Zal het dan toch nog gaan lukken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 12 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Na al het gedoe (http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/357694-even-afschrijven-huis-frustratie.html ) ( http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/362669-huh-toch-geen-bkr.html ) en met als toppunt ( http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/363804-nee-k-n-toch-niet.html ) lijkt het erop dat het toch nog gaat lukken!

Het is inmiddels al anderhalve maand geleden dat we op het laatste huis gereageerd hebben dat we graag wilden hebben. Eerst moest ik een accountantsverklaring hebben, toen bleken mijn vriend en ik allebei negatieve registraties op onze naam te hebben staan, aangetoond dat de negatieve registraties op mijn naam alleen op mijn postcode stonden en dus NIETS met mij te maken hadden.. Dat moest na worden gekeken door 'iemand', die 'iemand' was eerst ziek, daarna op vakantie.. Maar vandaag eindelijk iets te horen gekregen!

Niet helemáál positief; Dat er geen registraties op mijn naam staan betekent dat we wél een huis kunnen krijgen, maar ze willen nu tóch nog een accountantsverklaring zien over mijn inkomsten, omdat ik een ZZPer ben. Een verklaring van een administratiekantoor zou ook goed zijn. Ik had het de vorige keer op laten maken door een boekhouder (want die hebben we in de familie :p) maar dat was niet voldoende, er moet per sé een bedrijfslogo onderaan het overzicht staan ;)

Net meteen dus gaan zoeken naar een administratiekantoor (want die zijn véél goedkoper dan accountants). Volgens mij heb ik er een stuk of 5 gebeld. Van een paar kreeg ik meteen de voicemail, anderen spraken met zo'n vreselijk buitenlands accent dat ik niet echt de indruk kreeg dat ze echt overweg konden met alle Nederlandse accountancy-termen e.d. (Bij één administratiekantoor zeiden ze zelfs dat ik helemaal geen verklaring van hen nodig had, maar gewoon een IB60 moest aanvragen.. Ja hee, als dat voldoende was had ik jullie uberhaupt niet gebeld! Ik ish niet dom, ik vind ook niet leuk dat dit nodig ish. Jeweetzelf.). Maar bij het 6e kantoor wat ik belde kreeg ik eindelijk een man aan de telefoon die overkwam alsof ie wist waar ie 't over had! :D Heb een kwartier met 'm aan de telefoon gehangen, en morgenavond om 19:00 kan ik bij 'm langskomen om m'n verklaring op te laten stellen! Ik moet al m'n gegevens meenemen, en hij heeft dan ongeveer anderhalf uur nodig om het allemaal te controleren en op papier te zetten! Hij vraagt ook maar 75 euro ex. btw.. Supergoedkoop, want bij het andere kantoor waar ik wel een positieve indruk bij kreeg schatten ze het op 200 - 300 ex. btw! Ik ben helemaal blij! Ook vooral omdat het zo snel al kan!

Ik heb meteen weer naar de verhuurder gebeld om te zeggen dat ik morgenavond m'n verklaring al heb en dat dus maandagochtend meteen aan hen kan laten zien. Die jongen en ik hebben elkaar inmiddels zo vaak gesproken dat het bijna vriendschappelijk is geworden (hij begint z'n emails tegenwoordig ook met 'Hoi' en niet meer met 'Beste Shaddixxx' :p), hij was ook helemaal blij dat het nu toch eindelijk lijkt te gaan lukken! Enige minpuntje was dat hij van de opdrachtgever metéén door moest gaan met andere geinteresseerden van het huis waar wij op gereageerd hadden, en dat het huis waar wij als laatst op gereageerd hadden dus in principe alweer naar iemand anders is gegaan, maar er komen de komende maand nog 2 huizen vrij in een straat verderop, en 1 huis in dezelfde straat, dus er zit ongetwijfeld iets voor ons bij! Voor al deze huizen staan we momenteel eerste, dus als die verklaring eindelijk wordt goedgekeurd, hebben we huizen voor het uitkiezen! :D

Ik ben zo blij! Het lijkt erop dat het nu echt niet meer fout kan gaan! Heb zelfs de naam van het administratiekantoor doorgegeven aan de verhuurder, omdat ik echt 100% zeker wilde weten dat ze genoegen zouden nemen met een verklaring van dit kantoor, en volgens de verhuurder was het prima! Zal het nu dan toch nog gaan lukken? We zoeken nu al een paar maanden zó intensief, en eigenlijk hadden we een maand geleden al in een ander huis willen wonen, maar het belangrijkste voor mij is dat ik geen kerst hoef te vieren in dit stomme appartement wat véél te klein is! :D Nog even spannend, maar hopelijk kan ik over een tijdje eindelijk van het dak van ons nieuwe huis schreeuwen, dat wij de nieuwe bewoners van dat huis zullen worden! :D

2. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    `Wat een goed en fijn nieuws!!!!
    Eindelijk naar iets waar je met je gezinnetje echt in kan gaan wonen en je de ruimte 'gewoon' hebt!

