Screens of airco

Discussie in 'De lounge' gestart door Zolief, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik ben allergisch voor hitte. Oftewel, ik kan er gewoon echt niet tegen. :cool:

Nu denk ik erover om screens aan te schaffen voor beneden. Heeft iemand ervaring met die dingen? Waar moet ik op letten? Wat is een goed adresje?

Of kan ik beter een airco aanschaffen?

2. minon

minon Niet meer actief

Dan zou ik de afweging maken tussen rolluiken en airco. Screens is nog steeds erg warm.
    En dan zou ik zeggen airco. Denk dat dat niet veel uitmaakt met geld qua rolluiken. Rolluiken gebruiken alleen geen stroom en hebben ook een antiinbraakfunctie.

3. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Wij hebben rolluiken en het huis blijft er heerlijk koel door. Zelf houd ik niet zo van airco. krijg altijd dan zo'n 'klap' als je buitenkomt en het warm is, ook snel verkouden er door.

Screens geen idee of dat goed werkt.

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Het voordeel van screens vind ik dat ik niet de hele dag zonder licht zit en mijn dochtertje in de gaten kan houden in de tuin als ik even wat te drinken pak. Vandaar mijn keuze voor screens.
    Ik ben vooral benieuwd of het merkbaar verschil geeft in temperatuur?

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik zou dan zeker niet voor screens gaan, maar idd een afweging maken voor rolluiken of airco

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij hadden screens en hielp super..
    Maar boven rolluiken en dat hielp nog beter.

7. IH5

IH5 Niet meer actief

Airco!

Heb ook een hekel aan hitte in huis - vooral in de slaapkamer - en we hebben in het gehele huis topkoeling en dus daarbij ook nog (mobiele) airco, lekker koel.

8. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik zou voor rolluiken of screens kiezen.

9. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hier screens. Super blij mee en scheelt in de zomer 4 tot 5 graden tov andere jaren zonder screens.
    Ze laten daglicht door en het ziet er mooier uit.
    Boven rolluiken en daar is het echt niet koeler!!!

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou niet voor een airco gaan. Dat gaat je nl een hele hoge energierekening opleveren.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben screens in combi met lt vloerverwarming, die laat in de zomer koud water door de buizen lopen. Dat zorgt er voor dat het echt lekker koel blijft.

12. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Rolluiken ideaal bij ons blijft het heerlijk koel in de zomer binnen 20/21 graden als we ze open laten is het 28 graden in huis.

airco vind ik zelf niet prettig in huis...

13. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Wauw dat wist ik dus echt niet dat dat kon. Ik kan zelf namelijk ook niet echt over warmt. En volgend jaar gaan we slopen en nieuw bouwen. Weet je toevallig of dit bij alle vloerverwarming is? Of is het typies voor de jouwe want dan wil ik graag een merknaam van je als het kan. Want ik zat dus ook al te denken aan airco.

Liefs Janna

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Geen idee wat het merk is van de vloerverwarming (die kwam gewoon met het huis :) ). Het is in elk geval een lage-temperatuur vloerverwarming met buizen in de vloer. Bij ons is hij gekoppeld aan een warmtepomp. Het is bij ons de hoofdverwarming, ligt dus echt overal in de vloer. Het water dat er doorheen gaat, wordt niet warmer dan zo'n 28 graden. Maar werkt perfect. In de zomer gaat er koud water doorheen en blijft het overal lekker koel.

Overigens hebben wij hem wel zo gemaakt dat we voor de benedenverdieping een andere thermostaat hebben dan voor de bovenverdiepingen. Zonder was het beneden heel snel warm en werd het boven niet meer warmer.

Als je nog wat wilt weten, roep je maar :)

15. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Dit is echt een misvatting hoor. Veel mensen maken de fout om de airco uit te zetten en alleen aan te zetten om de kamers koel te krijgen als het al te warm is. Wij hebben de airco's op de bovenverdieping met dit weer continue aan staan op 21 graden. En wij hebben geen hogere energierekening dan er voor.

Ik zeg dus airco en dan bedoel ik geen mobiele.

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij hebben nu sinds twee weken een screen.
    Ben er super blij mee. Je moet goed kijken welke kleur screen het beste de warmte reflecteerd, en dat is wit! Je moet geen donker grijze pakken want hoe donkerder de kleur hoe meer warmte het absorbeerd. Hoe witter hoe meer warmte het reflecteerde. Wij hebben een witte ziet er strak uit en merk duidelijk verschil.
    En het waarom wij voor screens hebben gekozen is dat ik overdag niet in het pikkedonker beneden wil zitten, vind rolluiken beneden voor de raam lelijk uitzien en je zit de hele dag in het pikdonker. Krijg er een enorm opgesloten gevoel van, dat vind ik echt niets. Nu met het witte screen houdt het beduidend warmte tegen en als die dicht is toch nog mooi licht binnen. Ben er erg blij mee.

17. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Goeie tip om aan witte te denken. Kun je ze wel goed schoonmaken? en verkleuren die niet?
    Het lijkt me trouwens ook wel lichter in huis dan grijze.

18. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Moet je met zon standaard airco door de muur heen naar buiten? Of is het niet zo ingewikkeld?

19. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Mmmm.. wij hebben ook vloerverwarming. Maar geen idee of er dan koud water doorheen gaat?! Hoe kan ik daarachter komen? Of gewoon de verwarming op 15 graden zetten?:D;)

20. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Schoonmaken gaat heel makkelijk gewoon met vochtig doekje erover heen gaan en als het goed is, volgens de fabrikant verkleurd die niet.
    In Jip en Janneke taal is ons toen uitgelegd hoe lichter het doek hoe meer warmte dat die reflecteerd. We hadden een kleurstaal thuis gekregen toen en dar stonden ook allemaal cijfertjes op die aantal procenten van warmte reflecteren weergeven dat was bij deze het hoogst. Zal ff foto plaatsen van ins screen

Deel Deze Pagina