Hallo, Ik ben 26 weken zwanger van een tweeling en ik heb giga last van brandend maagzuur en absoluut geen trek. Vooral niet in warm eten.... Ik neem dus maar gravitamon en n knorr vie, zodat ik iig wat "gezonds"binnenkrijg.... Nog dames die dit kennen en evt tips hebben? Ik maak me soms wel zorgen1 Ik had al zitten zoeken of ik hier wat over kon vinden op de site, maar dat zijn vooral topics over deze klachten in de eerste 3 maanden.... alvast bedankt! groetjes Chantal
Hoi, Ik heb er ook mega last van brandend maagzuur en "mijn zwangerschapstrek " zoals ik het noem is weg, moet me zelf soms echt dwingen om iets te eten, dacht dat het aan mij lag maar nu ik jouw zo lees herken ik me er helemaal in.... heb helaas ook nog eenoplossing gevonden, behalve dan kleine porties eten.
Gebruik Rennie of iets vergelijkbaars (soms moet je even zoeken wat voor jou werkt maar je apotheker kan daarbij goed helpen). Maak voor het eten even een wandelingetje (dat scheelt omdat je kindjes dan even niet tegen de maag hebben gelegen). Kleine porties eten en heel licht eten. Mariakaakjes of San Fransisco koekjes helpen vaak ook wel goed om het maagzuur even te remmen. Fruit eten en geen koolzuurhoudende dranken drinken. Veel sterkte!
He, heb er ook last van en als ik geen zin heb in warm eten, dan maar even niet. Als ik warm eet, eet ik kleine porties, want anders kan ik m'n lol op 's nachts, (nouja, de hele avond wel, maar zolang ik zit is het in ieder geval nog redelijk te doen). Ik eet maar zoveel mogelijk fruit, (omdat ik ook nog steeds misselijk ben, heb ik ook nog erg veel last van etensgeurtjes), dat ruikt tenminste niet zo sterk en kan makkelijker in kleine porties. Verder melk als middel tegen brandend maagzuur, (met anijsklontje erin is helemaal fijn). Idd geen koolzuurhoudende dranken, vruchtensappen (zoals bijvoorbeeld appelsap) verdun ik met water: half om half). Thee en koffie doen ook niet echt goed, rooibos dan weer wel, want daar zit geen looizuur in waar je maag zo op reageert. Dus dat is fijn te drinken, net als kamillethee of andere kruidentheeen. En gewoon licht eten. Ik moet vooral geen ui bijvoorbeeld eten, daar heb ik echt nog dagen last van. Gekruid kan wel, dat vind ik persoonlijk dan weer erg lekker, maar werkt bij veel mensen weer averechts en de meesten hebben daar dus ook weer meer last van... Ik was net zo blij dat het me een aantal weken geleden lukte om wat normaler te eten, na alle extreem heftige misselijkheid. Lukt het nu dus weer niet omdat die kleine steeds tegen m'n maag aanligt... Was net weer aan het groeien, (zat van het weekend op 4 kilo boven begingewicht), maar nu val ik weer af: er is in een week alweer 1,5 kilo af Nouja, 1 voordeel: hoef ik het er straks ook niet weer af te trainen...
Nou ik heb hier al vanaf het begin last van. Rennies helpen bij mij niet... Heb nu recla is een vloeistof om te drinken dit is het enige wat mij helpt, of antagel is hetzelfde, gewoon bij de apotheek halen kan zonder recept kost 4,95.... Groetjes cindy
ik heb er ook last van...het lijkt wel of ons guppie de heel dag aan het bewegen is...heb al 3 dgn niet normaal gegeten...btje yoghurt en af en toe een hapje brood, maar verder kom ik niet Ik heb een lopende beroep maar merk wel dat dat nu wat lastiger is zonder vast voedsel zeg maar
vervelend he? Gaviscon helpt bij mij wel tegen het maagzuur, het drankje....maar, dan moet ik het wel binnenhouden. Ben er al een paar keer gierend van over mijn nek gegaan bij het innemen :-& ! Is recla ook zo'n papperige substantie? En antagel?
Ik ga straks de vk bellen voor het brandende maagzuur, want ik heh er vannacht z'on last van gehad dat normaal slapen er niet meer in zit en ga me er ook ontzettend beroerd door voelen misschien heeft zei een oplossing.