Test na pregnyl?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Papallona, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    #1 Papallona, 10 nov 2016
    Laatst bewerkt: 10 nov 2016
    Omdat ik bijna zeker weet dat het deze ronde niet raak is met IUI wilden wij testen hoe de pregnyl in mijn lichaam bleef. Ik wilde niet te roeg beginnen dus vandaag (7dpo) getest. De pregnyl zit er dan dus 7,5 dag in. Ik zie echter bijna geen lijntje, als ik goed tuur zie ik in de verte heeeel iets lichts. Kan dit nu al zo ver uit mijn lichaam zijn?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dat kan. De een breekt het sneller af dan de ander.
    Welk merk heb je getest?
    En wanneer heb je precies pregnyl gezet??

Maar heb jij een halve dag na de pregnyl al iui gehad??
    De eisprong vind plaats 36 uur na de pregnyl dus vind het wat vroeg voor iui ;)

3. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ja dit was een aparte situatie, achteraf had het gewoon in mijn eigen cyclus gekund, had een andere arts die de echo deed. Ik had op woensdag al een follikel van 23,9 x 22 (uit mijn hoofd) en 2 die iets kleiner waren maar ook zouden springen. Ik weet niet waarom, maar de arts vond het dan logisch om de IUI op vrijdag te doen. Ik kreeg steeds meer ovulatiepijn en mijn ovulatietest werd positief. Op dat moment kon ik geen arts bellen dus besloten om de pregnyl toch te zetten. Donderdagochtend vroeg gebeld en ik moest dezelfde dag al komen voor de IUI (dit was dag 13). Was de eerste ronde IUI maar meestal had ik ook mijn eisprong op dag 13 Helaas toen slechte uitslag (vcm 0,35).

Heb getest met Kv2v5. Heb nog nooit een positieve test gehad maar wel vaak een lijntje waarin ik iets wilde zien (opdrooglijntjes). Was dus ook wel benieuwd hoe een positief lijntje er uit zou zien. Maar nu dus weer een enorm vaag lijntje.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dus woensdagavond heb je de pregnyl gezet?
    Dan is jouw eisprong op vrijdagochtend geweest en zit je nu op 6 dpo.
    En dus 7 dagen na pregnyl.

Je kan vanaf nu elke dag een kv 2v5 test doen. Je zal dan gaan zien of hij wit wordt en blijft of dat hij over een dag of 4-5 weer gaat oplopen.
    Succes!

5. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Onderdrukt pregnyl de natuurlijke eisprong dan? Want ik geloof dat ik donderdag mijn eisprong gehad heb? Ook aan de hand van ovulatietesten maar vooral mijn pijnklachten.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Als je woensdag een posi ovu hebt dan springt je ei 24-48 uur daarna.
    Pijnklachten wijzen op de laatste groeispurt en niet op de eisprong zelf. Deze komen dus een paar dagen voor de eisprong voor.
    En idd pregnyl geeft het ei nog een laatste groeispurt waardoor hij na 36 uur gaat springen ;)
    Dus ei echt op vrijdagochtend :)

7. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik ben het helaas niet met je eens. Weet 99% zeker dat mijn eisprong donderdag was. Heb altijd die klachten voor mijn eisprong en zodra de klachten stoppen heb ik geen last meer. Dit was donderdagavond.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Okay als jij het zegt dan zal het zo zijn.
    Ik snap dan alleen niet waarom je pregnyl gezet hebt? Als je toch 100% zeker weet dat je ei gesprongen is zonder hulp van pregnyl.
    Pregnyl zet je om je eisprong te timen zodat het zhuis er een planning op kan maken. Dat heeft bij jou dan dus geen zin en is het zonde vd pregnyl dat je het toch gezet hebt.

En qua testen zal je dus elke dag even moeten testen om te kijken wat het 2e streepje gaat doen.

Succes en ik hoop dat je toch verrast gaat worden over een week.

9. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Dit was mijn eerste ronde IUI dus was erg onzeker! Ik zou eigenlijk vrijdag de IUI hebben en daarom moest ik woensdag de pregnyl zetten. Woensdagavond wist ik nog niet of ik wel of niet dan de pregnyl moest zetten dus voor de zekerheid toch gedaan. Kon geen kwaad dacht ik. En donderdagochtend kregen we de bevestiging dat we dan voor IUI moesten.

Dankjewel voor je duidelijke antwoord :)

10. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Haai,
    Je eisprong zelf kan je niet voelen. Wel het laatste groeispurtje van je ei. Je ei spring dan vaak binnen 48uur. Als je woensdag avond dus posi ovulatie test lijkt het me logisch dat ze donderdag de iui hebben gedaan want dan liggen de zaadjes klaar voordat je ei springt. Als je ei niet ui met zich zelf was gesprongen dan had de pregnyl gezorgd dat vrijdag je ei spring en daardoor zouden ze ws vrijdag ochtend de iui hebben gedaan.

Heb je gister avond veel gedronken? Het kan zijn dat je een licht streepje van pregnyl hebt doordat je urine minder geconcentreerd was. Ik zou morgen en overmorgen nog eens testen en dan de avond ervoor niet teveel drinken of nog veel plassen voor het slapen!

Succes!

11. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik moest vannacht om 3 uur nog wel plassen. Kan dit ook invloed hebben?

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Kan.
    Blijft afwachten.
    Tis nog zowat onmogelijk om op een zw te testen dus het is pregnyl wat je op de test ziet helaas.

13. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Dat weet ik. Daar gaat het me ook om aangezien de kans om Wanger te zijn deze ronde erg klein is. Zaadkwaliteit was erg slecht. Ik was gewoon benieuwd hoe het verloop van de pregnyl zou zijn.

Deel Deze Pagina