de lidl verkoopt verpakte zalm. dit zijn plakken en volgens mij gerookt. mag je dit hebben als je zwanger bent??
Als ze vaccuüm verpakt zijn en je gaat ze NIET verhitten, dan wordt voorverpakte vis afgeraden ivm de listeriabacterie. (vaccüum verpakt betekent dat de lucht uit de verpakking is gehaald.. het plastic zit helemaal om de vis heen. Het staat ook op de verpakking in heel kleine lettertjes).
inderdaad, je moet goed oppassen of de zalm uit vacuum komt. heb je toevallig een goede vishandel in de buurt dan kun je vragen of het uit vacuum komt of uit gasverpakking die uit gasverpakking mag je namelijk wel gewoon eten en wat cygnet2 al zegt deze zalm kan wel als je m goed verhit d.w.z boven de 80 graden om de eventuele bacterien te doden
de zalm die je hier laat zien mag je zeker NIET want die is gerookt en vacuum verpakt. Zoals altijd uit de supermarkt volgens mij. Behalve als je hem dus verhit
Ach ik heb ook weleens een klein plakje Zalm gepakt die vacuum verpakt was... Je moet er wel mee oppassen maar een klein stukje vond ik wel kunnen en ben er ook niet ziek van geworden ofzo!
de kans dat er listeria in zit is heel erg klein maar toch neem je het zekere voor het onzeker die op de foto staat moet je WEL verhitten!!
Gaat er niet om dat je er zelf ziek van kan worden maar dat die bacterie bij je kindje kan komen. Lekker een pasta maken van zalm, dat mag wel. Groente roerbakken, stukjes gerookte zalm erdoor (verhitten), boursin cuisine en klaar Lekker met fusilli.
Ik heb toevallig gevraag aan mijn vk vorige week, ze zei je kunt het beste verse vis halen, en geen verpakte.
Bij de AH kun je plakken gerookte zalm krijgen die niet vacuumverpakt zijn (sandwichplakken). Het is wel duur maar wel een uitkomst voor toastjes e.d.!! (altijd handig om te weten )
Ow bedankt voor de tip zeg! Ik betaal idd liever wat meer, dan dat ik 't risico neem. Ik heb nu al een paar weken zin in die zalm en ik moet nog een week of 30 wachten, dus dit is wel een uitkomst!
Ooh ik heb ook zo'n zin in zalm! Vind het warm niks aan, maar lekker koude gerookte, mmmmm. Is het bij de visboer altijd vers dan?
bij een goede visboer is het altijd vers en ergens heb ik al als tip gegeven vraag of gerookte zalm uit vacuum of uit gasverpakking komt bij mij op de zaak komt ie nl uit geasverpakking en die mag je gewoon eten
Ik twijfelde ook. had net zalmfilet gekocht bij de visboer. Maar ik heb ze thuis gewoon even op gebeld. Ze zeggen dat het zuurstof-arm wordt verpakt, wat betekend - niet vaccuum- dus dit mogen zwangeren hebben. Niets aan het handje