Hoi meiden, 12 aug gestopt met de pil, 19 aug ben ik voor het laatst ongi geweest..... Helaas nog geen posi test in handen gehad..... Vorige week donderdag een inwendige echo gehad bij de gyn waar ik duidelijk op kon zien dat er eitjes aan het groeien zijn op mijn eierstokken, zou het zinvol zijn om te starten met ovu testen? Ik heb nu echt geen enkel idee wanneer ik eventueel een eisprong zou kunnen hebben. Thnx! Liefs Claudia
Dat kun je doen. Goedkopere oplossing voor nu (omdat je toch niet weet wanneer je je eisprong kunt verwachten) is de temperatuurmethode. Hoop dat je snel wat wijzer wordt wat betreft je cyclus.
ik zou het niet doen...waarom niet ? Je bent net gestopt met de pil...ga eerst lekker genieten van het klussen voordat je ovu testen gebruikt...kan erg op je zenuwen werken...maar doe waar jij je goed bij voelt...dus is dat met ovu testen wie ben ik om te zeggen om dat niet te doen...succes! X
Ja, ik snap dat je dit zegt. Ik denk normaal ook zo maar ik vind het in dit geval anders. Omdat ze in augustus haar laatste ongi heeft gehad denk ik dat ze wil weten of ze überhaupt al een eisprong heeft gehad. Ik zou het in haar geval ook hebben.
Eens met Eliesje. Als je al meer dan 3 maanden zit te wachten op uberhaupt een ongesteldheid dan is de ontspannenheid er denk ik wel af... Ik zou ook temperaturen adviseren! Ik word er altijd heel rustig van als ik op die manier een soort van "controle" over mijn eigen lijf heb.
@ Claudia, ik zit ongeveer in dezelfde situatie als jij. Ben ook in aug 2011 gestopt met de pil. Ik ben alleen in okt nog 3 dagen ongi geweest en sindsdien ook niks meer. Ik zat er ook aan te denken om te starten met ovu testen. Maar ik weet ook niet of ik hier iets aan heb... Dat temperaturen, hoe werkt dat? Iedere dag op dezelfde tijd meten en bijhouden. En dan? Waaraan zie je dan dat er een eisprong aankomt?
Iedere dag op dezelfde tijd tempen. (ja ook als je kunt uitslapen ) als je temp zo rond de 0,3 graden omhoog gaat dan is je eisprong. Deze blijft vanaf die dag zo rond de 0,3 graad omhoog. Als je ongi wordt zakt ie weer. Ben je zwanger dan blijft ie hoog. Dat is het globaal wel zon beetje.