Onregelmatige cyclus.

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kaatje2381, Sep 22, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaatje2381

Kaatje2381 Actief lid

Sep 19, 2006
    237
    0
    0
    SPW-er
    Hoorn
    Hallo dames,

Wie van jullie hebben net als ik een onregelmatige cyclus????? :( ](*,)
    Ik heb namelijk een onregelmatige cyclus, de ene keer ben ik 5 of 6 dagen overtijd (dat is 33 of 34 dagen dus) en laatst was ik dus 11 dagen overtijd (39 dagen dus), waardoor ik dacht dat ik zwanger was waar ik zo juist op hoopte. Kan iemand mij misschien advies geven, want mijn man en ik willen graag een kindje. We zijn nou ongeveer 6 maanden bezig. :thumbdown:

In ieder geval bedankt! Groetjes van Karin.

2. bengel

bengel Niet meer actief

ik heb precies het zelfde, eigenlijk nog onregematiger varieren van 23 tot 70 dagen. Zo onregelmatig ben je dus niet.
    Ik ben inmiddels wel naar gyn geweesto mdatik ook nog ens ontzettend weinig ongi ben...
    ik weet wel dat het uitwerken van de pil tot een jar kan duren en dat kan onregelmatigheid met zich meebrengen..
    misscchien kun je ovulatietestjes gaan gebruiken om te zien wannneer je vruchtbaarst dagen eraan zitten te komen?
    gr bengel

3. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    mijn cyclus verschilde van 25 tot 37 dagen ..erg moeilijk om dan precies te zeggen wanneer je vruchtbaar bent ..
    ik heb er toen voor gekozen om ovulatietestjes te doen en te tempen ..dat heb ik 3 cyclussen gedaan ...en kijk maar naar mijn banner ...bij mij werkte het ( teminste om de eisprong op te sporen)

4. Kaatje2381

Kaatje2381 Actief lid

Sep 19, 2006
    237
    0
    0
    SPW-er
    Hoorn
    Bedankt voor de tips en de bemoedigingen, ik wil er zeker wat mee gaan doen!

Ik heb ook gehoord dat je je temperatuur kunt opmeten en wanneer je het meest vruchtbaar bent, dan gaat ie ongeveer een halve graad omhoog, dat wil ik dan ook gaan proberen.

5. jessey

jessey Actief lid

Sep 18, 2006
    293
    0
    0
    secretaresse
    nieuwegein
    hallo allemaal,

dat je cyclus zo lang duurt of meteen goed is, ligt dat aan de soort pil die je hebt geslikt en aan hoe lang je hebt geslikt. of gewoon puur hoe je lichaam het aanpakt.??

misschien stomme vraag, maar weet het niet

6. jody

jody Bekend lid

May 13, 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Bij mijn weten ligt dit aan je eigen lichaam. Dit is bij iedere vrouw helaas anders....

7. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Was ook erg onregelmatig, daar kun je niks aan doen.
    Ben toen, omdat ik hierdoor m'n eisprong niet exact kon bepalen, begonnen met ovulatietesten en die hebben bij geholpen want was die ronde gelijk zwanger.

Succes.
    Silly

8. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    hallo silly,

hoe werkt dat dan? moet je dan vanaf wk 2 iedere dag testen en vanaf de eerste dag positieve ovulatietest gelijk gaan klussen? ben je dan niet te laat?

groetjes

9. Blondie

Blondie Fanatiek lid

Sep 22, 2006
    2,138
    11
    38
    Hoi!

Ik had altijd een zeer regelmatige cyclus.
    Nadat ik een miskraam heb gehad in feb/maart heb ik en onregelmatige cyclus.

Deze maand heb ik voor het eerst ovulatietesten gebruikt.

Nu afwachten of ik zwanger ben. (nog zo'n 10/14 dagen)

Boukje het is heel makkelijk :

De test detecteert LH (Luteinizing Hormone) in urine. De primaire functie van LH is het vrijgeven van een rijpe eicel in de eierstokken.
    De snelle stijging in de hoeveelheid LH in de urine, de "LH piek" , is het signaal van de start van het ovulatieproces. LH is altijd aanwezig in de urine, maar tijdens de piek is de hoeveelheid 10-20 maal hoger dan de normale hoeveelheid.

Deze piek duurt 1-2 dagen, daarna daalt de LH snel naar de normale hoeveelheid. De ovulatie vindt plaats 20-48 uur na de start LH piek. Dit is de meest vruchtbare periode van uw menstruatiecyclus.

Gr, Paula

Share This Page