'1e ronde' nu al zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kylie1986, Dec 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Hoi dames!
    Mijn naam is Kylie en ik ben net 24.
    Half november ben ik midden in de strip gestopt, en meteen ongesteld geworden.
    Nu heb ik sinds een dag of 4 ongesteldheids-krampen en een strak gevoel (alsof ik buikspieroefeningen heb gedaan). Als ik normaal een dag buikpijn heb, ben ik het einde van de dag al ongesteld.
    Sinds gisteren een paar steken in mijn borsten gehad (verder niet bijzonder).
    Gisterenavond voelde ik vloeistof 'lopen' en dacht automatisch dat ik ongesteld was geworden. Maar toen ik ging kijken was het helder, doorzichtig en dik slijm. Dit heb ik nog nooit gehad.
    Zou het al raak kunnen zijn? Ik heb eergisteren een negatieve test gedaan maar wellicht was het te vroeg.

2. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

Nov 3, 2009
    2,007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Misschien is het je eisprong wel ?? In ieder geval succes !!

3. Kylie1986

Dank je voor je reactie.
    Kan het dan zijn dat de buikpijn en het strakke gevoel zo lang aanhouden?
    Ik heb nog nooit mijn eisprong gevoeld..

4. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Ik denk niet dat je nu al zwanger bent..
    Een eisprong-pijn kan best wel lang aanhouden inderdaad. En die voel je natuurlijk niet als je aan de pil bent :p
    En je uitleg van je slijm klinkt ook als vruchtbare dagen ;) Ik zou gewoon hard aan de klus gaan!

5. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    dat slijm wat je bedoeld is w.s. rekbaarslijm oftewel vruchtbaar slijm. w.s. komt je eisprong eraan en heb jedaarom die kwaaltjes. Oftewel klussen....... Als het goed is dat slijm ookl erg rekbaar je kunt er draden van trekken.

Succes.

6. Kylie1986

Oke, dat zou kunnen inderdaad, heb ik meer over gelezen.
    Heb manlief al gesmst.
    Als dit mijn eisprong is (geweest) en het is niet bevrucht, wanneer zou ik ongeveer ongesteld moeten worden?
    We hebben de laatste week regelmatig geklust, dus wie weet..
    Wordt alleen gek van die buikpijn.

7. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Dan zou je over ongeveer 2 weken je ongesteldheid kunnen verwachten. Houd er rekening mee dat je cyclus nog van alles kan doen als je net gestopt bent met de pil. Zeker omdat je ook middenin je pilstrip bent gestopt. Je lichaam moet weer een beetje op orde komen en daar kan je ook de nodige klachtjes van hebben (die weer heel erg kunnen lijken op zwangerschapskwaaltjes).

Succes met zwanger worden!

8. Kylie1986

Dank je wel!
    Zou iemand mij uitleeg kunnen geven over hoe ik precies mijn cyclus en vruchtbare dagen uit kan rekenen?

9. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    bovenin de balk staat een kopje calculator.
    die rekent het voor je uit ;)

10. Melanne

Melanne Actief lid

Apr 16, 2007
    371
    0
    0
    Ben net weer zwanger van mijn tweede kindje. Gelijk ronde 1 al raak dmv ovulatietesten.
    De eerste dag van je ongesteldheid is jou eerste cyclusdag. De laatste cyclusdag is de dag voordat je ongesteld wordt. Een gemiddelde cyclus duurt ongeveer 28 dagen (dit kan bij iedereen verschillend zijn. Hou gewoon een tijdje bij hoe lang dit voor jou is. In het midden van jou cyclus (gemiddeld 14 dagen, maar ook dat is voor iedereen verschillend) vind jou eisprong plaats. Je bent vruchtbaar zo,n 24 uur voor jou eisprong tot ongeveer 24 uuur daarna. Ik zelf heb mijn ovulatie gevonden dmv ovulatietesten. Ik heb een cyclus van 28 dagen en mijn ovulatie vond plaats op dag 18.
    Mijn eerste symptonen zijn buikkrampen, menstruatiegevoel, gevoelige borsten en steeds een soort vloed.
    Succes met zwanger worden.
    Lieve groet Melanne

11. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    echt berekenen, zal er niet echt in zitten aangezien je net gestopt bent met de pil, en dus nog niet weet hoe je cyclus is.
    De bloeding die je kreeg na het stoppen midden in de strip is een onttrekkingsbloeding geweest (geen menstruatie)

In ieder geval als je duurzichtig slijm hebt/rekbaar, is dit vruchtbaar slijm, tijd om te klussen dus, hou dit slijm in de gaten, als je het het meeste hebt is je peik en zal je eisprog komen misschien met wat buikpijn. Hou deze dagen in de gaten en schrijf het even op, kun je dan kijken of je ongeveer 14 dagen later menstueert misschien een klein beetje langer/korter, vaak is het 14 dagen later, zo niet, kun je dan een test doen misschien is ie positief, als je ongi komt schrijf je dit ook wee op, hou in de gaten na je ongi wanneer je weer vruchtbaar slijm ziet (dit kan heel verschillend zijn omdat je dus niet weet hoe lang je cyclus is, kan 14 dagen zijn, maar kan ook goed 17 dagen of meer zijn (zoals bij mij onregelmatige cyclussen en lange)
    Na het slijm zal het weer ongeveer 14 dagen zijn... ect zo blijf je een beetje tellen en kun jee een idee krijgen hoe lang je cyclussen zijn en of ze regelmatig zijn.
    Je zult wel merken dat je bijna elke cyclus weer vreemde symptomen zijn die kunnen duiden op een zwangershap, dit is ook heel vaak van het ontpillen.

succes!!

12. Kylie1986

Hartstikke bedankt voor de tips allemaal!
    Ik heb al een handige app voor mijn Iphone, super..
    Maar nu heb ik een beetje een idee hoe een cyclus in theorie verloopt.

13. Kylie1986

Nog één vraagje: ik zie bij sommige in het onderschrift staan; pendels jongen/meisje.
    Wat is dit en waar kan je dat laten doen?

14. Kylie1986

Iemand?

De buikpijn is inmiddels weg, hebben nog wel even geklust.
    Dus maar wachten op mijn menstruatie (rond oud&nieuw)

15. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
  16. Kylie1986

Geweldig, ik ga kijken. Dank je!

Share This Page