Ik voel me soms zo'n mislukkeling

Discussie in 'De lounge' gestart door Akira, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Akira

Akira Lid

6 jul 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een andere nickname, want niet iedereen hoeft dit te weten.
    Ik wil het gewoon even kwijt, want ik loop tegen de muren omhoog.

Ik ben al 3 jaar aan het solliciteren, tot nu toe niet echt succesvol.
    Ik heb nog steeds geen baan, omdat ik of te weinig ervaring heb, of niet de goede diploma's of ik ben te oud.
    Ik ben halverwege 20 en ik heb een MBO niveau 3 opleiding.

Ik dacht prima dan ga ik studeren, maar dat is ook onmogelijk. Ik heb 2 kinderen onder de 4, en de overheid heeft momenteel de regels aangepast. Je kan alleen nu een BOL opleiding volgen, als je 5 dagen per week naar school gaat. Dat is echt enorm veel en teveel vind ik voor als je 2 kinderen hebt.
    Mijn vorige opleiding was ook een BOL opleiding en daar ging je 1 dag in de week naar school. Later kwamen daar 2/3 dagen stage bij en dan had je 1/2 dag(en) vrij.
    Maar dit mag dus niet meer, als je dit wil, moet je een BBL opleiding gaan volgen. Maar dan moet je zelf de kosten betalen (zo'n €4000). Dit is voor ons echt onmogelijk, dus dit word gewoon niks.

Mijn man werkt fulltime, en zit met de kinderen thuis. Maar ik heb geen rijbewijs, geen auto, dus kan nergens heen.
    Ik woon op een plek waar ik niet vandaan kom, 130 km verderop van mijn familie en ik voel me erg eenzaam. Ik woon in een klein dorpje en heb alleen een fiets.
    Ik zit elke dag alleen met de kinderen, niemand die langs komt en ik kan ook nergens naar toe.
    Vrienden maken wil maar niet echt lukken, en als ik iemand heb gevonden waarmee ik het kan vinden, verhuizen ze, zodat ik er niet meer heen kan. Bussen rijden hier bijna niet, en als ze al rijden ben je 2 uur verder. Er zit hier niks, geen kinderboerderij, geen park, geen ballorig etc, niks.
    Ik ga af en toe wel ff een blokje lopen, om een frisse neus te halen, maar dit gaat ook snel vervelen.

Mijn oudste zit op de peuterschool, met de ouders heb ik ook niet echt connectie. Ze brengen hun kind en gaan weer, als ik tegen ze praat is het, okee, ja idd en hop ze draaien hun hoofd weer om. Mensen in winkels net zo.

Maar waar het om gaat, ik voel me ZO enorm eenzaam, en ik heb het gevoel alsof alles wat ik wil mislukt. Begrijp me niet verkeerd, ik ben dolgelukkig met mijn 2 kinderen en ik besef me heel goed dat ik geluk heb dat ze er zijn. Ik geniet ook elke dag van ze, maar ik wil gewoon meer. Ik ben momenteel alleen de moeder van die en die en de vrouw van die. Ik ben mijzelf gewoon kwijt, ik besta voor mijn gevoel niet meer. Ik wil ook zo graag gewoon werken, iets voor mijzelf of desnoods een opleiding, maar dit lukt gewoon niet.

Ik voel me in alles een mislukkeling, ik doe een sport die voor mij best belangrijk is, en waar je redelijk lenig voor moet zijn soms. Maar dat lukt me niet goed, ik ben stijf en voel me net een nijlpaard, omdat ik overgewicht heb. Afvallen heb ik al zo vaak geprobeerd, alleen ben net een jojo ;)
    Ook voel ik me soms zo dom als ze me dingen uitleggen, ik snap het gewoon soms niet. Het word dan ook vet geërgerd nogmaals uitgelegd, en dan merk ik alweer dat mensen zich ergeren aan me.

Voor mijn man voel ik me een mislukkeling, hij werkt zich de neten en ik kan maar niet aan werk komen. We hebben het alsnog best krap ondanks dat hij zich een slag in de rondte werkt. Qua seks heb ik ook helemaal geen zin meer, omdat ik mezelf zo enorm lelijk en dik voel. Ik walg van mezelf, mijn man vind mij de mooiste die er is, maar ik geloof hem echt niet. Hij wil wel graag seks hebben, maar ik verpest dat voor hem.

