zalm/forel van de aldi?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonnetjes, 25 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    vacuum verpakte zalm en forel van de aldi, die is zoooo lekker.
    weet dat vis goed is tijdens zwangerschap, maar voorverpakte vis (dus van aldi), dat is toch ook wel goed?

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    volgens mij mag dat wel hoor, dacht ik... :rolleyes:

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Hoi,

Je mag GEEN vacuum verpakte vis uit de supermarkt. Doordat deze vacuum verpakt is, hebben de bacterien meer kans om zich te vermenigvuldigen en dit kan echt kwaad. Dus gewoon even niet doen.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nee, de vacuüm verpakte vis meg beslist niet, alleen verse vis van de visboer of vis die je nog bakt/kookt/e.d.

5. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh dat wist ik ook niet. Ik dacht dat vacuumverpakte vis juist wel mocht.... Niet dat ik het heb gegeten gelukkig!
    Groetjes Miep

6. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik koop ook weleens zalm, maar dan laat ik het in de oven gaar worden. Dat is niet erg. Maar rauwe voorverpakte zalm, wordt afgeraden. Als je per ongelijk een stukje van binnen krijg is ook nog niet gelijk een probleem hoor. Die bacterie kan erin zitten maar hoeft niet.

7. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    OEPSSS, klopt dat het niet mag, las het net bij vragen aan de verloskundige......ik hoor ook steeds weer verschillende verhalen...ook over brie etc, en koffie etc...

MMM, nou ja, haha ik geef in ieder geval maar geen antwoord meer op vragen over eten etc....wil t niet op mn geweten hebben dat iets mis gaat ofzo... :rolleyes:

Maar ja, wat moet je nu geloven? De een zegt dit, ergens anders staat dat...

Zucht...gewoon vragen aan verloskundige denk ik... :(:

8. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Brie uit de supermarkt mag gewoon. Die zijn gemaakt van gepasteuriseerde melk. Bij de kaasboer moet je even opletten, want daar worden ze ook weleens van rauwe melk gemaakt en die mag je dan weer niet. Harde rauwmelkse kazen mag weer wel, zachte dus niet.

Ik heb nog nooit zoveel brie gegeten als tijdens mijn zwangerschap...haha!

9. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    ik heb geleerd dat vacuumverpakte zalm wel mag, mits hij niet te oud is. Wat dan precies de grens is weet ik niet, dus als je het zeker wil weten kan je het beter niet eten. ik eet het dus wel. gr.

10. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    gister een vriendin gesproken die net haar 2e kleine op de wereld heeft gezet en mn "probleem" voorgelegd. ze zei: alles wat rauw is mag je niet eten, dus ook geen zalm vd aldi. toen ik zei dat ik daar zon zin in had, zei ze: ff geduld, die 6 maanden zijn zo voorbij. ik zeg nog: ja maar als ik daar NU zin in heb, duren ze errug lang.

11. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Tja waarom wordt zoiets dan vacuum verpakt? Juist toch om de bacteries tegen te houden?
    Ik heb 2 verhalen gehoord:
    1) absoluut niet
    2) alleen meteen na opening daarna niet meer als het ind e koelkast bewaard is..

Tja welke je wil geloven is aan jou natuurlijk..

12. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Maar dit is gerookte zalm, dus deze is niet rauw.

13. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ja maar dat maakt niet uit... Het is vacuum verpakt en dat mag je gewoon niet.... Iedereen moet het voor zichzelf weten natuurlijk maar vacuum verpakte vis is net zo slecht als filet american.... :)

14. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Tja daar zijn de meningen dus blijkbaar over verdeeld, de een zegt dus dat het heel slecht is de andere zegt als je het meteen na openen eet niets aan de hand..
    Bij mijn eerste zwangerschap wist ik het niet en heb me in de eerste 12 weken te pletter gegeten aan de gerookte zalm.. gelukkig niets aan de hand geweest, maar ja geen garantie voor de toekomst he..

15. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Mijn Vk zei dat het geen probleem was, ik eet het zelf niet omdat ik het niet lekker vind.

16. chantal1984

Mijn vk zei dat je op zich wel zalm zou mogen eten maar als het maar niet vacuum verpakt dus als je het bv ff bakt of je doet het lekker in de oven ofzo dan is het geen probleem.... En als je kijkt op internet dan zie je overal dus staan dat vacuum verpakte zalm NIET goed is voor je...

17. chantal1984

Check de lijst hieronder... Bron: Voedingscentrum

Een aantal dingen worden dringend afgeraden tijdens de zwangerschap. Onderstaande tabel geeft daarvan een overzicht met een bijbehorende toelichting.

Oppassen met

Alcohol drinken
    Kans op nadelige gevolgen voor het kind.

Roken
    Roken is schadelijk voor de baby.

Lijnen en veel afvallen
    Lijnen geeft kans op tekorten aan voedingsstoffen.

Lever
    Lever bevat zeer veel vitamine A dat schadelijk kan zijn voor de baby.

Rauw vlees
    Kans op besmetting met listeria en toxoplasma (met als gevolg toxoplasmose).

Kattenbak verschonen
    Kans op besmetting met toxoplasma (met als gevolg toxoplasmose).

Eten van zachte kaassoorten van ongepasteuriseerde rauwe melk en rauwe melk
    Kans op besmetting met de listeriabacterie die schadelijk kan zijn voor het kind.

Vacuümverpakte vis, zoals gerookte zalm
    Idem: listeriabesmetting

Roofvissen eten zoals zwaardvis, haai, koningsmakreel en verse tonijn Roofvissen kunnen relatief veel kwik bevatten, waar ongeboren baby's gevoelig voor zijn.

Lang bewaren van verse producten zoals vleeswaren en rauwkostsalades
    Idem: listeriabesmetting

Geneeskrachtige kruiden en kruidenpreparaten gebruiken
    Sommige kruiden zijn schadelijk voor het ongeboren kind.

Meer dan vier koppen koffie drinken per dag
    Te veel cafeïne is niet goed voor het kind.

Veel drop eten
    De stof glycyrrhizine in drop kan de bloeddruk verhogen.

Pimba (kalebaskalk) gebruiken
    In kalebaskalk kan veel lood zitten.

18. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Tja ach ik weet het niet, ik denk dat iedereen het voor zich wat uit moet maken. Ik heb het dus bij mijn vorige met bakken gegeten omdat ik het niet wist en nu tot nog toe steeds braaf overgeslagen, maar heb nu al van meerdere kanten gehoord dat als je het meteen na opening eet dat het niet zo slecht zou zijn, maar ja of je het risico wilt nemen is ieder voor zich natuurlijk, ik heb het nog niet gedaan al blijf ik wel zoiets hebben van het is juist vacuum verpakt TEGEN de bacteries, dus toch wel raar dat dat een reden is om het niet te nemen.. :(

19. chantal1984

Ze zullen het niet zomaar zeggen dat het niet mag er zitten dan blijkbaar toch Listeriabacterien op ... Maar zoals je zelf als zei iedereen moet het voor zich weten... :D

Deel Deze Pagina