Vanaf wanneer meer symptomen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Nikkie, 6 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hoi meiden,

    Ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger. Tot nu toe merk ik er eigenlijk weinig van. In het begin een beetje misselijk geweest en ik ben soms wel erg moe. Nu net twee dagen veel energie gehad, vandaag ben ik weer zo futloos als wat..
    Wie van jullie had ook niet veel symptomen. En kwamen ze nog wel?
    Voor mij hoeft de misselijkheid niet hoor.
    Heb af en toe eens een wat zeurend gevoel in mijn onderbuik of steekjes in mijn lies. That's it.
    Soms vind ik het nog zo onwerkelijk dat ik echt zwanger ben.
    Maar ik zou het wel leuk vinden om te horen van de meiden die al wat langer zwanger zijn.

    liefs Nikkie
     
  2. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Nou, ik zal maar hopen dat het daarbij blijft ! Lekker toch ;)
    Ik had ong. met +/- 8 wkn. dat hele vermoeide en misselijke 's morgens ! Kon echt niet zonder eten de deur uit..
    Maaaaar soms hoor ik nog ergere kwalen, dus zelfs ik had een makkie tot nu toe.. En het gaat nu alweer wat beter ;)

    -x-

    Oh ja, GEFELICITEEERD !
     
  3. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik heb zelfs niet eens gevoelige (*)(*), terwijl ik die normaal voor mijn ongi wel had. Ik heb alleen heel licht last van maagzuur en krampjes al een week en heel moe! ;) Hoop dat het zo blijft! ;)
     
  4. Zotje

    Zotje Actief lid

    30 mei 2006
    125
    0
    0
    Ik heb last van misselijkheid de hele dag door dus sleep ook de hele tijd crackers met me mee en Ik ben ook heel erg moe.
    waar ik nu al last van heb is bekkeninstabiliteit. Heb ik bij mijn eerste gehad zo erg dat ik tijdelijk als ik buitenshuis was in een rolstoel moet. En nu heb ik er dus als last van. Hoop dat het daar ook bij blijft
     
  5. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Vlagen van misselijkheid, veel plassen, erg moe (voel me soms net een zombie), en erg pijnlijke tepels (er hoeft maar iets tegen aan te komen...). De pijn in mijn onderbuik en rugpijn is sinds deze week nauwelijks tot niet aanwezig. Al heb ik eergister wel een vreselijke steek in mijn rechteronderbuik gehad na een soort van draaibeweging. Ik geloof dat het mijn kennismaking was met bandenpijn, want het voelde als een band of een spier.
     
  6. little hope

    little hope Actief lid

    7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    ik heb nergens last van...

    alleen sinds n week of 5 a 6, is mijn stuit overgevoelig, en daar krijg ik ook fysio voor...

    verder is t dat ik met de echo's mn kindje zie, anders zou ik t niet eens geloven dat ik zwanger ben haha


    jha ook wel aan mn buik natuurlijk, maar ik ben dus zon zwangere die nergens last van heeft GELUKKIG
     
  7. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ja op zich is dat ook wel lekker. Behalve erg moe merk ik er weinig van. Wel wat aan mijn humeur. Volgens mijn vriend reageer ik anders op sommige dingen maar zelf merk ik het niet...
    s Avonds kan ik het trouwens niet meer laat maken, terwijl ik voorheen toch echt wel een avondmens was, in ieder geval in het weekend. Nu ben ik om half elf in het weekend dan ook echt moe. Gister was het tegen twaalven, nou dan ben ik echt kapot. Ik kon mijn ogen niet meer open houden. Haha maar het hoort erbij geloof ik.
    En gister had ik pijn in mijn onderrug.
    Verder weinig kwaaltjes, hopelijk blijft het zo. De hele tijd misselijk zijn lijkt me ook geen pretje.
    Wat ik wel heb is dat sommige dingen me gewoon niet meer smaken, ze staan me tegen. Vreemd is dat dan he!

    X Nikkie
     
  8. Mary Jane

    Mary Jane Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Allereerst Nikkie gefeliciteerd!

    hè hè, gelukkig ben ik niet de enige!
    Ik weet nog maar net, sinds afgelopen zaterdag, dat ik zwanger ben. Eigenlijk kan ik het nog steeds niet geloven. Vanavond ga ik voor de zekerheid nog een keer testen. Ik voel me namelijk ook helemaal niet anders! Ik kan niet opnoemen. Geen verandering in smaak, niet moe...echt raar. Alleen heb ik af en toe steken in m'n buik. Alsof ik ongesteld moet worden. Daarom vind ik het ook zo eng! Ik ben nu 4 weken, als ik op vakantie ga ben ik 7 weken en als ik terug kom ben ik 9 weken. Zal ik dan voor de vakantie al een afspraak met de VK maken?

    groetjes Mary Jane
     
  9. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou als ik jou was wel alvast gaan bellen, en dan kun je het met haar (hem) bespreken. Ik heb mijn 1e afspraak wanneer ik 8 weken ben.
     
