Ik zou of alleen gaan of met de auto. Zou zelf zo'n lange reis met Levi niet zien zittenm En als ze smiddags moe is van de lange dag kan ze in de auto terug slapen
Ik zou wel gaan met dochter, maar dan wel de auto pakken. Met zn twee in de auto is toch veel relaxter. Kun je onderweg ook nog een keer lekker stoppen in de auto kan ze evt. ook nog slapen. In de trein is dat wat moeilijker omdat er dan zoveel te zien is. Als ik naar mijn eigen dochter kijk, zou ik het iig zo doen .
Ik kom even terug om mijn eerdere bericht dat ik haar wel mee zou nemen. Als je je andere kindje ook thuis laat en dus oppas hebt zou ik haar dus niet meenemen.
Ik vind de trein juist heerlijk. In de auto moet je en je kind vermaken en een lange rit consentreren. Lekker kleurtjes mee, een boekje, lekker eten en de tijd vliegt vast voorbij. Op en neer met de auto sloopt helemaal.
Gewoon de trein nemen. Er is genoeg te zien onderweg. Mijn dochter van 3 vind het helemaal geweldig in de trein, zelfs als we 6 uur onderweg zijn. Boekjes mee. kleurboek mee en onderweg naar buiten kijken.
Hmm, mijn moeder sjouwde ons overal mee naartoe. Wel met de auto moet ik toegeven maar het was vaak wel om 3 uur 's ochtends op, ritje inclusief een stel perzen naar Belgie, Duitsland of als we geluk hadden in Nederland. Hele dag op de kattenshow en 's avonds weer terug. Wij altijd als laatste want mijn moeder was altijd erg succesvol *trots*. Wij sliepen daar of in een meeneembedje of toen we nog klein genoeg waren rustig nog in een naastgelegen volledig afgedekte kooi waar niemand ons kon zien . Wat een geweldige tijden waren dat . Op de terugweg lagen we in de auto te slapen of waren we gewoon wakker. Eerlijk gezegd kan ik me geen moment bedenken dat mijn ouders ons niet meenamen. Wel maakten ze het zo comfi mogelijk voor ons maar voor de rest was het instappen en wegwezen . En dat gebeurde toch wel zo'n 2 / 3 keer per maand. En het zit in de genen want ik ben later ook gaan fokken en showen haha. En schade heb ik niet ondervonden want ik kan me overal redden, ik kon altijd heel goed leren en liep zelfs altijd voor. Zelfde geldt voor mijn kinderen. Wij zullen vast lange ritten naar Griekenland maken straks en tja, ze gaan gewoon mee. In de auto. Ik zie niet zo het probleem op welke leeftijd dan ook. En datzelfde geldt voor ritten dichterbij. Tenzij een kind doodziek wordt in de auto natuurlijk, dan wordt het ineens heel anders. Maar is dat niet het geval dan gewoon gaan met die banaan. Over die diploma uitreiking en iemand die zei dat dat niet iets is waar ze een kind mee naartoe zou nemen. Ik denk daar anders over. Dat is juist heel leuk om je kind mee te laten maken vind ik. Ik heb een aantal van diezelfde ceremonies mogen meemaken van mijn broertje en die zijn echt heel erg leuk. En maak je niet te druk of ze huilt of niet, vinden die kerels helemaal niet erg.