Qua vrienden, ik heb bijna niemand, ik doe echt me best, maar vaak komt alles van mijn kant.
    Ik voel me gewoon enorm down, eenzaam, en alle zelfrespect is weg. Ik ben ook enorm onzeker, bang dat ik dingen verkeerd doe, of zeg of wat mensen misschien van mij denken.

Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om naar een psycholoog te gaan, alleen ik ben daar 1x eerder geweest en die begon meteen met anti depressiva te strooien. Ik ben toen meteen weggegaan, omdat ik me niet serieus genomen voelde. Ik ben nu dus weer bang dat ik zo iemand krijg, die zit te knikken en alleen maar loopt te schrijven als conclusie met medicijnen aan komt.
    Ik weet het gewoon soms even niet meer, maar dit gevoel word steeds erger, ik blijf maar door gaan, en mooi weer spelen, maar het word steeds erger :( Mensen hebben nergens tijd voor, ik heb weleens geprobeerd mensen te vertellen hoe ik me voel. Maar dan merk ik dat ze met een half oor luisteren en dan heb ik al zoiets van laat maar en zet weer een lach op.
    Hebben mensen ervaring met een psycholoog? En hoe kom je daar?

Ik weet niet wat ik met dit verhaal wil, sorry voor mijn gezeur, maar ik moest het echt ff kwijt.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

De meeste bbl opleidingen worden door de baas betaald. Maar bbl wordt niet veel gedaan de laatste tijd..

Een thuis studie dan om weer te leren?

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Psychool kan zeker vooral voor je onzekerheid. Maar ik denk dat dat voor een groot gedeelte komt doordat je je nutteloos voelt .

Ik zou eens proberen wat ruval extra forte doen ( kijk uit met anticoncepie , maakt de pil onbetrouwbaar).

Maak zin in sex, daarvan ga je echt echt beter in je vel zitten! je man vind je echt wel mooi, probeer het gewoon.

Geef even door mag ook in pb waar je woont en wat voor soort opleiding je zou willen doen .

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zou eens kijken voor een rijbewijs. Dan gaat er een hele wereld voor je open.
    Want hoe kan je werk vinden als je er niet kan geraken?
    Voor werk heb je meestal een auto nodig, voor leuke dingen te doen heb je werk nodig en ook een auto.
    Met een auto kan je gemakkelijker met je vriendinnen afspreken en naar je familie gaan.
    Een auto en rijbewijs doen ontzettend veel, zonder auto moet je heel dichtbij werk vinden en dat is tegenwoordig zeldzaam dus ga voor een rijbewijs

De rest is een beetje je zelfbeeld maar als je een auto hebt vind je sneller werk en van werk ga je je beter voelen + je hebt wat geld om leuke dingen te doen

5. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Waar woon je? Misschien kun je via FB of hier in contact komen met andere mama's ofzo..?

6. Akira

Akira Lid

6 jul 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mimi:
    Hier zijn zeker wel mogelijkheden voor, wat voor opleiding zou je leuk vinden?

Ik heb aan medisch secretaresse gedacht, of apothekersassistent.

Een rijbewijs halen zit er financieel niet in zeker?Anders kijk op marktplaats voor een elektrische bakfiets, heb je toch wat meer vrijheid:
    Dat zit er idd niet in, net als zo'n bakfiets. Gaat ook niet om de bakfiets, want ik heb hier niks om heen te gaan. Waar ik heen kan, doe ik op de fiets. Maar naar familie of vrienden die zijn verhuisd moet echt met een auto gebeuren.

Verhuizen:
    Verhuizen heb ik al geprobeerd, maar er zijn eisen waar ik niet aan voldoe. Geloof me ik heb alles geprobeerd, maar het gaat niks worden. Echt onmogelijk, tenzij ik de miljoenloterij win :)

Psycholoog kan zeker vooral voor je onzekerheid. Maar ik denk dat dat voor een groot gedeelte komt doordat je je nutteloos voelt:
    Ik voel me idd erg nutteloos, ik ben gewoon geen type wat de hele dag thuis zit. Ik wil mijn hersens aan het werk zetten. Maar ik word ook echt gek van die onzekerheid. Ik lig snachts steeds te piekeren wat er die dag allemaal gebeurd is, ik ga gesprekken na en of mensen dat niet raar vinden wat ik heb gezegd. Op straat heb ik het gevoel, alsof iedereen naar mij kijkt. Heb al een paar keer gehad dat als ik voorbij liep, ik hoorde dat ze dikzak, of iets dergelijks riepen. Laatst ook op de fiets, ik sloeg af en zag een auto over het hoofd, ik kreeg toen meteen kijk uit vette koe naar mijn hoofd geslingerd. Ik moet dan eigenlijk denken, ach hou je kop, maar van binnen ga ik kapot.

