Ik ben nu zwanger van de derde. De oudste is nu 6 en de jongste 20 maanden. Tegen de tijd dat de kleine word geboren is de jongste net twee jaar. Mijn oudste is altijd een kind geweest die kon je overal en bij iedereen neer zetten die vond alles prima was helemaal niet zo aanhankelijk en was ook al bijna 5 dat mijn jongste zoon werd geboren. Mijn jongste is een echte mama's kindje waar ik loop loopt hij ook. Hij word jaloers als ik aandacht heb voor ander kinderen die zo klein zijn want zijn mammie is alleen voor hem. Nu ben ik wel al bezig hem te vertellen mama baby in buik en dat vind hij wel wat doet steeds mijn trui omhoog en zegt dan buikie baby? Als ik straks ben bevallen ga ik borstvoeding geven maar ben dus bang dat mijn jongste jaloers word of denkt dat zijn mama alleen met e baby bezig is. Hoe los ik dat op? Moet ik hem er dan ook bij betrekken als ik ga voeden de eerste tijd? Wie heeft hier ervaringen mee of heeft tips? liefs Jet
Jeetje, Dat lijkt me best lastig. Ik heb zelf een dochter die, als ik straks bevallen ben, 2 jaar en 3 maanden is. Ik weet dat zij baby's heel leuk vindt en op zich is het ook niet echt een mama's kindje. Maar ik ga haar er wel heel erg bij betrekken. Heb er wel zo wat ideeen over. Zo kan ze als ik de baby ga verschonen een luier en doekjes pakken. En ook het voeden, daar ga ik haar er ook bij betrekken, als ze het interessant vindt. Vertellen dat de baby moet drinken. En als je flesvoeding gaat geven, is het nog makkelijker, dan kan je het je zoontje ook laten doen. Tja hij zal vast wel even van slag zijn. Dat is logisch, maar ik denk als je hem prijst en een grote broer noemt, dan vindt hij het ook wel leuk, denk ik.