hartkloppingen

Discussion in 'Gezondheid' started by -, Dec 14, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Ik heb perioden dat ik hartkloppingen heb, deze komen vooral 's avonds opzetten en zijn eigenlijk bijzonder vervelend.

Wat kan ik hiertegen doen?

gr

2. Niet meer actief

wat voel je dan precies? Alsof je hart in je keel bonkt en plots heel hard bonkt (dus niet snel, maar hard)?

3. Niet meer actief

nee ik voel hem niet in mijn keel kloppen maar echt heel hard in mijn borstkas, mijn hele lijf schudt ervan

een naar gevoel :(

4. Hoi,

Vervelend he? ik heb er sinds een aantal weken ook last van
    eerst ook alleen in de avonduren. Op advies van de Verloskundige
    moest ik het wat rustiger aandoen. Aantal weken later werd het steeds erger en had ik het over de gehele dag door was echt heel vervelend.
    Tot ik op een ochtend in de tram zat naar mijn werk en bijna flauwviel van de hartkloppingen hier was ik erg van geschrokken.
    Van de VK mocht ik nog maar halve dagen werken
    dit doe ik nu een week of 3 en het gaat stukken beter af en toe nog wat in de avonduren.

Het betekend dus meer rust nemen...... overleg anders even met je VK

5. Niet meer actief

ik ga donderdag weer naar de gynaecologe en dan leg ik het even voor....

ik hoop dat dit snel voorbij gaat want vindt het een naar gevoel :(

6. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Probeer rustig te blijven, haal diep adem in (door je neus) en blaas uit door je mond. Dit alles heel rustig doen. Rustig inademen, tot in je buik zeg maar, dus niet je borstkas en dan weer door je mond uitblazen. Als je ook steken krijgt en tintelingen in de arm zou ik zeker naar een arts gaan!
    Sterkte!

7. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Niks, hoort erbij, gaat vanzelf weer weg, niet teveel aan denken.

8. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Is dat zo? Ik heb er nu namelijk ook al vanaf vorige week last van en heb echt af en toe het gevoel dat ik ga flauwvallen. Vooral ook omdat ik de laatste dagen hevige hoofdpijn heb, vooral 's morgens en 's avonds. Soms beginnen die hartkloppingen ineens, terwijl ik heel rustig ben op dat moment. Het lijkt dan net of ik de marathon gelopen heb. Het gaat dan heel hard en heel snel. Bij de VK was mn bloeddruk goed, dus ik neem aan dat deze kloppingen er dan geen invloed op hebben.

Ayyildizf ik snap heel goed wat je bedoeld en ik hoop dat je een antwoord krijgt van de gyn.

Liefs,
    Duveldraakje

9. chaya

chaya Bekend lid

Oct 27, 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    ik weet precies hoe je je voel, ik heb precies hetzelfde en ik krijg ook te horen dat het er allemaal bij hoor :confused:

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Hoort erbij? Klingt in mijn oren als hyperventilatie, maar dat het erbij hoort? Ik heb chronische hyper, en weet dat het totaal geen pretje is en dat gevoel wat je krijgt is niet te omschrijven! Het enige wat je kan doen is op je ademhaling letten!
    tip:
    Rustig gaan liggen op je rug, handen op je buik, 4 sec. inademen, 4 sec. vasthouden, 4 seconden uitademen, 4 sec. niks doen....in en uitademen moet in 1 vloeiende beweging gaan, dus ind ie 4 sec. niet gaan haperen! Dit zo een 5 min. volhouden, tot je weer rustig wordt!
    Veel suc6 en sterkte!
    kus miek

11. chaya

chaya Bekend lid

Oct 27, 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    ik spreek nu alleen voor mezelf maar wat ik soms voel is absoluut geen hyperventielatie, ik heb daar in het verleden last van gehad en dat is dit echt niet
    bij mij komt het ook als ik rustig tv zit te kijken, duurt een aantal seconde en is daarna weer weg....
    maar dat is mijn verhaal dan, ik kan niet voor iemand anders spreken

12. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Bij mij kan het van het een op het andere moment ineens op komen zetten. Meestal komt het als ik gewoon rustig op de bank zit of in bed lig. Het is een naar gevoel, je weet namelijk niet wanneer het komt en hoe lang het duurt. Het langste is bij mij volgens mij zo'n 15 á 20 minuten geweest. En ik weet ondertussen wel hoe ik me rustig moet houden (ik heb ontspanningsoefeningen gehad, mn fysio en mensendieck hebben me ook geleerd hoe ik kalm moet blijven). Ik ga het toch eens voorleggen aan de VK misschien dat zij wel weet wat ik moet doen en misschien heb ik dan voor jullie ook wat tips.

