Wat zijn leuke dingen om te doen met geen geld

Discussie in 'De lounge' gestart door Que, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Over een paar maanden is het Sinterklaas en Kerst.

Zoals jullie in het topic hoeveel leefgeld hebben jullie, hebben kunnen lezen hebben wij 200 pm te besteden aan eten drinken luiers ed.

Nu wil ik graag weten wat zijn leuke dingen om te doen/maken met de 2 oudste kinderen wat geen tot weinig geld kost. Er is geen kinderboederij hier in de buurt dus dat is geen optie.

Maar zit meer te denken aan dingen in huis.

Bijvoorbeeld koekjes bakken..... maar hoe doe je zoiets.

Ik wil graag jullie tips zodat wij hiervoor kunnen kijken wat er in de aanbieding is en het niet in de dure december maand hoeven te kopen.

Dan heb ik nog een vraag. Wat zijn leuke goedkope kadotjes voor 2 jongens van 11 en 7 voor sinterklaas/kerst. Het zal waarschijnlijk kerst worden omdat ze dan bij ons zijn en met sinterklaas niet.

Ik hoop een hoop tips te krijgen zodat ik/wij hiervoor alvast kunnen gaan kijken.

2. Female

Female Niet meer actief

De lekkerste en simpelste koekjes ooit, gezellig om samen te bakken:

300 gr bloem (+ beetje bakpoeder)
    200 gr roomboter
    150 gr witte basterdsuiker
    snufje zout.

Deeg kneden. Een lange rol maken, in folie, en in de koelkast laten opstijven. Half uurtje ofzo.
    Dan kun je er makkelijk plakjes van snijden.

Plakjes op de bakplaat, in elk koekje met je duim een kuiltje duwen en die kuiltjes vullen met jam.

Op 175 graden in de oven tot ze mooi goudbruin zijn .

3. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

Bij intertoys:
    scheetkussem 0.99 cent
    metalen constructieset 1.99
    slijm met spin 1.49
    playmobil speelfiguur met accessoires 2.49
    verven op nummer 3.99
    bouw een huis/kasteel (met steentjes) 11.99
    ridderset 12.99
    walkie talkie 7.99
    zomaar even een greep uit het nieuwe speelgoed boek

je kunt ook even bij de action kijken! Leuke dingen voor weinig geld.

Leuk om te doen is gourmetten. Misschien kun je ergens een set lenen? Hoeft niet duur te zijn. Snijd wat hamburgers aan vieren, wat frikandellen aan stukjes, een speklapje aan stukjes etc. koop er eventueel wat patat bij.
    vergeet geen leuke cd met sinterklaas/kerstliedjes op te zetten! En ook warme chocolade melk niet te vergeten!

4. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Het vervelende bij dat recept, persoonlijk, vind ik dat ik altijd het deeg al op eet eer er koekjes van gemaakt worden :cool:

5. Female

Female Niet meer actief

-In het bos noten rapen (walnoten, hazelnoten, tamme kastanjes...) en ze vervolgens gebruiken in een bakrecept.
    Ook een schaaltje met notenkraker erbij op tafel zetten.
    -grote vazen vullen met creatieve zelfgezochte herfstdingen (mos, paddestoelen, bladeren, maiskolven, noem maar op en ze in huis zetten.
    -zelf pepernoten bakken
    -zelf stoofperen maken
    - eind fietsen en onderweg je fruit bij de boer halen ipvv bij de supermarkt.
    -spulletjes op MP verkopen
    -goedkope kerstcadeautjes zoek je bijv. in de rotzooibakken van bijv. Kruidvat. Action heeft ook erg veel. Zoek eens op MP.
    -een grote (foto)collage maken (kun je zelf doen of met z'n allen)
    -een moodboard maken
    -Vuurkorf op een lekkere herfstdag buiten aanmaken en dan broodjes knakworst maken (brooddeeg maken, om een lange stok wikkelen en boven het vuur houden. Als je het broodje vd stok kunt halen is ie gaar en je kunt er een knakworstje in doen.
    Of marshmellows...
    -gezelschapsspelletjes met warme choco erbij. Zijn voor iedereen leuk.
    - Super lang eind met de hond wandelen (eentje lenen als je er geen hebt)
    -foto's inplakken wat je al zoooo lang wilde doen.
    -oude meubeltjes opknappen, schuren en schilderen.
    -naar de kringloop gaan en je creatieve geest gebruiken.
    -de kamer veranderen (alles verschuiven)
    -alvast zelf cd'smet kerst- of sinterklaasliedjes maken en branden

Ik noem maar iets..........

6. Female

Female Niet meer actief

Whaha ja, terwijl het zooo eenvoudig en goedkoop is, maar idd ook ongebakken lekker :D

7. Female

Female Niet meer actief

Oeps ik zie nu pas dat het echt iets moet zijn om te doen voor de feestdagen. Kom ik met die algemene tips :):D

8. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

haha krijg haast zin in de kerstdagen als ik jou ideetjes lees! Mijn handen beginnen te jeuken om iets creatiefs te gaan doen!

