Ik was 7 weken in verwachting en al 2 weken goed ziek toen ik dacht dat ik in mijn broek plaste, dit bleek echter helder rood bloed te zijn. Dit bloedverlies hield de hele dag aan en 's avonds kon ik bij de verloskundige langs komen. Die constateerde dat ik een miskraam had gehad en stuurde mij weer naar huis met de mededeling volgende week langs te komen om te kijken of alles eruit was. Ik werd deze week echter steeds zieker en het bloedverlies was al na 1 dag opgehouden. Na een week stuurde de verloskundige mij naar het ziekenhuis om te curiteren. Gelukkig heeft de dienstdoende gynacoloog mij eerst verder onderzocht en zodoende zag hij dat ik helemaal geen miskraam had gehad, mijn kindje was springlevend en gezond! Wel moest ik voorlopig onder behandeling van het ziekenhuis blijven. De opvolgende weken werd ik steeds zieker, ik belde hierover naar mijn verloskundige en die vertelde mij dat je pas iets kreeg als het echt niet verder ging. Ik wilde verder niet zeuren en zo kwam het dat ik na 2 maanden moest worden opgenomen in het ziekenhuis wegens uitdroging. Ik had al 4 weken helemaal niets meer gegeten en kon al 3 dagen niets meer drinken. Werkelijk alles kwam eruit, ik ben nog nooit zo ziek geweest. Ik heb 5 dagen aan het infuus gehangen voordat ik weer naar het toilet kon. Daarna ging alles een stuk beter, ik heb zetpillen meegekregen en die hielpen redelijk. Toen gebeurde het. Ik kreeg weer een bloeding, maar deze keer zeer hevig. Ik bloede zo erg dat het tot 2 keer toe langs mijn been omlaag liep en er een plasje bloed rond mijn benen lag. Helemaal overstuur ben ik naar het ziekenhuis gebracht, ik wist zeker dat ik mijn kindje alsnog verloren was, maar tot mijn verbazing zag ik op de echo mijn kindje gewoon bewegen en het hartje klopte. Uiteraard ging ik intens gelukkig weer naar huis. Met de 20 weken echo kreeg ik te horen dat mijn kindje helemaal gezond is. Alleen de placenta lag voorlangs de buik i.p.v. bovenin de buik. Dit is ook de reden dat ik een hele dikke buik heb en dat ik het kindje aan de buitenkant nog niet zo heel goed kon voelen. Dit was echter niet erg en waarschijnlijk kan ik gewoon bevallen. Op dit moment ben ik 28 weken in verwachting, net getrouwd en voel ik me goed. Ik moet wel onder behandeling van het ziekenhuis blijven, maar daar voel ik me eigenlijk ook wel prettig nu.
wat heb jij een geluk gehad dat de je eerst hebben onderzocht zeg en fijn om te horen dat alles nu goed gaat. veel geluk verder in je zwangerschap.
Allereerst, veel succes met je verdere zwangerschap Uit het verhaal kon ik niet halen, of ze nu al weten wat die bloeding veroorzaakt heeft? Racebabe
Wat zul je geschokken zijn! Ik hoop dat je zwangerschap nu voorspoedig verloopt en dat je er nu eindelijk van kan gaan genieten.
Jeetje Corin, wat een heftig verhaal! Vervelend dat je zo ziek bent geweest, maar wat geweldig dat het helemaal goed is met je kindje. Geniet van dat gevoel! Groetjes Marie
In het ziekenhuis weten ze niet wat de bloeding heeft veroorzaakt, maar ik heb pas gehoord dat nog iemand hetzelfde heeft gehad en dat bij haar ook de placenta voorlangs de buik lag, dus misschien komt het daardoor
Jeetje corin, wat een verhaal. Ik heb er helemaal kippevel van. Ik wens je ongecompliceerde laatste weken van je zwangerschap toe. Fijn dat je je nu wel goed voelt. xxx MamaNorah
Heel veel sterkte! Ik hoop voor je dat toch nog gewoon kan bevallen. Ik heb met 34 weken een bloeding gehad en het bleek dat de placenta voor een deel tegen de uitgang lag. Ik ben met een keizersnede bevallen. Laat je goed controleren in het ziekenhuis! Heel veel sterkte! Cleo