Ik zou eens proberen wat ruval extra forte doen ( kijk uit met anticonceptie , maakt de pil onbetrouwbaar:
    Ik zal daar eens naar kijken. Ik heb implanon, dus heb daar geen last van denk ik.

Maak zin in sex, daarvan ga je echt echt beter in je vel zitten! je man vind je echt wel mooi, probeer het gewoon:
    Mijn man vind me heel erg mooi, maar kan het gewoon echt niet geloven. Ik zie overal zulke mooie dunne vrouwen, en dan lees je op internet enzo wat mensen wat dikkere vrouwen vinden. Je kunt ook bijna alleen mooie en leuke kleding vinden voor dunne vrouwen. Ik walg van mezelf. Ik heb maat 46/48 en ik zit onder de straie en eczeem. Snap gewoon echt niet wat mijn man eraan vind.

Ik stuur je even een pb over mijn woonplaats

@Sydnys: We hebben daar het geld gewoon echt niet voor. Ik denk dat er idd een wereld voor me open gaat, maar we kunnen gewoon niet sparen. We hebben een inkomen van 1600 euro en thats it. Erg krap met 4 personen. Huurtoeslag enzo krijgen we ook niet omdat mijn man echt NET teveel verdiend. Maar we zitten zelfs onder modaal.

@Bubbelz: Zelfde probleem, ik kan de zelfstudie niet betalen. En aangenomen worden zonder ervaring word tegenwoordig ook niet meer gedaan bijna. Misschien in de randstad, maar daar woon ik niet.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hmm jammer dat er geen geld is voor een rijbewijs:( wel niks aan te doen en te begrijpen maar heel jammer.
    Kunnen jullie geen 20 euro per maand sparen voor een rijbewijs? Dan kan je er over een jaar voor gaan.

8. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    jeetje dat had ik wel kunnen schrijven !! , succes ik weet helaas hoe je je voelt ( en ik loop wel bij een psycholoog)

9. Akira

Akira Lid

6 jul 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou laat ik het zo zeggen, en schaam me een beetje hiervoor....maar we krijgen vandaag geld van de belasting.
    We eten al sinds woensdag kliekjes en simpel omdat we geen geld meer hadden.
    We zorgen dat de kinderen genoeg hebben en een gezonde maaltijd hebben. Ze komen dan niks tekort, maar wij hebben veel brood gegeten...
    Zo is het gelukkig niet elke week, maar aan het einde van de maand, moeten we elk dubbeltje omdraaien.
    Dus 20 euro is best veel per maand om te sparen.

10. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Het komt op mij over dat je misschien lijdt aan een sociale fobie. Misschien is het toch verstandig om hier eens met je huisarts en/of psycholoog over te praten.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik lees nu waar je woont, meid je zit in ieder geval in de goede hoek!

Is het geen optie dat je man een andere baan zoekt. Ik persoonlijk vind 1600 netto voor een fulltime baan nou geen wereld salaris.
    Dan kom je er inderdaad niet door.

ik stuur je pb.

12. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Is er echt geen (tijdelijk) baantje te vinden. Al is het krantenwijkje, post rondbrengen enz.
    Dan kan je dat geld opsparen voor een rijbewijs en dan naar leuker werk zoeken?

13. Akira

Akira Lid

6 jul 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Post.nl, heeft geen vacatures in mijn regio.

Krantenwijk wil ik wel doen, alleen ik heb geen oppas. Ik wil best een ochtendkrant doen, alleen die moeten voor 07:00 op de mat liggen, ik zou niet weten waar ik ze heen moet brengen.
    Zelfde geld voor de middag. Mijn man is pas om 17:00 thuis.

Mijn man heeft maar een MBO niveau 2 diploma, hij is metaalbewerker. Hij vind ze werk niet leuk, maar er is erg weinig te vinden.
    Sowieso in dat werk is het loon wat hij heeft heel normaal. Maar hij werkt zich een breuk, en dat vind ik zo oneerlijk.

14. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Wat vervelend voor je meis. Wat als eerder is gezegd..een rijbewijs en een auto opent echt je wereld. Zeker als het ov niet voldoende is. Ik heb een paar jaar terug mijn lespakket in termijnen mogen betalen, zelfs toen ik mijn rijbewijs had gehaald, liep dit nog een paar maanden door! Ik zou daar echt eens voor gaan informeren bij verschillende rijscholen. En inderdaad..een thuisstudie? Avondstudie? Ik heb nog niet alles gelezen hoor, dus als ik nu overbodige dingen zeggen, sorry..:)

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#16 mimi83, 17 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2014
    dat klopt metaalbewerking zit niet zo hoog, stom want het is zwaar werk.

als jij een overdag krant doet kunnen ze toch gewoon mee.

Ergens moet je een manier zien te vinden, er moet meer geld bij om iets te kunnen dus of jij moet werk vinden of je man moet hogerop klimmen.

maar hoelaat gaat je man s ochtends weg dan?
    want anders kan je toch tussen 5.00 en 6.30 de krant doen bijv. en daarna de kinders overnemen van je man.

Je kan nu natuurlijk ook alleen maar in de buurt solliciteren door de afstand. Dus vervoer is het eerste wat je op moet lossen. Brommertje kost niet zoveel en dan op de fiets kinderen naar kdv brengen of je man als hij naar zijn werk gaat vaak gaan ze al om 7.15 open.

wanneer ben je jarig, vraag geld om je bromfiets certificaat te halen bijv.

16. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Is je man al voor 7.00 naar z'n werk dan?

Folders rondbrengen? Kan ook 's middags toch?

17. Mummy2012

Mummy2012 Lid

17 okt 2013
    78
    0
    0
    Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Wat betreft werk en financiën kan ik je gevoel niet delen, maar zeker de onzekerheid des te meer.

Een tijdje geleden heb ik hier ook een bericht geplaatst dat ik heel erg onzeker ben. Dit is iets wat je hele leven kan beheersen, probeer daarom uit die negatieve spiraal te komen.
    Ik ben ook heel onzeker en dat komt bij mij door dingen die in mijn jeugd gebeurt zijn en daarnaast doordat ook ik veel overgewicht heb. Mijn vriend zegt ook altijd dat ie mij de mooiste vind en ik snap dat dat lastig is te geloven, dat heb ik zelf ook.
    Maar geloof me, je man houdt van je om wie je bent!

Voor de onzekerheid ben ik hulp gaan zoeken middels alternatieve geneeswijze en dat is cognitieve gedragstherapie en/of hypnotherapie. Bij mij werkt dit heel erg goed. Geen gerommel met medicijnen maar hard werken aan je eigen persoonlijkheid. Want jij bent zeker wel de moeite waard!
    Het belangrijkste waar ik in deze therapie nu mee bezig ben is me af te vragen, wat wil IK? Niet meer bang zijn om afgewezen te worden, maar gewoon jezelf zijn.
    Wat voor mij ook goed werkt: het bijhouden van een dankbaarheidsdagboek waarin ik elke avond voor het slapen 10 dingen in schrijf waar ik dankbaar voor ben en gelukkig van wordt. Dit is in het begin moeilijk, maar wordt steeds makkelijker. Het leert je ook op een andere manier naar je leven te kijken, positiever dus. Ook al zit je nu in een rotperiode, probeer echt positief te blijven.

Kop op meid!

18. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Zou ik niet adviseren als haar man een vast contract heeft. Daarnaast is 1600,- netto in deze tijden helemaal zo verkeerd nog niet. Bij een nieuwe werkgever is de kans dat ie er op achteruit gaat vele malen groter en een vast contract zeer zeldzaam.

19. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    #20 Joyciejj, 17 feb 2014
    Laatst bewerkt: 17 feb 2014
    Wow wat herkenbaar deze dingen! Ik werk dan wel, maar ook daar heb ik vaak het gevoel dat ik niet geaccepteerd wordt :( heel raar
    En ze zeggen het wel allemaal heel makkelijk, zelfvertrouwen dit en dat
    maar dat is dus helemaal.niet makkelijk! Als ik tegen iemand probeer te praten is t al heel snel gedaan, alsof niemand mij moet... en 1600 euro is zo slecht echt niet!
    Probeer maar eens meer te krijgen dan zonder goede diplomas :s
    succes!

Deel Deze Pagina