Ondanks het mooie weer dit weekend, ben ik toch al bezig met de herfst spullen. Hebben jullie al wat staan/gemaakt/gekocht?
Nee niet specifiek, ik verander wel altijd gedurende de herfst de kussenhoezen, plaid, kleur kaarsen op de bank in herfstkleuren. Daarnaast rode en paarse hetfstplantjes in de tuin.
Hier worden de eerste decoraties al binnengebracht door de kinderen (kastanjes, eikels, hazelnootjes in hun jasje), ik ga straksnog een paar extra dingetjes van zolder halen. Ik wil het dit jaar bij 1 plek houden: grote glazen pot op tafel voor alle losse vondsten en daarnaast enkele beeldjes (pompoen, egeltje). Rest van het huis mag wachten tot begin december, maar ook daarin wil ik kritischer worden. Ik vind het superleuk om te versieren, maar word er ook onrustig van en haat het om eromheen te poetsen en het weer op te ruimen..
Wij hebben wat stenen paddenstoelen staan en wat dennenappels liggen. Ook een vaas met dennenappels en lichtjes erin.
Ik ga met de kinderen prikvilten. Ik voor op m'n werk, en zij voor thuis. Ik heb vast een paddenstoel met bos/mosgrond gemaakt, waaromheen wat kastanjes en eikeltjes komen. En een klein kaboutertje erbij. Verder ga ik nog wat pompoenen en appels proberen te maken, maar dat is lastiger dan ik dacht tot nu toe. Kinderen gaan met kastanjes ook nog wat spinnenwebben maken En verder zeulen ze hordes eikels en kastanjes mee naar binnen, die ik wel probeer te minimaliseren. Alleen de mooiste mogen blijven, de rest gaat terug de natuur in