intake gesprek kraamzorg

Discussie in 'De bevalling' gestart door suusjeb, 5 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusjeb

suusjeb Lid

28 okt 2008
    52
    0
    0
    Hallo allemaal,

De kraamzorg belde mij net op voor een afspraak te maken voor een intake gesprek.

Het ging allemaal zo snel dat ik vergeten ben te vragen wat ze allemaal gaan vertellen en hoelang het duurt.

Ik hoop dat iemand mij het kan vertellen.

Groetjes Suus

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb 16 feb een intake, het enige dat ze met mij gaan bespreken is fles/borstvoeding, het dossier dat ze verstuurd hebben doornemen (dus de lijst met spullen die je in huis moet hebben en wat alles betekend), wie ik moet bellen als de bevalling begint, en ik moest een paspoort of id-kaart klaarleggen. ik schat in dat het ongeveer een uurtje duurt.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ze namen hier ook een vragenlijst door idd, het duurde hier amper een half uur, stelde erg weinig voor. Ik had echt zoiets van: Dat hadden ze ook wel telefonisch kunnen doen...

4. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Bij ons duurde het ook niet langer dan een half uur.
    We hebben het gehad over:
    - Fles of Borstvoeding
    - Vragenlijst doorgenomen
    - Wat te doen bij klachten over de kraamhulp
    - Wanneer we de kraamzorg moeten bellen
    - Kamertje heeft ze bekeken

Het stelde erg weinig voor vond ik.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier ging het 2x telefonisch. Laatste keer duurde hooguit een kwartiertje. Ze vroeg of ik bepaalde dingen in huis had (2 kruiken, 2 thermometers, kraampakket dat soort zaken). En of ik bv of fv wilde gaan geven, of ik thuis wilde bevallen of in het ziekenhuis, ze vertelde dat ik in principe 49 uur zorg krijg, maar dat ze dat t.z.t. nog wel opnieuw moeten bekijken of het meer of minder wordt. En ik heb even specifiek gesproken over wanneer ik moet bellen, omdat mijn bevalling mogelijk vrij snel gaat verlopen.

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier komen ze maandag. ben benieuwd!

wat ik wel van vriendinnen gehoord heb, is dat ze gaan vragen of je (veel) mantelzorg hebt (dus je man/moeder/zus/iemand anders die je kan helpen).
    zeg hier 'nee' op, want anders krijg je minder uren toebedeeld!

nu hoef ik hier niet te jokken, want mijn vriend moet gewoon werken de eerste week, en mijn mams woont te ver weg om er iedere dag te zijn. zussen heb ik niet, en vriendinnen werken allemaal.

ik ben ook vergeten te vragen hoe lang het duurt, maar ik hoefde niks klaar te leggen ofzo, zei ze. ik zie wel!

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik heb gister de intake gehad.. gewoon controleren of gegevens goed zijn, of je thuis of ziekenhuis wil bevallen, borst/fles, medische problemen, uitleg over wat ze doen,vraaag of je problemen hebt met stagaire die meekomt, papieren om in te vullen voor jou na kraamzorg periode hoe je het vond,uitleg over wat ze invullen elke dag over joiu en de baby. je hoeft niets klaar te maken ofzo.. event. een papiertj en pennetje als je iets wilt opschrijven.. misschien even banknr/ zorgverz. nr controleren e.d.

Hier geen vragen over mantelzorg ja of nee, kamertje kijken ofzo..mijn man is 2 weken vrij, maar dat maakte ook niet uit trouwens.. dus dat is waarschijnlijk niet overal zo, dat ze rekening houden met mantelzorg..

in principe krijgt iedereen 44 ( bij kunstvoeding) en 49 uur ( bij borstvoding) bij de intake, tenzij dan al duidelijk is dat er een lichaamelijk probleem is.. En wordt er na de bevalling en 3 dagen in kraamzorg opnieuw gekeken of 8 dagen genoeg is of dat je meer dagen nodig hebt..

is echt niets bijzonders hoor.. half uurtje/drie kartier (als je veel kletst, hihi zoals ikke)

8. suusjeb

suusjeb Lid

28 okt 2008
    52
    0
    0
    Oke het stelt dus niet veel voor.

Bedankt voor alle reacties :D

Deel Deze Pagina