Advies? Trap in jaren '30 huis bekleden?

Discussie in 'De lounge' gestart door bunchy, 27 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    We verhuizen over tijd naar een prachtig jaren '30 huis.
    Nu twijfelen we over de trappen. Overal komt een houten vloer, in hal een granito vloer.
    Een witte gelakte trap het mooist maar: gehorig, je ziet er alles op en uitglij gevoelig.
    We denken nu aan tapijt want minder glad voor de kids, zie je niet alles op.. Maar vinden het vaak niet mooi.
    Ik wil dat kindjes op sokken naar boven kunnen rennen..
    Hoe lossen we het op.. Ik wik trap max 1x per week afnemen.
    Qua bedekking, wat is mooi? Dik tapijt in antraciet.
    Op pinterest kom ik weinig tegen..

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik heb mijn trap geverfd met antislip verf, het is helemaal niet glad.

3. MammaMaaike

MammaMaaike Actief lid

1 feb 2008
    234
    0
    0
    Een traploper dan? Kun je de trap mooi wit lakken, en op het loopgedeelte heb je die traploper. Volgens mij kun je die in elke kleur krijgen

4. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik vind een trap met vloerbedekking nooit mooi, daar zou ik zeker niet voor kiezen.
    Wij hebben een hardhouten trapt wit gelakte leuningen en spijlen, maar de treden zelf zijn donker gebeitst. Het grote voordeel is dat het hout niet glad is, geen slijtageplekken en het oogt niet zo snel vies. Bovendien is de combinatie van hout en wit gelakt hout mooi.

5. Manque

Manque Niet meer actief

Ik zou ook voor een (geweven) traploper gaan.

6. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier altijd trappen zonder vloerbedekking, nooit uitgegleden en 1x een half jaar huurwoning met vloerbedekking op de trap en 3x vd trap gevallen...nooit meer vloerbedekking op de trap.

7. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Wij hebben witte trappen, speciale verf voor de trappen gebruikt die iets stugger is. Willen graag een zwarte loper erop met de tijd.

8. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Dit is de trap in ons vorige huis, laten bekleden met eikenhout.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben de trap en de gehele bovenverdieping met tapijt. Vind het zelf erg mooi. Is donker grijs en lekker zacht en warm aan je voeten sochtends :D

Op de foto zie je het niet zo goed, maar heb even geen betere bij de hand en lig al in bed..

10. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ik heb echt een hekel aan vloerbedekking, maaaar op de trap vind ik het héérlijk! We hebben een oud huis en net de hal gerenoveerd en absoluut geen spijt van mijn warme beklede trap.

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.315
    113
    Gelderland
    Ik vind dit wel gaaf voor een jaren 30 woning maar zou dan de witte stukken breder houden en een ander kleurtje. Kon geen betere foto vinden:D

12. Sifra

Sifra Niet meer actief

Traploper idd.
    Wij hebben zelf een houten trap met antislip strips. Wellicht zijn die strips een optie as je de trap graag wil verven

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Lieve meiden,
    Loper is mooi maar hou je hetzelfde nl viezigheid ad zijkanten..
    En bang dat loper niet stevig ligt..
    Meiden met vloerbedekking. Zouden jullie foto willen maken ajb?
    Misschien kunnen we jullie na apen
    En degene met witte trap: hoe stoffig?

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Even wbt stoffig... Wij hebben een witte trap, met halve maantjes erop...
    Maar je ziet er ALLES op hoor.. Met 1x pw schoonmaken kom ne er niet...

Ik stofzuig de trap minimaal 3x in de week en 1x per 2 weken ongeveer een doekje eroverheen

15. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Niet in een prachtige jaren dertig woning vloerbedekking leggen op de trap joh, echt vreselijk vind ik dat :p

16. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.315
    113
    Gelderland
    Wat wij nu gedaan hebben me onze trap is de verf er helemaal afgehaald op de loopstukken, die willen we gaan lakken met neutrale traplak, de zijkanten en stootborden maken we wit. Zal even onze voorbeeldfoto zoeken. Op het hout zie je niks en stofzuigen is voldoende.

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.315
    113
    Gelderland
    Dit was onze voorbeeldfoto, helaas kunnen we het zelf niet donker maken omdat we dan ook de zoldertrap moeten doen. Vandaar dat wij het wit doen. Ik kan geen foto van onze trap laten zien want we zijn nog steeds bezig :D (al ruim een half jaar :))

18. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    #18 Uuz, 28 jan 2016
    Laatst bewerkt: 28 jan 2016
    Juist wel, klassiek en comfortabel! In ons jaren 30 blok was vroeger alles gestoffeerd.
    Zo bijvoorbeeld:Foto's | Trapbekleding.nl

19. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113

wauw, dank je wel!
    best mooi en chique inderdaad!
    maar wel kostbaar...

20. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik denk niet dat we een foto hebben maar in het huis waar we voorheen woonden, heeft mijn wederhelft een soort laminaat op de trap gemaakt, is echt érg mooi geworden. Voor de randen van de treden bestaan er speciale profieltjes.
    Hij is er wel lang aan bezig geweest (was ook zijn eerste keer dat hij een trap met laminaat bekleedde).

Deel Deze Pagina