Zalando account gehackt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Isa2019, 21 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa2019

Isa2019 Niet meer actief

Kreeg net de schrik van mn leven. Had een mailtje dat.ik iets geretourneerd zou hebben bij zalando.
    Ik dus denken en denken, maar kon niks bedenken.
    Ingelogd op de zalando site ,zie ik ineens twee afleveradressen met mijn naam staan.. schrok me wild! Denk dat dit dus gehackt is? Zie nog niet staan dat er bestellingen zijn geplaatst. Heb meteen mijn wachtwoord gewijzigd en via Messenger contact opgenomen met Zalando.
    Iemand hier ervaring mee? Ben zo bang he... bang dat er allemaal bestellingen worden gedaan op mijn naam en dat ik voor alles opdraai..

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nu kan dat toch niet meer? En je zegt dat er ook nog niets besteld is.

Wacht even reactie van Zalando af. Komt vast goed.

3. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Begrijp ik goed dat je een bedrag gestort krijgt omdat je zogenaamd iets geretourneerd hebt, terwijl je van niets weet?

Geen paniek, ik denk echt dat het om een foutje of een vergissing gaat. Het is toch vreemd dat er geen bestellingen zijn geplaatst, maar dat er blijkbaar wel iets retour is gestuurd? Zou het niet gewoon een foutje van Zalando zijn? Als iemand toch iets besteld zou hebben op jouw account, dan zou je daar toch ook een mailtje over hebben gehad? En nu kan het niet eens meer, want je hebt jouw wachtwoord veranderd.

DQueen vindt dit leuk.
  4. Isa2019

Isa2019 Niet meer actief

Het gekke is. Had vorige week ook een mailtje van zalando dat een bestelling nog niet voltooid. Daar helemaal niks mee gedaan. Stom natuurlijk! Maargoed, wat ik zo kan zien is er nog niks bestelt op mijn naam.

5. Isa2019

Isa2019 Niet meer actief

Het is aangemeld als retour,het is niet daadwerkelijk retour ontvangen. Kan ook niet want dat item ligt hier thuis gewoon

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Maar waarom denk je dan dat jouw account is gehackt? Een hacker gaat echt niet de moeite nemen om een artikel dat jij hebt ontvangen, aan te melden als retour zonder dat het daadwerkelijk retour wordt gestuurd. Daar schiet een hacker op geen enkele manier wat mee op. :rolleyes: Heb je zelf niet per ongeluk iets aangeklikt?

DQueen vindt dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk inderdaad ook dat je misschien zelf iets heb aangeklikt, als iemand daadwerkelijk je account heeft overgenomen zouden er echt bestellingen worden geplaatst. Wel raar van dat tweede afleveradres.

8. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Is het 2e afleveradres bekend bij jou?

9. Isa2019

Isa2019 Niet meer actief

Nee heb zelf niks aangeklikt. Dit weet ik voor duizend procent zeker. Laatste keer dat ik op zalando was ,was eind juli. En op 20 september is er dus iets retour aangemeld.

10. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Is het niet gewoon spam?

11. Isa2019

Isa2019 Niet meer actief

Nee totaal niet. Er staan twee adressen een thuisadres in Vleuten en een afleveradres in Amsterdam.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat is inderdaad raar.
    Ik denk dat ze bij Zalando wel kunnen zien waar en wanneer dit is ingevoerd.

13. Isa2019

Isa2019 Niet meer actief

Zalando gebeld en account blijkt inderdaad wel gehackt. Mijn hele account is nu door zalando verwijdert. Moet wel aangifte doen bij politie

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Is er verder niets besteld?

15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Gelukkig is er in ieder geval niets besteld.
    Ik heb hetzelfde gehad met mijn H&M account, daar waren wel bestellingen op gedaan (mail adres en woonadres veranderd) uiteraard zijn de producten niet betaald en stuurde het incassobureau brieven naar dat adres, uiteindelijk kreeg ik een brief dat ik moest voorkomen ivm openstaande betalingen... Schrok me rot en heeft nog voor een hoop gedoe gezorgd.

16. Isa2019

Isa2019 Niet meer actief

Nee gelukkig niet

17. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Waarom dan aangifte doen?

Uiteindelijk is er niks gebeurt toch?

18. Isa2019

Isa2019 Niet meer actief

Ja volgens die medewerker van zalando moest ik dat wel doen?!
    Denk dat ik morgen gewoon de politie even bel en het verhaal uitleg, dan zie ik dan wel weer wat ze zeggen

19. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik zou zeker aangifte doen, dan staat het iig geregistreerd mocht het nog eens gebeuren.
    Wel balen zeg, lijkt me geen prettig idee.

20. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik heb dit bij bol.com gehad. Ik bestel daar echt vaak. Elke week wel en vaak meerdere keren per week

Kreeg ik ineens een mailtje van bol.com dat er op een adres in Amsterdam (ik woon inLimburg) een hele dure telefoon was besteld. Dat vonden ze raar dus hebben ze de bestelling geannuleerd en contact met me opgenomen.

Deel Deze Pagina