Gefeliciteerd!!

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Jeeeee wat een fijn nieuws!

Alvast een kleine Gefeliciteerd! En ik duim dat jullie nu snel jullie droomhuis mogen gaan inrichten!

4. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed! Alvast gefeliciteerd meid!

5. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Ik hoop snel op een mooi huisje voor jullie!

6. Bedankt! Wij hadden de hoop eigenlijk al op gegeven, maar dit is positief! :D

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dit klinkt zeker positief voor jullie!
    Hoor je maandagochtend dan ook direct of het goed is?

8. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Ooh wat fijn voor jullie!
    Alvast een kleine gefeliciteerd!

9. Moon28

Moon28 Niet meer actief

En hier is 4 topics voor nodig?

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Aangezien het allemaal over een ander deel gaat, waarom niet? In een topic met een titel dat het totaal niet goed gaat verwacht iemand geen positief nieuws te lezen, right?

En als je het vergelijkt met topics over schaamhaar e.d. ligt het niveau hier een stuk hoger. Please. ;)

11. Nodig? Mwoah, ik betwijfel of er iemand dood was gegaan als ik het niet had gedaan, en de wereld was vast ook niet vergaan. Leuk om het nieuws te delen? Yup, dat wel! :D

@De rest; Thanks!

12. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Ja proest. Ik open zulke topics niet eens als ik zo'n kansloze titel zie ;)

13. Moon28

Moon28 Niet meer actief

:cool:.....

14. Ja kom zeg, als we hier alleen maar hele zinnige topics mochten openen kon het aantal pagina's met Lounge-berichten gehalveerd worden. Ik ben blij, wil m'n nieuws delen, want ook dát mag op ZP.

Misschien niet heel nuttig of zinvol, maar wel leuk en ik ben m'n verhaal weer even kwijt, heb de mensen die de vorige keren meeleefden weer op de hoogte gehouden en ik krijg een paar leuke reacties waardoor ik een beetje het gevoel krijg dat m'n vrolijkheid hierom gedeeld wordt, waardoor ik het nóg leuker ga vinden. Dat mag toch?

Het is ook niet zo dat er 4 topics van mij op pagina 1 van de Lounge staan, de rest is allemaal al heel ver gezakt of zelfs gesloten.

15. Ze zijn akkoord! ECHT definitief akkoord! Woehoeee! Ik word helemaal gek hier, zat net bijna te janken met de verhuurder aan de telefoon! Ik ben zoooooo blij! :D:D:D

16. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jaaaa wat goed!!!! Gefeliciteerd!! Waar heb je nu een huisje?

17. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    YESSS
    Gefeliciteerd!!!

18. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Geen nieuwe topic :p
    Nee grapje, gefeliciteerd meid!

19. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    GEFELICITEERD!!! super joh!:)

20. Nee, dat durfde ik niet meer :(

@Cathie; In wat ik je vanmorgen PBde, haha!

We hebben keuze uit 2 huizen, eentje gaat per 1 september de verhuur in, de ander per 1 oktober. Nu is het voor ons een beetje afhankelijk van de staat van de binnenkant van de huizen. Omdat de oude bewoners er nog in zitten momenteel kunnen wij met hen overleggen of ze de vloeren van ons mogen laten liggen als ze dit willen. Zou ontzettend in ons voordeel zijn, want dat zou ons weer een euro of 500 schelen voor nieuwe vloeren! Maar goed, dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat zij momenteel hebben liggen, en of dat nog een beetje in goeie staat is! Ik heb telefoonnummers gekregen van die mensen om met hen een afspraak te maken voor een bezichtiging, maar er wordt nog niet opgenomen :( Vanavond nog maar eens proberen, ze zijn vast druk met werk ofzo! :D

Deel Deze Pagina