Hoe weet ik wanneer ik vruchtbaar ben?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Zoey1, Feb 4, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zoey1

Zoey1 Nieuw lid

Feb 4, 2017
    1
    0
    0
    Hallo lieve mensen!

Mijn vriend en ik willen al lange tijd een kindje. Alleen nu is het zo dat ik een implanon voor 3 jaar gehad heb. Deze heb ik dan ook laten verwijderen maar we zijn inmiddels als een aantal maanden verder en ik word maar niet ongesteld! Betekend dit dan dat ik niet vruchtbaar ben? Ik voelde rond de 27ste januari krampen in mijn onderbuik, maar hier heb ik toen niet echt bij stil gestaan. Nu achteraf denk ik dat dat misschien mijn eisprong was? Je kunt van die testen kopen om erachter te komen wanneer je het meest vruchtbaar bent. Maar kun je dit ook 'meten' als je niet ongesteld word?

Sorry voor mijn vele vragen! Dit zou ons eerste kindje worden en we willen het graag goed doen!

:)

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Net zoals bij de gewone pil kan het na het verwijderen van de implanon even duren voordat je weer een eigen cyclus hebt. Bij de 1 gaat het snel, bij de ander duurt het lang, soms maanden.

Hoe lang is je implanon er al uit? Na 6 maanden kun je terug komen bij de huisarts.

Om antwoord te geven op je vraag. Ja je kunt ovulatietesten gebruiken, maar het kan zijn dat je er dan een kapitaal aan uit geeft alvorens je ook maar eenmaal je eisprong hebt gevonden. Als er al een eisprong plaatsvind dan is deze altijd voor je menstruatie. Zonder menstruatie kun je gerust zeggen dat je of zwanger bent, of geen eisprong gehad hebt. Ovulatietesten meten de LH-piek, maar geven geen garantie dat je ei ook echt springt, daarvoor zou je ook je temperatuur bij moeten houden.

Share This Page