Hoi meiden , Zijn hier meer dames met astma en /of benauwdheid klachten ? Bij mij is er alleen vermoeden van astma. In december heftige klachten gekregen die een maand duurde. Nu is het weer zover ,ik hoest en proest. Het is de planning dat eind van de week de baby komt dmv een keizersnede. Maar de gyn gaf aan dat bij hevige benauwdheid de ks verzet zal worden. Leuk en aardig ,maar als dit weer een maand gaat duren wordt dat toch lastig lijkt me. Baby zorgt ervoor dat m'n longen ook aardig in de verdrukking komen ,dus dat maakt het er niet beter op. Wat zijn jullie ervaringen ? En als jullie tips hebben ? Spui gerust
Vreemd hoor. Hier juist bij de laatste vanwege astma de keizersnede vervroegd met 37 weken 6 dagen gepland...
Ik meld mij met astma. Vanaf m'n geboorte, rond m'n 18e weer opgelaaid en inmiddels al bijna 2 jaar stabiel op wat verkoudheidjes na. Ik heb mij laatst weer mogen zien aan mijn longarts, omdat ik zelf ook erg bang ben voor de benauwdheid tijdens zwangerschap. Hij gaf toen aan dat het 3 kanten op kon, 1) astmavrij, 2)meer benauwdheid door verdringen van ingewanden zodra de buik zich meer ontplooit of 3) totale verergering met prednison etc en zuurstof tijdens bevalling. Hij gaf daarmee wel direct aan, dat het laatste geval, hij er in de afgelopen 2 jaar maar 3 zwangere van heeft gehad, van de 1000 die hij behandelde toen. Nu heb ik niet direct het antwoord op je vraag, qua ks want ik ben nog niet zo ver qua termijn, maar kan je niet op consult bij een longarts? Of in elk geval misschien luchtweg verwijdende medicatie gebruiken (zoals ventolin, dit is veilig tijdens zwangerschap etc) Als ik benauwd ben, slaap ik met 2 kussens en probeer ik op mijn linkerzijde te liggen.. Maar kant en klare oplossingen heb ik niet voor je helaas, behalve ventolin gebruik.. Maar dan moet je die wel hebben helaas..
Hier astma en 3 weken geleden keizersnede. Nergens last van gehad en niemand heeft er trouwens iets van gezegd. Mocht tijdens mijn zwangerschap ook gewoon m'n medicijnen gebruiken.