De titel zegt het eigelijk al, wanneer is het het beste om te starten met ovulatietesten. Heb er eerder nog nooit gebruik van gemaakt dus het is allemaal nog nieuw voor me. Heb (meestal) een cyclus van 27 dagen.
Ik zou vanaf dag 11 gaan testen. Je ei springt gemiddeld genomen 14 dagen voor je weer ongesteld wordt: 27-14= dag 13. Dus dan zou je door op dag 11 te starten op tijd moeten zijn.
Meestal ga je 14 dgn na je eisprong menstrueren. Dus bij een cyclus van 27 dagen zou je ongv dag 13 je eisprong hebben...maar dat ga je natuurlijk pas zien of dat echt zo is op je ovu test. Ik zou dag 9 beginnen...denk dat je hem dan wel te pakken moet krijgen..Succes in elk geval!
Oké, denk dat ik dan de middenweg neem en start bij 10 dagen, moet je dan ook per se vaker per dag testen of is 1 keer voldoende? Heb er nu van de action en zitten er 5 in verpakking dus zou dit genoeg zijn voor 1 cyclus zeg maar? Moet ook steeds op ongeveer hetzelfde tijdstip toch?
5 is wel weinig denk ik... Ik heb er nu al 5 gebruikt. Ik ben begonnen op CD10. Ik zou er voor de zekerheid dus nog 1 bijhalen. (maar zo ben ik ik heb liever iets teveel als net te weinig )
Wanneer ik het gevoel heb dat de piek er zit aan te komen, dan test ik 2 keer per dag. Ik zou mijn piek niet missen met maar 1 keer per dag te testen, maar nu weet ik wel wanneer die ongeveer begonnen is.