Mijn vriend is voor werk naar L.A., hij whatsappte mij met de vraag welke maat ik nou ook weer heb ... heeft ie heel voorzichtig gevraagd, ik vond het wel grappig omdat ik natuurlijk van maatje 34 naar maat 38 ben gegaan en nu dus 36 aangezien ik de afgelopen tijd nogal weinig gegeten heb.. vrij weinig eetlust.. weet het ook niet, nou ja. Ik heb wel polos en overhemden aan mijn vent gegeven uit amerika gekregen van mijn moeder en die waren maat M, mijn vent draagt in Holland toch echt XXL. Maar de amerikaanse M staat hem perfect. Nu heb ik tegen hem gezegd dat hij een M mag meenemen.. maar ja als dat zo groot valt, waar ik dus geen rekening mee gehouden heb.. dan is dat niet handig... Weet iemand wat maat 36 is in amerikaanse kleding maten? Zou het zonde vinden als ik een M krijg die extra large lijkt hahaha.
Ik weet dat maat 42 in nl = 12 in USA = M Dit heb ik voor je gevonden: Kijk eens op deze site.Maattabellen
Het verschilt heel erg per merk. Meestal ben ik een 4, maar ik heb ook 2-tjes en 6-jes in de kast. Hier in NL heb ik meestal 36.