zal ik toch maar WEER de dokter bellen ??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Waar wacht je nog op dan?! Kan er niet echt bij hoor:(

2. happymama

happymama Niet meer actief

heb gebeld kan niet gelijk terecht heb een afspraak om 9 uur , zal wel druk zijn zijn temp was net 37,6 vanmorgen 36.9 zn hartje voel ik duidelijk en best snel kloppen .

3. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Rare hap hoor. Baby's gaan voor toch. Hoop dat het niets ernstigs is.

4. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    zeker rare hap .. hier kon ik altijd gelijk komen toen de meiden onder de 1 jaar waren ..
    Hopelijk is er niks ergs aan de hand en kunnen ze je zoontje helpen al is het met ene puffer ofzo iets

5. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Nou hoop dat er dan eindelijk iets gedaan gaat worden nu... Succes en vooral beterschap!

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wat vreemd dat je met zo'n kleine baby nog uren moet wachten voordat je terecht kan!!! En zeker omdat je het al de hele dag zit af te kijken... Had persoonlijk contact opgenomen met de kinderartsen, aangezien hij al een keer opgenomen heeft gelegen. En anders de SEH...
    Maar hopelijk wordt hij nou wel serieus bekeken en laat je niet afwimpelen he!!!!!

7. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Hoe is het nu? Wat zeiden ze bij de HAP?

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    En, wat zeiden ze bij de huisartsenpost???

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb het wat vluchtig doorgelezen,
    hier wel een kind met slechte longen en zuurstof thuis. Regelmatig in t ziekenhuis ivm virusinfecties en vermoeden RS. astma en daarvoor 10 pufjes op een dag, ventolin en flixotide.
    Na RS kan het hoesten nog 6 weken aan blijven houden.
    Als jij het niet vertrouwd, dan ga je gewoon wel naar de dokter. Niets om je voor te schamen!
    dat het CB zo reageert is schandalig, ouders zijn al onzeker genoeg.
    Mijn ervaring is dat zelfs een huisarts, een ademhalingstherapeut en de kinderarts een verkeerde inschatting hebben gemaakt. Als jij als ouder denkt dit klopt niet, dan is dat vaak zo.

@kraken, dat hoeft niets te betekenen. Longen kunnen een krakend geluid maken.
    @kokhalsen, gebeurd hier ook de hele dag door, maar ik weet inmiddels van mijn zoontje dat hij op die manier zijn slijmen probeert kwijt te raken. en soms gaat er een hele fles uit, maar dat doet hij perongeluk.

10. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Heb gisteren even meegelezen en ben ook erg benieuwd hoe het nu is???

11. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Kom weer even spieken maar nog geen reactie.

12. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Hoe is het nu? Hoop dat het goed gaat met je kleintje!

13. happymama

hoi
    sorry voor de late reacktie maar moest gister werken en was kapot toen ik thuis kwam .
    maar moest gister naar de eigenhuisarts omdat zn longen gewoon schoon waren , dus is de oppas met hem naar de dokter geweest.
    hij moest dus uit een flesje dri nken toen ik er niet was en dat is totaal mislukt . hij dronk nauwelijks met t gevolg droge luier smiddags , de dokter had gezegt dat ik hem geen borst meer mocht geven en hij wilde weten wat ie dronk , maar aangezien hij de fles niet wil laat ik dat kind niet expres uitdrogen . vond da echt belachelijk dus heb m 1 x de fles nog gegeven en hij had van 19.0 tot 4.00 geslapen en heb m vanacht gewoon aan gelegd en vanmorgen ook . moet dadelijk om 10.00 weer terug naar de dokter met t briefje wat ie gister dronk
    8.30 80cc
    11.30 90
    13.45 20
    16.00 80
    19.00 60
    erg weinig dus .
    uit de borst drinkt ie niet heel goed maar weet zeker dat hij genoeg krijgt hij was in een week tijd namelijk 300 gr aangekomen en ik kolf gewoon 150 tot 180 cc dus heb eerder een over producktie omdat hij qua gewicht ong 130 nodig heeft .

