Als er een kind voorop zit? Ik heb echt in een deuk gelegen om mezelf. Ik wilde zoooooooo graag met Elena fietsen, dus hebben we een fietsstoeltje (Bobike) voor aan het stuur gekocht. Maar uhm.. Nu kan ik niet meer op mijn fiets stappen? Ik heb van alles geprobeerd, maar luknie! Hoe doen jullie dat?
Ik ga bijvoorbeeld aan de linkerkant van mijn fietst staan en zet mijn linkervoet op de trapper en dan step ik met mijn rechtervoet even vooruit en kan zo tussen het zitje en het zadel komen. Gewoon pas ik er niet tussen hoor. Maar dit is een prima manier! Succes!
Had ik vorige week ook! Toen ik op de 'dames' manier opstapte, (dus met 1 voet steppend op de trapper en dan je andere been erbij gooien)(jeetje, echt geen idee hoe je het omschrijft, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel!) ging het wel goed! Het afstappen doe ik op dezelfde manier, maar daar moet ik nog wel wat handigheid inkrijgen, probeer het stoppen dus nog zoveel mogelijk te vermijden...
Bij mij zit het ook krap...volgens de fietsenmaker dus een te ouderwetse fiets. Nou ik ben erg blij met mijn degelijke gazelle en ik ga geen 400 treuro voor en mamafiets uitgeven dus hier lekker met de benen wijd en Fleur ertussen (klinkt als de bevalling..)! ha ha..wel leuk verder.. M
Ik durf niet te steppen, bang om te vallen. En eraf is al helemaal eng. Hahahaha, wat een muts ben ik ook! Dacht ook eens een keer lekker burgerlijk doen, hup fietsen met ons gezinnetje op de warme zondagmiddag, kan ik niet op de fiets komen! Hahahhaa, mijn man heeft met Elena gefietst en ik op zijn fiets
Bij mij hebben we mijn zadel iets lager gezet zodat ik met mijn voeten aan de grond kan komen. Daardoor kreeg ik ook iets meer ruimte om op te stappen. Ik doe dus 1 been tussen zadel en kind door en ga dan wijdbeens staan, dan kan ik zo op het zadel gaan zitten en dan fietsen. En bij stoplichten e.d. hoef ik niet meer af te stappen omdat ik met de voeten bij de grond kan komen. Groetjes Anita
Ik had dit probleem vorige week dus ook en na veel gezoek op internet kwam ik een speciale zadelpen tegen die je zadel 10 cm naar achter plaatst. Scheelt toch wel bij op- en afstappen, alhoewel het nog niet superideaal is. Ik heb hem bij Halfords gekocht. Kost 14 euro. Alleen moest ik ook nog een andere zadelbevestiging hebben. Heeft hubbie geregeld, zelf geen verstand van...
ik heb een bataves geen moederfiets en ik stap makkelijk op en af stap eerst met met linker voet trapper is dan laag en loop ren en dan mijn rechter voet op de rechter trapper ! zo stap ik ook af anders kom ik knel te zitten ! Het is even oefenen daarna weet je niet beter
ik heb om deze rede een mamfiets gekocht. ook uit angst dat er iets gebeurd en ik niet van me fiets af kan springen om de fiets op te vangen en we dus bijde op de grond zouden keldere. Ik ben zeer tevrede met me mama fiets en kan makkelijk op en afstappen en ook hoef ik niet met me benen open te fietsen (ziet er zo scharmand uit )
haha grappig om te lezen. toen wij voor het eerst gingen fietsen wil je niet weten hoe ik opstapte.. je moet er even een handig heidje in vinden..hahahaa
daarom hier ook een mamafiets met alle snufjes erop kon ik nog niet normaal afstappen..opstappen was al lastig met de dames manier...en dat nog zonder de 10 kg toen van teun aan het stuur. en helemaal niet denken aan een noot stop nu fiets ik heerlijk.....en teun ook me collega leende vandaag me fiets...en kwam terug ik ben geen mama maar zo'nfiets wil ik ook
ik heb mijn zadel lager gezet en geen problemen meer. Soms gooide ik mijn been gewoon via de achterkant eroverheen maar als mijn dochter er zat, is dat niet echt een strak plan he
He hoi Ik had dit ook, dat ik met geen mogelijkheid op kon stappen...Mijn god dacht ik..en ik heb een gazelle fiets van 2 jaar oud. Maar het is inderdaad oefenen en ik ben 11 kilo inmiddels afgevallen en ik moet zeggen dat ik hierdoor ook meer ruimte heb op op te stappen Ik vraag me alleen af hoe vrouwen dit doen die zwanger zijn en met hun dikke buik op moeten stappen....ik zie ze genoeg, maar vraag het me echt af!
ik ook alleen als ik al stil sta moet ik met mijn been over de zadel heen om aftestappen normaal doe ik het als de fiets nog rijd zeg maar
Ik heb ook een moederfiets. Eerst geprobeerd met mijn gewone fiets, maar vond het levensgevaarlijk. Als ik onverwacht zou moeten stoppen, dan zou ik er vanaf vallen. Misschien ligt het ook nog een beetje aan het model fiets dat je hebt, maar met mijn fiets werkte het gewoon echt niet.
Haha wat grappig...dacht dat ik de enige muts was Ik step idd ook met de rechtervoer en linkervoet op de linker trapper. Het afstappen heb ik soms nog moeite mee. dan moet ik echt ff nadenken welke voet ik ook alweer waar moet neerzetten Als ik plotseling moeten stoppen gaat het meestal 'verkeerd'.