  10. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik herken jou verhaaltje wel, hihi.
    Wat ik zelf merkte was dat hoe later ik het maakte, hoe meer pijn ik in mijn onderbuik begon te krijgen. Als een soort signaal, zeg maar.
    Mijn humeur merk ik zelf. Ik ben verbaasd over hoe ik op sommige dingen reageer. Met name de felheid... :oops:.
     
  11. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ja leuk is dat ;) Ik merk toch wel dat ik sneller kwaad ben en dan ook sneller moet huilen. En gister had ik dus wel weer een slechte dag, erg moe en ook de hele dag door een weeïg gevoel op de maag.
    Dus die moeheid kan nog wel komen Mary Jane!
    Je kan idd alvast de VK bellen voor een afspraak voor de eerste intake. Heb ik ook gedaan, ik heb in week 10 (het kon in week 9 maar dan zijn we er niet) mijn intake en 1e controle.. en dan maakt ze een afspraak voor de eerste termijnecho, dat zal dan ongeveer twee weken later zijn.
    Weet iemand wat ze gaan doen bij de eerste controle? Gaan ze dan ook naar het hartje luisteren want dan neem ik mijn vriend wel mee! Wat kan ik verder verwachten? Bloeddruk meten, gewicht?

    liefs Nikkie
     
  12. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik verwacht zelf niet dat ze naar het hartje gaan luisteren. Die kon je dacht ik alleen maar zien op de echo? Maar ik neem mijn Lief wel mee hoor. Het is toch de eerste afspraak ;). En ze gaat allemaal info geven en vertellen. En vragen over erfelijkheid enzo. Of er afwijkingen in de familie zitten bijvoorbeeld. Dan kan hij lekker over zijn eigen familie antwoorden. Wat ik weet natuurlijk niet honderd procent zeker wat er bij hem in de familie zit.
     
  13. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Dit vond ik op internet:
    Maar goed, ze luisteren hier dus wel naar het hartje. Maar deze beschrijving stond bij week 12.
    En ik ga in week 8.
     
  14. marion26

    marion26 Lid

    21 dec 2005
    41
    0
    0
    operatie-assistente
    Leiden
    Meestal doen ze de bloeddruk en een soort gesprekje (over mogelijke testen die je kunt doen). Niet iedere verloskundige houd je gewicht in de gaten.
    Meestal gaan ze bij 12 weken naar het hartje luisteren. Bij mij hebben ze het hartje al bij 9 weken gehoord, dus het zou kunnen, vraag je verloskundige er gewoon naar, ze kan het altijd proberen.

    Trouwens, ik ben nu 5 weken zwanger en ik voel ook helemaal niets, behalve snel boos en huilen. soms wordt ik s'ochtends wakker en na een half uur denk ik , o ja... ik ben weer zwanger... heel erg raar, had ik bij de 1e ook niet..

    Groetjes Marion
     
  15. Ellenk

    Ellenk VIP lid

    Hallo,

    Fijn dat ik niet de enige ben :)
    Ik zit in mijn 6e week en ga woensdag maar eens een bel ronde doen.
    Ben benieuwd wat ze bij on zeggen ivm afspraken enzo.

    Doen jullie aan moeders voor moeders?
     
  16. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, ik ben afgelopen vrijdag begonnen.
    Vandaag heb ik de eerste lading buiten gezet. Ik ben erg benieuwd of ik echt kratten vind wanneer ik weer terug kom :(.
     
  17. marion26

    marion26 Lid

    21 dec 2005
    41
    0
    0
    operatie-assistente
    Leiden
    Ik heb vandaag net een 1e gesprek gehad en ga morgen beginnen met het plassen op een kannetje!
    Het schijnt dat ze momenteel een tekort aan moeders hebben die mee willen doen! Dus meiden, opgeven maar, je krijgt nog twee leuke cadeaus ook (serviesje van nijntje en een cadeau naar keuze) verder doen ze ook nog weer een zwangerschapstest, blijft toch leuk een positieve test doen!

    Groetjes Marion
     
  18. Ellenk

    Ellenk VIP lid

    OK dan ga ik ook maar snel bellen.
    Heb voor de zekerheid vanavond nogmaals een testje gedaan..... :confused:
    Ik hele tijd dat ik eigenlijk veel meer klachten zou moeten hebben dan ik heb, maar ben weer ff stil want de lijn was stukker donkerder dan de testlijn dus zal wel goed zijn :( :p

    Wilde toch nog ff zeker zijn voor ik de vk ga bellen morgen. Ben echt heel benieuwd wanneer ik op bezoek mag :)
     
  19. Mary Jane

    Mary Jane Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    hee ladies,

    Ik begin me eindelijk anders te voelen. Helaas is het in de vorm van gigantische hoofdpijn. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Wie heeft er tips hoe hier mee om te gaan? Ga nu maar snel en lekker vroeg onder de wol.

    liefs Mary Jane
     
  20. Ellenk

    Ellenk VIP lid

    Hoi Mary Jane,

    Ik had en soms heb ik ook last van hoofdpijn. Merk dat als ik goed uitgerust ben ik er minder last van heb. Soms krijg ik het ook wel 's nachts en dan neem ik een paracetamol of een halve. Dat helpt
     

Deel Deze Pagina