ik heb de wraps met zalm al voorbij zien komen, maar ik doe het net even iets anders. bestrijk de wraps met philidelphia, doe een lading veldsla erboven op. daarna ze zalmsnippers erover heen samen met plakjes komkommer, en als finishing touch een beetje mosterd of knoflookdressing er overheen de wrap oprollen en smullen maar.
Gewoon verse zalm kopen een zakje viskruiden. Beetje aan allebei de kanten erop strooien. In de pan om en om bakken en als het rose/wit is dan eruit halen. Niet te lang anders word het droog. Zo vind ik de zalm al lekker genoeg!
mijn makkelijkste zalmgerecht: Gooi slablaadjes en bosuitje (gesneden)en eventueel een paar cherrie tomaatjes op borden. Warm krieltjes op in de magnetron en leg die er in een ring omheen. Gooi hier alleen azijn en goede olijfolie overheen (ook over de aardappeltjes). Leg hierop een gebakken zalmmoot of filtet. Is heeeeerlijk!
Zalmmootje aan twee kanten ff bakken Dan groene pesto erop. Kaas overheen (eentje die makkelijk smelt) In de grill afmaken tot kaas gesmolten is. Nomnomnom.
Ik heb dit laats gemaakt. Erg lekker! tagliatelli met gerookte zalm en kruidenkaas Ingrediënten (2 pers.): 250 gram tagliatelli 200 gram gerookte zalmsnippers 1 doosje champignons 1 ui bakje kruidenkaas (Valblanc van de Aldi) blikje tomatenpuree 2 dl slagroom of creme fraiche knoflook olijfolie Bereiding: De tagliatelli koken. Ondertussen de ui en de knoflook fruiten in olijfolie. Daarna de zalmsnippers erbij doen. Als de zalm begint te verkleuren de slagroom erbij en de tomatenpuree. Even doorwarmen. Daarna de kruidenkaas erbij. De champignons in plakjes snijden en ook erbij doen. Daarna de champigons in 10 min. gaar laten worden. De tagialelli erbij en klaar. Dit schijnt een gerecht voor 2 personen te zijn, maar wij zaten met zijn 3en echt stuffed... Ik had er trouwens ook nog een bakje roze garnalen door gedaan. Dat was ook wel lekker. Laat je het weten als je het toevallig eens uit probeerd? Ben wel benieuwd....
Oke...hier komt er nog een: Yoghurt mengen met wat verse knoflook en kruiden (ik neem meestal dille en wat italiaanse kruiden). Leg de zalmfilets op een vel alufolie. Leg er per zalmfilet twee schijven citroen en tomaat op. Yoghurtmengsel er over heen, pakketjes dichtvouwen en ca. 20 minuten in de over op 200 gr. Ook lekker op de BBQ! En....weinig calorien!