Kiezen voor huis of locatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door mama en zoon, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Stel, je hebt twee huizen gezien.

huis A is groter en mooier. Veel bergruimte maar alles moet opnieuw geschilderd, gestript en gedaan. Echt alles want de afwerking is matig. De locatie van het huis is minder dan huis B. Het huis voelt goed.

huis B is een stuk kleiner en qua indeling minder mooi. Maar niet lelijk ofzo. De locatie is veel beter dan het andere huis. Qua verbouwing is het minder dan in huis A. Het huis voelt okee.

Qua prijs zijn de huizen ongeveer gelijk.

Wat zou jij kiezen?

2. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

In principe kies ik altijd voor mijn gevoel, dus ik zou in jouw geval voor huis A gaan.

Maar er zit voor mij wel verschil in hoeveel er gedaan moet worden. Schilderen is nog te doen, maar heb je het ook over het vervangen van een keuken en badkamer?
    En qua locatie, is het bijvoorbeeld een wijk die slecht bekend staat waardoor je zegt dat deze minder is?
    Daar zit voor mij wel een doorslaggevende factor in.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Huis A.
    Huis voelt goed aan. Andere huis voelt oke. (Is het antw. Eigenlijk al)
    Veel bergruimte is altijd mooi meegenomen.

Volg je gevoel. :)

4. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Wij zeggen altijd tegen elkaar; location, location, location. Wij willen niet ergens gaan wonen voor een huis want voor ons zijn dingen als dichtbij school, familie etc belangrijker. Maar.. ik zou ook niet een huis kopen op deze locatie dat niet goed voelt! Dat is toch wel echt de basis. Kun je niet een huis kopen wat klopt met betrekking tot de gewilde locatie en goed voelt?

5. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Optie C: je hebt je huis dus nog niet gevonden.

6. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Was het maar zo... de huizen liggen niet voor het oprapen in ons budget (starter).. en als er een mooi huis is op een fantastische plek, komen daar direct tien kijkers op af (zo hebben we helaas onlangs meegemaakt dat we erg graag een huis wilden en die zo gewild was dat die voor 15000 boven de vraagprijs wegging)

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dit... hebben meerdere huizen bekeken waarvan wij eerst dachten wauw wat leuk! Na het even te hebben laten bezinken en praktische/logische na te denken er toch vanaf gezien. Achteraf geen spijt van. In jullie geval zou ik verder kijken.

8. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Is er een tijdsdruk dat jullie moeten kopen? Zo niet, dan zou ik wachten tot er een huis komt dat je echt graag wilt hebben.

En wat is er mis met de locatie van optie a?

9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.173
    113
    Wij hebben gekozen voor locatie.
    We konden kiezen; goedkoper en mooier (denk aan mooiere afwerking, keuken, badkamer en sanitair) maar 30 min weg (andere en vreemde stad)
    Of in onze stad, prima wijk maar t huis is 20jr niks aan gedaan..

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.866
    5.104
    113
    Dit inderdaad.. ik zou verder zoeken.

11. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Veel keus hebben we niet. En we moeten op korte termijn wat kopen en het perfecte huis bestaat niet, dus dan maar inleveren op iets. Ik vind locatie super belangrijk, en huis B was niet vervelend ofzo hoor, integendeel, maar het was niet zo gaaf als huis A. Maar die locatie staat mij niet aan. Dus wat moet je dan kiezen he..

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dan zou het hier toch b worden. Huis kun je in grote lijnen natuurlijk eigen maken/aanpassen. Weet niet hoe dat bij dat huis is? Locatie is erg belangrijk

13. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Ja... binnen 2,5 maand moeten we uit ons huis.
    De locatie van A is een rustige woonwijk maar wel helemaal ingebouwd tussen de huizen. Dus voor en achterburen. Op drie minuten afstand een parkje met speeltuintje. Wel nabij basisscholen en kinderdagopvang. Een wijk verderop zitten mensen die niet zo sociaal zijn met veel troep en niet erg netjes.

Locatie B heeft een groot grasveld ertegenover en geen voor en achterburen. Speeltuintje achter het huis. Heel kinderrijk en centraal in het dorp. Niet nabij een basisschool of kdv.

14. Triangel

Triangel Niet meer actief

Ik denk ook verder kijken. Maar als ik moet kiezen op basis van jouw post; huis b. Huis kan je nog veel aan doen om het eigen te maken, locatie niet.

Wat is er mis met locatie van huis A trouwens?

15. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Ja dat eigen maken lukt best. Uitbouwen wordt een lastige.
    Ik heb ook moeite met dat het best klein is. 93m2 leefruimte. Die ander is bijvoorbeeld 120m2. Dat scheelt nogal.

16. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hoe groot is de grondoppervlakte van huis b?

Hier vind ik locatie echt heel belangrijk. Maar een huis moet ook goed voelen.

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Helemaal mee eens.
    Een huis waarvan de locatie niet is wat je zoekt moet je sowieso niet doen. Een huis kun je verbouwen maar niet verplaatsen.
    Huis 1 zou voor mij dus afvallen. Huis 2 ook want een huis moet direct goed voelen.
    Ik zou dus doorzoeken.

18. Deliana

Deliana Niet meer actief

Huis A zou ik absoluut niet doen vanwege de buurt, daar ga je echt spijt van krijgen!!
    Huis B ben je zelf al niet zeker over en bij twijfel; niet doen

Ik zou echt verder zoeken en niet overhaast een huis kopen.... Het gaat om heel veel geld! Desnoods ga je een maand in een bungalow park of B&B zitten.

19. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Verder zoeken!

20. Aries

Aries Niet meer actief

Ik zou ook verder zoeken en anders eventueel nog huis B overwegen. Locatie kun je nooit meer veranderen en kun je wel echt spijt van gaan krijgen.

Deel Deze Pagina