Hallo Dames, Zoals jullie lezen is het morgen 4 weken geleden dat mijn dochter is geboren. Omdat mijn ontsluiting niet door wilde zetten kreeg ik na 6 uur weeen gehad te hebben een KS. Om 10 voor half 3 was mijn dochter geboren en om kwart voor 4 mocht ik naar mijn kamer. Ik heb die dag verder veel op bed geleden dus niet zoveel pijn ervaren. Ook omdat me lichaam "dood" was na de ruggenprik voelde ik niks. De dag erna mocht mijn infuus en catheter eruit en mocht ik douchen.. Ook moest ik toen weer zelf plassen. Ik heb ongeveer een dag of 5 best wel erg pijn gehad met opstaan en gaan liggen. Me spieren in me buik deden toen heel erg zeer.. Verder deed ik niks thuis, mijn moeder deed me was, huishouden, strijken, eten koken. Dus ik kon gewoon rusten. Al ben ik toch wel veel aan het lopen gegaan omdat ik toch steeds die kleine moest pakken om de fles te geven enz.. Na die 5 dagen pijn trok de pijn weg. Ik heb 1 week na de KS wel elke dag 6 paracetamol genomen maar daarna heb ik het afgebouwt met 1 per dag.. en na 2 dagen was de paracetamol niet meer nodig. Van vloeien had ik ook niet veel last. Ik vloeide wel.. maar heel weinig, en geen rood bloed maar meer bruinig. Nu dus 4 weken later heb ik sinds een paar dagen weer zo'n pijn aan me spieren. Eerst was het aan de linkerkant en nu is het aan de rchterkant. Het is zwaar irritant. Ook zit ik soms gewoon niet goed in me vel. Ik ben dolgelukkig en geniet volop van me gezinnetje, maar lichamelijk voel ik me toch niet zo goed. Ik heb best veel last van me darmen. Als ik honger krijg en ik wil iets eten word ik snel misselijk. Heb veel last van me buik en rug. Het vloeien word nu alleen maar roder ipv dat het wegtrekt. Wie heeft hier ook ervaring mee? en heeft dit ook 4 weken na de KS?
hoi hoi ik had gewoon 4 weken lang pijn het kan best dat het met het herstel te maken heeft van de wond en alles als je het niet vertrouw gewoon even bellen en je verhaal doen is de wond niet ontstoken? of van binnen is alles aan het genezen dat duurt wel even voor alles dus echt genezen is ik had dus 11 maand terug keizersnede mja ik had echt 4 weken lang veel pijn. als je het niet vertrouw bel ff morgen je gyn die moest ik dus op de hoogte houden
Hey meis, ik heb 2 kS achter mij... en die pijn blijft idd nog ee tijdje aanslepen (al ging het tweede vlugger dan het eerste) Maar ik ben echt iemand die NIET kan stillzitten... had ook geen hulp van mn ouders omdat ze te ver woonden... De doc zei dat beweging het beste is wat je kan doen, daardoor bouw je je spieren weer op en raakt je lichaam "gewend" aan de pijn... Ik wens je nog veel succes en vooral plezier met je gezinnetje xxx cindy
Ik had ook tussen de 4 en 6 weken pijn aan de linkerkant. Toen ik op nacontrole was zei de gyn dat dat heel normaal was en dat het hoorde bij het herstel..... Ik had een soort gevoel alsof er vanbinnen iets te strak gehecht was ofzo?! Maar goed, als je het niet vertrouwt, moet je gewoon even bellen naar het ziekenhuis.
Ik herken je verhaal heel erg. Ik heb 3 maanden geleden een ks gehad en ook de eerste dagen deden mijn buikspieren erg zeer (niet gek ook als ze zijn doorgesneden toch). Dat niet lekker in je vel voelen komt echt door de hormonen. Ik voelde me tot 2 weken terug zelfs soms nog een klein labieltje. Ik kon wel gaan huilen als ik een pot pindakaas niet open kreeg Het hoort er allemaal bij meid. Zorg dat je goed herstelt. Ik deed ook vrij snel weer veel (mag eigenlijk niet maar zit in mijn aard). Geef het ook aan als je op controle gaat bij de gyn. Het ontzwangeren duurt even en zeker als je een ks hebt gehad. Neem de tijd en geniet van je kindje.