Goedemorgen dames, Ik had van de week zo'n heerlijk groot stuk zalm gehaald bij de Albert Heijn en wou die vanavond maken en eten zie ik dat hij tot gisteren was 😱. Zou ik het toch nog kunnen eten vanavond? Alvast bedankt!
Zou er even aan ruiken. Bedorven vis ruik je gelijk. Als het nog normaal ruikt zou ik het eten, wel goed doorbakken.
Volgens mij staat op de zalm te gebruiken tot en niet tenminste houdbaar tot. Als dat inderdaad zo is, zou ik zelf het risico niet meer willen lopen. Tenzij je m (als ie goed ruikt enzo) door en door gaar maakt, maar dat doe ik zelf normaal niet met zalm.
Even ruiken zoals de anderen zeggen, maar mijn ervaring met zalm van de appie is dat je het echt uit de verpakking moet halen, een minuutje moet wachten en dán ruiken. Want er zit vaak wat vocht in de verpakking dat al gauw naar rotte vis ruikt ookal is het dan nog gewoon goed.
Persoonlijk zou ik het niet meer eten. Over het algemeen ben ik heel makkelijk met datums maar vis gaat heel snel achteruit. Vooral met vis ben ik juist wel heel kieskeurig omdat de versheid best snel achteruit gaat. Al bij het kleinste geurtje hoef ik het niet meer omdat de smaak dan niet meer echt is wat het moet zijn.
Even ruiken, waarschijnlijk kun je het prima eten. Gisteren was de uiterste verkoopdatum. En ze lopen echt geen risico dat ze bedorven vis verkopen, dus er zit n veilige marge is. Goed bakken en lekker genieten 👍🏻
Nwoh ik moet zeggen dat ik de vis van de supermarkt nooit echt lekker vers vindt smaken... Haha... Ik koop m alleen nog maar bij de viswinkel
Ik vind vis uit de supermarkt zelf niet zo lekker, maar verder zou ik het wel aandurven hoor. Er zit heus wel een beetje marge op de houdbaarheidsdatum en ik ga er even vanuit dat je hem niet rauw gaat eten, want dan had je hem vast niet in de ah gekocht.
Bedankt dames voor jullie reactie ik ga thuis eens goed kijken voelen en rijken als ik twijfel gooi ik het weg
Ik dacht dat je 1 dag overtijd was en je afvroeg of je zalm mocht 😂. Maar goed, ik zou de zalm gewoon klaarmaken.
Hahahaha nee. Heb hem toch maar weg gegooid wil echt geen risico lopen om ziek te worden het is zonde want die krengen zijn duur!