Even jullie mening nodig want mijn tenen zijn nu iets te kort :x Afgelopen zomer was het jubileum en ook het eind van een driejarige verbouwing bij de buren. Ik blij, eindelijk rust en was de bende voor m'n huis ook wel aardig zat aan het worden. Ze hebben van de zomer aan me gevraagd of ze een steiger in mijn slop (volgens mij noem je dat in andere delen van het land poort?? ) voor een weekje mochten plaatsen. Ik heb gezegd dat het geen probleem is als ik het maar wel van te voren te horen krijg omdat ik werk aan huis ik dus nu een ingang kwijt ben. Nou is mijn probleem dus dat ze vorige week maandag zouden beginnen en het een weekje zou duren. Ik heb de poortdeur vroeg voor ze open gedaan zodat ze konden beginnen (laat die liever niet snachts open). Kwamen ze niet opdagen. S'avonds een sms gestuurd naar de eigenaar en hoorde dat ze dinsdagochtend zouden komen. Weer de poortdeur open gedaan, weer niemand op komen dagen. Staat de eigenaar opeens in m'n tuin, ja ze komen vanmiddag half 1. Ik haasten om die tijd thuis te kunnen zijn, weeeeer niet komen opdagen :x Uiteindelijk staan ze hier woensdag en heb ik na wat gezeur aan mijn kant toch maar toegegeven en de deur voor ze open gedaan. Hebben ze uiteindelijk woensdag, donderdag en vrijdag maar dagen gemaakt van gemiddeld 4 uur. Vandaag zijn ze er weer niet (gewoon droog hier trouwens). Mag en kan ik nu eisen dat ze vrijdag die steiger weg moeten hebben en dat ik dit niet tolereer. Ze staan op mijn grond en dan wil ik dat ze zich aan de afspraken houden. Ze moeten nog een hoop doen maar zo schiet het niet op en ik heb die doorgang gewoon nodig.
Ik snap dat het vervelend is maar ik persoonlijk zou me er nu nog niet druk om maken. als het nu een maand zou zijn. kijk het nog even aan joh, je hebt niets aan een hoop gezeik. en anders gewoon netjes vragen wanneer ze denken klaar te zijn.
Ik zou absoluut een deadline stellen. Zou dit niet zo kunnen waarderen, ook niet als ik wel goede maatjes met de buren zou zijn. Ik zou dat dan niet op hoge poten doen, maar wel duidelijk aangeven dat jij behoorlijk hinder hebt en daar dus niet te lang mee wilt zitten.
Whaha ik was er allang klaar mee geweest. Ik zou dan ook even een gesprek aangaan. Het moet wel leuk blijven he..
Ik zou even een gesprek aangaan met de buren over hoe lang het nog zou duren voordat het klaar is. Zou duidelijk aangeven dat je het niet op prijs stelt dat je elke keer de poort open hebt gelaten maar er uiteindelijk niemand kwam. Ik zou dit wel op een vriendelijke en niet dreigende toon o.i.d. brengen want zoals al eerder vermeld hier heb je niks aan 'bonje met de buren'. Hopelijk kunnen jullie samen dit oplossen. Ik begrijp dat je er klaar mee bent, zou ik ook zijn waarschijnlijk..
Ja je hebt ook een grens toch kwa toegeven ? Hun komen weet ik niet hoe vaak niet opdagen .. Toen was het voor mij al klaar denk ik...
Ik zou het even met je buren bespreken. Ik weet uit ervaring helaas hoe makkelijk die aannemers/bouwbedrijven zijn. Het zou zomaar kunnen zijn dat je buren het anders af hebben gesproken als dat het bedrijf dit uitvoert. Ik zou dus niet direct op hoge poten een gesprek aan gaan, maar wel rustig uitleggen hoe het er voor staat en dan moeten zij die werklui maar aansporen om te gaan doen waarvoor ze ingehuurd zijn. Het moet jou natuurlijk niet gaan irriteren en een goede verstandhouding met je buren is toch ook wel fijn voor de komende jaren.
Ik vind je nog redelijk. Vragen nog hoe lang en anders binnen nu en twee weken ( ruim genomen dan) moet het gewoon klaar zijn. Dan kan je voor iedereen wel je leven om gooien wel ruim wat tijd nog geven maar met een klonk van een grens er bij.
Dit dus, hier iemand ingehuurt (kleine zelfstandige) om onze tuin te bestraten. Afspraken gemaakt, hij zou op maandag beginnen, vrijdag zou het klaar zijn. Maandag heft hij een dag van 6 uur gedraaid, dinsdag 4 uurtjes op woensdag moest ik er achteraan bellen om erachter te komen dat hij die dag niet kwam. Donderdags 2 uurtjes geweest en je raad het al op vrijdag was het niet klaar. Het kan dus heel goed wezen dat je buren ook met hun handen in hun haar zitten.
Als ik het zo lees gaat het hier om de aannemer die zich niet aan de afspraken houd? Of zijn de buren zelf aan het klussen? Als het om de aannemer gaat dan zou ik eerst rustig aan de buren de situatie uitleggen en afspreken hoe nu verder. Zij zijn immers ook afhankelijk van de aannemer en weten misschien niet eens dat dit gebeurt. Zijn het je buren zelf dan zou ik iets minder vriendelijk zijn, want je hebt immers met hun duidelijke afspraken gemaakt, als ze dat niet redden dan is het aan hun om dat met jou te bespreken en niet andersom.
Inderdaad, die bouwlui zeggen vaak heel veel, maar zijn slecht in afspraken nakomen. Wij willen een offerte voor onze buitenmuur hebben. De eerste kwam gelijk, hebben we na een maand de offerte van binnen. De ander zou vorige week dinsdag langsgekomen, stond vandaag in ene voor de deur. Hopelijk wel sneller met de offerte, want onze buitenmuur ziet er niet uit.
Ik zou de steiger zelf afbreken Of het nou aan de bouwvakkers ligt of niet. Als ik daar een deal mee had en ze gingener zo mee om dan had ik alles gecancelled en zocht ik een bbedrijf dat zich wel aan afspraken houdt.
Er is een bouwbedrijf voor ze aan het klussen inderdaad. Ik heb alleen niets afgesproken met die klussers omdat ik niets met hun van doen heb. Mijn afspraak is met de eigenaar van het pand naast mij. Hun verhuren het trouwens onder dus een geweldige band met ze hoef ik niet. Toen ik mijn verhaal deed aan de klussers stond de eigenaar achter de deur te luisteren als een lafaard, ook niet netjes van hem want hij is uiteindelijk verantwoordelijk. Ik denk dat ik er toch maar een belletje tegen aan gooi omdat ik de klussers ook vriendelijk heb gevraagd wanneer ze klaar zijn maar daar krijg ik van die vage antwoorden van.