Gezelschapspelletjes zijn idd leuk! Kijk hiervoor bij de kringloop:)

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    hebben jullie een huis-aan-huis-krant? Daar staan vaak ook gratis uitjes in de buurt in.
    bos is altijd leuk, hoe oud je ook bent.
    strand idem (weet niet waar je woont)
    aanvulling op het gourmetten: pannekoekjes en eitjes zijn hier ook altijd een succes en een goede maagvuller ipv duur vlees. ;)

Ook weer ns niet goed gelezen, haha. Nou dan alleen de laatste tip ;)

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Female.. Gebruik je recept nog steeds.. Vanmiddag nog koekjes gebakken..

TS: Knutselen, zingen/dansen op muziek.. Een tent bouwen en daar picknicken.. Fietsen/wandelen, kookboek/mapje maken met de lekkerste en goedkoopste recepten ( AH budget koken)

Cadeautjes:

Knutselspulletjes, stiften en een kleurboek, praktische cadeaus zoals een pyjama/sokken/kleding wat ze toch al moeten hebben. Kruidvat/trekpleister bieden heel vaak " duur" speelgoed voor veel minder als bij de intertoys oid aan. En nu al beginnen met af en toe wat leuks kopen.

11. Female

Female Niet meer actief

@ Englishwoman; ik ben idd zelf wel een beetje besmet met het herfst-winter-feestdagen-virus :):D

@ mvesmee; Oh jij had toen eens heel veel gemaakt voor een actie ofzo he? Leuk :)

Oooohh ja en Home Alone huren bij de bieb natuurlijk :D
    (Of andere leuke films)

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Wat ik altijd super leuk vind is dat er rondom kerst veel kerstfilms op tv komen. Dan haal je lekker chocomel, pepernoten en lekker in de pyama onder een dekentje snoepen en films kijken. Vond ik als kind helemaal super.

Kerstboom opzetten en versieren was hier altijd een leuke avond. Eventueel zelf kerstballen maken van gekleurd karton en dat versieren met glitterpennen en stickers en met een touwtje in de boom hangen.

Kado's weet ik niet zo wat jongens leuk vinden..zou idd bij action kijken!

13. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    je kan ook een boswandeling maken en herfstbladeren/eikeltjes/kastanjes rapen. Van de kastantjes kun je spinnenwebben maken door er sateprikkers in te prikken en er dan restjes wol om heen te draaien.
    Van de eikeltjes kun je eikelmannetjes maken met sateprikkers.
    Je kan ze voor het raam hangen en dan mooie herfstbladeren in het raamkozijn

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Naar het bos en dan twee aan twee elkaar gaan zoeken (spel) of gewoon wandelen. Daarna thuis lekker chocolademelk drinken en een film zien

Knutselen met afval

Zelf een spel bedenken, maken en uitvoeren ( spel voor binnen of buiten'

15. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Met de genoemde dingen kun je al een leuke dag maken.

Smorgens koekjes en pepernoten bakken met sint liedjes op de achtergrond
    Smiddags kadootjes met natuurlijke de warme choco melk en pepernoten en koekjes incl gedownloade sint muziek
    Savonds lekker gourmetten met de hamburgers
    En als afsluiter met zn allen een familiespel spelen welke de kids smiddags hebben gekregen.

Als ik het zo lees dan vraag ik me toch echt af waarom er jaarlijks zoveel geld uitgegeven wordt tijdens de decembermaand. ;)

16. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Wij waren echt arm vroeger maar mijn moeder maakte er echt wat leuks van. Met dus idd beukenootjes rapen, knutselen met kastanjes, chocomel, pepernoten en films op tv.

(mijn ex-stiefvader gokte alles op. zelfs 1 kerst zonder eten gezeten met alleen 1 brood, dat was de druppel, toen ging ze scheiden)\\

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    misschien een leuke tip voor je kerscadeau's;
    www.lobbes.nl
    leuke goedkope cadeautjes, je kunt zelfs de prijs instellen!
    Ik ga er in ieder geval ook kopen voor de sint, leuke schoencadeautjkes voor 50 cent :)

18. Que

Que Niet meer actief

Maakt helemaal niet uit want zie er ook dingen bij om in de weekenden als ze er zijn om te doen.

Dat noten zoeken doen we nu ook iedere keer heb een houten tafel met een la en daarop glas. Dus wat in de la ligt is zichtbaar. Denk dat we nog 2x het bos in moeten voordat de la een heel klein beetje bedekt is. Vinden de jongens wel helemaal geweldig om te doen.

19. Que

Que Niet meer actief

Onwijze leuke site!! bedankt voor de tip!!!

20. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    graag gedaan hoor.
    ben er zelf ook al jaren blij mee, zo leuk ook die houten tolletjes of jojo's of fluitjes of leuke stickers, van die 'verre kijkers' met van de kralenkleurtjesfiguurtjesdingetjes in, leuke ideale cadeautjes ook voor in de schoen.

Deel Deze Pagina