Meteen nog maar een nieuw onderwerp over het strippen, zou het juist wel of niet slim zijn als ik zo in bad ga? ben rond half 4 gestript en heb nu soms wat kramp in buik en lage rugpijn. Niet echt heftig allemaal. Nu heb ik best zin om in bad te gaan, maar vraag me af of dat slim is? Ik denk aan de ene kant van wel omdat je dan lekker ontspant en het is warm, aan de andere kant van niet omdat het dan misschien helemaal niet doorzet? Zucht, ik zit vast weer te veel te piekeren, maar wil nu niet iets doen wat juist niet slim is! Groetjes, Saskia.
hmmmm inderdaad moeilijk zeg.... Als door de warmte de voorweeen weg gaan.... die net het zetje zouden geven aan je lichaam is het natuurlijk voor niets geweest..... en ze zeggen dat voorweeen vaak door warmte weggaan.... en echte niet... maarja.. denk dat het na het strippen niet gelijk echte weeen zijn... (?) ik zou het voor de zekerheid niet doen... maarja ik spreek dus niet uit ervaring...
Hoi Ramona, bedankt voor je reactie! Ja, dat is precies waardoor ik twijfel. Ik bedoel, het rommelt in mijn buik en dat is de bedoeling, misschien zet het rommelen wel door en dan moet ik het juist niet gaan verminderen. Aan de andere kant denk ik weer: door het strippen komen bep. hormonen vrij en die laten zich vast niet remmen door een warm bad, en heb gehoord dat tijdens het ontsluiten een warm bad juist weer goed kan werken. Zucht, wat kun je jezelf toch aan het twijfelen brengen he! Ik ga vanavond maar niet in bad, heb niet zo'n zin meer. ga lekker op bed liggen denk ik, hebben eindelijk een tvtje in de slaapkamer, hoera! Maar als er mensen zijn met ervaring in dit verhaal dan hoor ik het graag, want do en/of vrijdag strippoging 2! Vast bedankt!
ik zou zeggen.. vraag het 1 van de verloskundigen hier... of bel morgen je eigen.... die weten misschien het beste of het wel of niet aan te raden is? succes in ieder geval...
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit er invloed op heeft... Of het is sterk genoeg om door te zetten, of niet en het wordt minder... Maar ik weet het ook niet zeker.
ik had het ook gedaan , kreeg toen harde buiken om de 5 min. en toen ik er uit ging waren ze weg. ik dacht toen dat het echt ween waren maar dat waren ze dus echt niet...
Hallo, Ik heb gehoord (cursus samen bevallen) dat je pas in bad 'mag' als je flinke weeën hebt, omdat ze anders weer stoppen. En als je vliezen zijn gebroken(en je hebt helder vruchtwater) moet je bad heel goed schoon zijn en zonder badschuim/olie o.i.d. Groetjes Saskia
Nou meiden, ik heb HET recept om je bevalling op te wekken: 2 keer strippen, 1 keer voetreflex, halve ananas met hart, glas tonic, in bad en een 'zoen'eten. In bad voelde ik een plop, ik ging staan en dacht: sta ik nou te plassen? Maar het waren de vliezen die gebroken waren. Het zat m vast in die zoen! ; ) Op 09-01-09 is onze dochter Mila geboren!
hihi! Goeie tip . Ik denk dat je idd een beetje moet uitkijken met in bad gaan. Je vliezen zijn een beetje losgewoeld... daardoor meer risico op infectie? Zoals Saskia zegt, heel schoon bad en geen zeep/olie. Het wordt ook afgeraden om nog in openbare baden (zwembad mag wel) te gaan 4-6wkn voor de uitgerekende datum, omdat je al (ongemerkt) ontsluiting kunt hebben... Maarrrr, vraag voor de zekerheid je VK (of die hier op de site), misschien kan t nog helemaal geen kwaad in die zin. Succes!
Nou, toen mijn vliezen gebroken waren mocht ik niet meer in bad, pas met goede weeen want ik wilde graag in bad bevallen en dat was een heel bijzondere ervaring!
goh, helemaal niet over nagedacht en ook geen waarschuwing gekregen hier. gisteren gestript en gisteravond gewoon met mijn zoontje in bad gegaan haha ik vond het zalig! hele dag al krampen en lage rugpijn, dat werd een stuk beter na het bad. ik heb meerdere keren gehoord dat als je vermoed dat je weeen hebt een bad juist een goed testmiddel is: voorweeen gaan weer weg dan en echte weeen houden aan. bij een badbevalling raden ze idd aan pas met 4 a 5 cm in bad te stappen, omdat het anders een langdurigere bezigheid wordt, maar de weeen gaan wel gewoon door hoor, alleen langzamer. (ik zou emt de vorige in bad bevallen, dus volledige begeleiding daarin gehad, toen hebben ze dit verteld)
Als je geen bad hebt... tsja je kunt er een huren en ik ben bevallen in een geboortekliniek en daar hadden ze een groot bad waar je in mocht bevallen. Ben idd met zo'n 4 cm in bad gegaan, weeen kwamen toen goed op gang en omdat ik er zo lang in gezeten heb (van 7 tot 4 met korte pauze) was alles zo soepel dat ik geen knip of scheur had, terwijl Mila een 'sterrenkijkertje'was en met het voorhoofdje eerst kwam, vaak een reden voor een vacuumverlossing.