Ja, nogal wiedes. De (hypotheek)offerte die hij voor je opstelt is vrijblijvend. Dat staat er. Over of zijn advies gratis is, staat hier niets.
Meestal is een eerste gesprek gratis, maar je zegt toch dat je vaker bent geweest? Lullig voor jullie, maar draai het eens om: Jij bent weken bezig, en uiteindelijk wil je klant niet betalen. Daar ga je toch niet mee akkoord?
@wesdaan, de hypotheekadviseur is sinds 1 Jan verplicht om de kosten van te voren inzichtelijk te maken en dit heeft hij voorjou gedaan. Ook al zie je er nu vanaf dan moet je het toch betalen. Je betaald namelijk nu voor advies en niet voor het afsluiten of wijzigen van het product. In het geval van een nieuwe hypotheek zal je onafhankelijke adviseur de voor jou gunstigste hypotheek en maandlasten laten zien.
Zoals vele hier al hebben gezegd, je moet gewoon betalen. Het zal de beste man aan zijn reet roesten wat jij doet met zijn informatie. Hij heeft tijd in jou gestoken en dat betaal je.
Pffff, gelukkig had ik dus toch nog gelijk. Maar nu weet ik niks van de nieuwe regeltjes, dus ik had er heel goed naast kunnen zitten. Maar erg fijn dat je er kosteloos onderuit kon. Vind het eigenlijk ook niet meer dan logisch aangezien je nog helemaal niet wist wat alles zou gaan kosten. In de supermarkt hoef je toch ook niet te betalen als je informatie vraagt over een product.
Misschien in het vervolg wel voor jezelf handig zulke dingen vooraf goed te vragen en meteen de vraag te stellen "wat als.. (wij er vanaf zien).