Liefs,
    Duveldraakje

13. Niet meer actief

Ik denk niet dat het hartkloppingen zijn, maar overslagen van je hart (dat ie dus steeds een tik vergeet en dan een inhaalslag doet). Maar goed, ik ben geen arts, ik heb me alleen laten voorlichten door een arts met die klachten.. Enne.. Yep, hoort erbij. Net als opvliegers.. vaak is het in combinatie met opvliegers.

14. Niet meer actief

jij omschrijft precies wat ik voel, als ik donderdag wat meer hoor van de gyn dan laat ik het je weten.. :D

15. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Die hartkloppingen heb ik ook, en is idd een naar gevoel.
    Maar ben dat al enkele jaren gewoon, heb nl chronische hyperventilatie en daardoor heb ik ook nog eens chronische angstaanvallen ontwikkeld.
    Flauwvallen is hier de orde van de dag (val minimum 4 keer flauw per dag) en ook de angstaanvallen worden erger.
    Was er al enkele maanden vanaf, maar heb er nu al 6 nachten na elkaar gekregen.
    Die aanvallen en hartkloppingen komen meestal 's avonds voor en de grootste oorzaak is stress.
    Je bent de hele dag in de weer geweest, je ligt op je gemak in de zetel of in bed en daar gaat-ie dan.

Te lage bloeddruk kan ook oorzaak zijn van die hartkloppingen, maar beter een te lage bloeddruk dan een te hoge.
    Overleggen met je VK of gyna of HA, die weten raad.

Ik neem sedinal orale druppels (30 in een glas fruitsap) als het te erg wordt, en na enkele minuten gaat het dan over.
    Sedinal is een middel op basis van enkel en alleen kruiden en is volkomen onschadelijk voor de baby.

16. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik heb ook chronische hyperventilatie en heb hier momenteel ook heel erg weer last van.
    Vooral die hartkloppingen, maar het hoord erbij zeggen ze omdat alles minder ruimte krijgt hbeb je ook minder inhoud van je longen en iemand die hyperventilatie heeft dat direct last van met gevolgen hartkloppingen.
    Ook sla mijn hart soms over, maar weet van mezelf dat het verder niks is.

Probeer gewoon rustig te blijven en ga aflijding zoeken, want als er alleen aan blijft piekeren word het als maar erger.

Groetjes Anna.

17. MarieLize

MarieLize Actief lid

Jul 16, 2006
    431
    0
    0
    Hier nog 1, af en toe gaat het tekeer alsof ik een pinball machine ben, en mijn hart het balletje. Zo voelt het tenminste. :rolleyes:

En het gebeurt vooral 's avonds als ik rustig op de bank zit. Ik heb mijn vk al eens over gebeld maar kan me niet zo goed herinneren wat ze erover zei (hoezo zangerschaps dementie?) alleen dat het erbij hoorde en als het te lang aanhoud, ik de dokter even moest bellen.... Maar wanneer het "te lang aanhoudt", dàt weet ik dus niet meer, hehe.

Het is een erg vervelend gevoel maar het is de volgende dag altijd weer weg dus heb de dokter nooit gebeld. Ik maak me er niet druk meer over; het kan iig geen kwaad voor de baby, als ik het me goed herinner.

18. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ik heb het ook regellatig dan slaat mn hart even een tik over.. voelt heel vervelend ik hoest dan altijd even dan gaat het bij mij weer in het gereel.
    Ook dat heel ahrd bonken in mn borstkas.. alsik dan in bad zit dan beweegd het water daardoor:)
    Een paar lekker diep zuchten helpt ook wel eens..
    Als het je gerust stelt kan je een hartfilmpje laten maken.

succes!

19. ruzaldo

ruzaldo Lid

Sep 1, 2006
    37
    0
    0
    programeur
    tilburg
    Ik heb ook hartkloppingen. Dan ga ik gewoon even zitten, tot rust komen en dan pas verder. Ik heb in een van de tijdschriften gelezen, dat het kan gebeuren. Mijn gyn heeft mij naar cardioloog gestuurd. Daar was niets te zien. Morgen heb ij dan nog echo van de hart en dan pas in januari kon ik een aparaatje krigen voor hele dag om CTG op te nemen. Oh, ja! En ik moest nog bloed onderzhoek laten doen. Maar ik hoop, dat er niets uitkomt en dat het alleen bij de zwangerschap er bij hoort.
    Ben ik bijna 29 wk.

Share This Page