kunnen we die gewoon zonder folie op de bbq leggen? Gewikkeld in folie: krijg je denk ik niet die lekkere bbq smaak??
En papillotte geeft inderdaad geen bbq-smaak af. Als je de echte rooksmaak wilt kun je de zalm het best bereiden op een cederhouten rookplankje die je op het rooster van de bbq legt.
Zo op het rooster is iig geen goed idee. Een zalm valt helemaal uit elkaar als hij gaar is. In een foliepakketje met een beetje peper, zout, olijfolie, dille en schijfjes citroen vinden wij top. Maar dan krijg je idd geen echt grill bbq smaak. Maar wel lekker !
Pakketje niet dichtvouwen en geweekte houtsnippers op de kolen gooien. Dan heb je wel de bbq smaak te pakken. Die houtsnippers zijn ook te krijgen met speciale viskruiden erbij in.
Daar heb je vistangen voor https://www.bol.com/nl/p/tepro-8521-barbecue-visklem-set-4-delig-42-cm/9200000047686688/?Referrer=ADVNLGOO002032-G-56521815965-S-294357559827-9200000047686688&gclid=EAIaIQobChMI7cKkk4CO4wIVE-J3Ch3rtw9HEAQYAyABEgJTv_D_BwE
Ik zou een rookplankje gebruiken. Plankje minimaal 1 uur onder water leggen en daarna pas op de bbq. Zalm op het plankje laten garen.
Ik had zo’n ding cadeau gekregen en ik zal wel wat verkeerd hebben gedaan; maar een stukje zalm valt alsnog uit elkaar. Die visklem blijft aan alle kanten plakken (behalve aan t vel, maar de bovenkant is drama) - en natuurlijk hadden we wel ingevet. Deze visklemmen zijn top als je een hele vis zelf vangt en dan in zn geheel wil grillen - maar de supermarktzalm was bij mij dus geen succes
1 keer gebruikt en nooit weer. Hiermee plakt de zalm niet aan het rooster van de bbq maar hieraan vast en schiet je dus niks mee op Wij maken altijd pakketjes met folie en daarin met kruiden enzo paar minuutjes en anders idd een rookplankje Smakelijk eten vanavond