hoi, ik heb vandaag in mijn kerstpakket vacuumverpakte zalm gekregen. klopt het dat ik dit niet mag eten. of mag je juist geen verse maar wel voorverpakte zalm. weet t even niet meer zeker. wie weet dit?
Naar mijn weten worden de bacteriën gedood bij bevriezing. Ik haal de gerookte zalm uit z'n verpakking, herpak het in cellofaan en stop het minstens 1 nacht in de vriezer. Dan zou je het volgens mij gewoon kunnen eten. Doe ik tenminste wel...
Dan heb ik slecht nieuws voor je: listeria overleeft de diepvries met gemak (zie Wat is listeria | Voedingscentrum, eerlijk over eten). Wel is het zo dat de bacterie zich bij lage temperaturen niet vermenigvuldigt. Verhitting helpt wel; dus zalmsnippers door de pastasaus is wel veilig.
helaas is dit niet waar. de listeriabacterie overleeft de vriezer het enige wat je met gerookte zalm mag doen is het verwarmen in een gerecht. verder niet doen
Erg jammer inderdaad, anders zou ik de filet americain vanacht ook een nachtje laten bivakkeren in de vriezer
Filet Americain staat bij mij op het lijstje "ogenblikkelijk aanschaffen zodra de bevalling is begonnen" Man, wat heb ik daar een trek in!
toxoplasmose (rauw vlees) gaat wel dood als het ingevroren is geweest. filet invriezen is vies!!!!! Maar......... de Aldi heeft wel ingevroren biefstukjes en die zijn wel heeeeeeeeeel lekker!!!!!!
En dat vertel je me nu? Terwijl ik bijna 37 weken ben? *naar winkel rent voor ribeye om in vriezer te gooien*
haha sorry!!!!! Ik smul echt wel van die biefstukjes. wij gaan nooit naar de aldi maar als ik zwanger ben....... dan is het bijna iedere zaterdag feest!!!!!!1 MMMMmmmmmm Jammie, biefstukjes met champignons en brood/friet!!!! Die biefstukjes die liggen gewoon in de vrieskist daar, vacuumverpakt per stuk en om te ontdooien doe ik mijn wasbak vol laten lopen met heet water en dan de vaccuumverpakte biefstukjes erin leggen voor een uurtje of 2 a 3........ heerlijk smullen!!! Ohw ja en dan vooral medium gebakken!!!!!!!!!!!
Hmmm, maar eens even kijken of er een aldi in de buurt zit dan (@onze wens: sorry voor kapen van je topic, maar voor een niet-doorbakken biefstuk doe ik veel. heel veel...)
O.. SHOOT. Dan moet ik daar maar onmiddelijk mee ophouden. Vreemd genoeg eten zwangere vrouwen hier (in Griekenland) gewoon vacuumverpakte gerookte zalm. En salami...
Waarschijnlijk heb ik die 2 door elkaar gehaald. Want m'n biefstuk bak ik dus helemaal door! (helemaal niet lekker)
ahhhh heb echt met je te doen!!!! ik maar smullen van mijn malse biefstukjes en jij maar als een koe herkauwen op dat stuk rubber!!! Ik denk dat Zarah morgen een ingevroren biefstuk medium bakt en heeeeeeeeeeerlijk smult!!!!! En de volgende dag bevalt ze omdat ze zo ontspannen en heerlijk heeft gegeten
ja hoor... mag ingevroren vlees wel??????? Mijn hele zwangerschap heb ik mijn heerlijke tartaartjes, biefstuk en carpaccio moeten missen en ik doe het altijd eerst in de vriezer om het langer goed te houden. Had ik het gewoon kunnen eten... nou bij mijn volgende zwangerschap weet ik het wel!
Het ligt wel aan de temperatuur van je vriezer of het kan of niet: Bron en in deze PDF staat het ook.
Ik hoop niet dat Zarah overmorgen gaat bevallen; dat zou een beetje vroeg zijn... Ik daarentegen, zou ervoor tekenen! hiranthi, bedankt voor de aanvulling. Zal erop letten!
ai ai ai wat ben ik toch een domme ezel!!!! ik bedoelde jou ook!!!!!! pfff wat die hormonen al niet met je doen!!!!!!!!!
Ik ga NU Hermione/Hermelien bellen: om een animagus te worden, hoef je blijkbaar alleen wat zwangerschapshormonen te verzamelen. Hihi