14. happymama

hij hoest trouwens nog wel hoor . ow ja en zn oortje was wat rood zei de dokter gister

15. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Dat hoesten blijft hij voorlopig ook nog wel doen, dus dat is geen maatstaaf. Maar de hoeveelheden die je aangeeft heeft hij dus uit de fles gedronken en daarnaast nog de borstvoeding. Dan heeft hij toch nog best wel goed gedronken? Misschien niet de hoeveelheid die hij anders drinkt, maar ook niet te weinig lijkt mij.
    Ik begin me wel af te vragen wat je eigenlijk wilt van de huisarts, dat wordt me niet helemaal duidelijk. Waar ben je bang voor en wat zijn de klachten dat je wilt dat de huisarts hem nog eens goed bekijkt. Want de huisarts heeft daar namelijk al naar gekeken lijkt mij en als hij iets zou vermoeden, dan was je al wel doorgestuurd.
    Is het nu je gevoel die zegt dat er iets mis is of maak je jezelf banger dan nodig en ben je gewoon een bezorgde moeder. (en nee daar is niks mis mee, maar ik vind wel dat je daar aan zou moeten werken als het zo erg is dat je zelfs de huisarts niet meer gelooft.) Ik blijf erbij dat als bij jou de alarmbellen rinkelen dat er iets mis is je van de huisarts moet eisen om doorgestuurd te worden naar een kinderarts, een moedergevoel mag hij niet onderschatten. Maar als die bellen er niet zijn en je gewoon bezorgt bent misschien bij jezelf nog eens nagaan of dat wel terecht is en of je niet gewoon overbezorgt bent. Je kindje is ook nog erg klein, dus alles is nog eng, maar hij zal nog veel vaker ziek worden en dan kan hij het niet gebruiken als je steeds in paniek bent.

Ik hoop dat je zoontje snel weer opknapt.

16. happymama

hij had daarnaast geen bv want ik was er niet ik was aan t werk..en t is echt niet zo dat ik de ha niet geloof t manneke stikt bijna als hij hoest ik vind gewoon dood eng .

er is gewoon weg niks aan te doen , medicatie is allemaal vanaf 1 jaar en dat risico nemen ze niet en dat wil ik zelf ook niet .heb wel weer een andere fles en net ff uitgeprobeerd en jah hoor 50cc in 5 min op daarna nog even aan de borst en hij is weer bij , straks ff een hele voeding proberen de test van de kinkhoest van 3 weken terug was negatief trouwens en gelukkig maar want daar hebben ze ook niks voor

17. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Hij moet wel lang uitzieken zeg, vervelend voor jullie! Vooral dat omdat er niks is dat het voor hem nu wat kan verlichten. Hoop ook dat hij snel wat beter gaat drinken! Beterschap!

18. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Dat van die medicatie is niet waar. Een heel benauwd kindje mag gewoon vernevelt worden of een puffertje met ventolin. Als dit het advies is van je huisarts zou ik zeker om een second opinion vragen. Zeker als hij zo benauwd is als jij het doet voorkomen en daarvoor dagelijks bij de huisarts aan klopt. Sorry als ik weer bot uit de hoek kom, maar of je overdrijft en de huisarts vind het dus terecht niet nodig of je neemt je zoontje niet serieus en jezelf ook niet.

19. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Hier staat toch echt dat hij de borst nog heeft gehad in de nacht en 's ochtend. Je moet wel de voeding rekenen die ze drinken in 24 uur en je kunt gekolfde melk ook niet vergelijken met borstvoeding. Meestal hebben ze minder borstvoeding nodig dan flesvoeding.

20. happymama

ventolin had ze t over maar ze zei dat is vanaf 1 jaar !!!??? ik denk niet dat ik overdrijf als hij bijna stikt en ik neem me zoontje echt wel serieus anders ga ik er niet steeds mee naar de dokter (is een hele onderneming met een peuter van 2 erbij)
    en tjah hij hoest natuurlijk niet op t moment dat hij daar is .
    ze zei dat t gewoon een fikse verkoudheid is en meer niet .
    ik laat t even rusten (kan niet anders )

luuf mag pas vanaf 3 mnd , maar zou ik t evt in een bakje warm water kunnen oplossen dat de lucht in zn kamertje hangt ??? iemand die dat miss weet ??
    de uien helpen niet echt vind ik

Deel Deze Pagina