hoi allemaal, ik weet dat zwanger zijn heel vermoeiend kan zijn, maar wat is hierin normaal? ik ben op dit moment 15 weken zwanger, en voel me al weeeeken extreem uitgeput. krijg amper mn ene voet voor de andere, krijg niks gedaan in huis, slaap snachts zeker 12 uur, en dan overdag nog wel 2 uur, en dan nog in de uren dat ik wakker ben extreem moe. mn bloeddruk is bij vlagen te hoog, last van mn hart in mn keel, kortademigheid bij vrijwel alles dat ik doe. tegen de avond begin ik me weer wat beter te voelen, en tegen een uur of 9 stort ik dan weer in. is dit nu echt normaal....... heb het gemeld aan mn verloskundige maar die heeft het volgens mij maar half gehoord, ze heeft het zo drukkk. ik zie er erg tegenop als dit nog 25 weken zo blijft
Ik denk dat het per persoon verschilt. Zelf was ik ook de hele tijd erg moe en maar hopen dat het over zou gaan en ik energie voor tien zou krijgen...Helaas ben ik nog steeds erg moe. Het is iets minder geworden, maar ga nu nog wel eens om half tien slapen hoor. en kan dan gewoon tot de volgende dag tien uur doorslapen
Ik ga al weken vroeg naar bed en als mn dochter naar bed gaat ga ik op de bank liggen (2x per dag) Er is nou eenmaal weinig aan te doen he... er bestaan helaas geen anti-vermoeidheid pilletjes. Gelukkig helpt mn man wel goed mee.. anders zou er van het huishouden en eten echt niks terecht komen vrees ik
Ik ben ook ontzettend moe... Slaap 's nachts ook zeker 12 tot 14 uur en 's middags slaap ik ook elke middag zeker zo'n 2 tot 3 uur... Als ik niet aan een middagdutje toe kom ben ik helemaal niet vooruit te branden en voel me de dag erna echt ontzettend duf! De verloskundige zei dat het echt veel voorkomt! En gewoon proberen eraan toe te geven! Ik heb ook dagen erbij dat ik niet eens van de bank afkom of als ik iets in huis heb gedaan daarna echt uitgeput ben! Hopelijk houd het voor mij ook niet al te lang aan! Gr. Miranda
Ik had de eerste 3 maanden van me zwangerschap ook veel last van moeheid. Na de 3 maanden had ik er geen last meer van, leek wel of ik juist wat meer energie kreeg. Het is juist goed om even te gaan rusten als je moe bent. Je hebt het dan ook echt nodig.
Hoe doen jullie dat dan met werk? Als je overdag even gaat liggen? Ik kan dat niet eens, al zou ik het willen....ik merk dat ik 's avonds wel sneller echt lichamelijk moe ben, en dat botst wel eens, want ik wil dan nog zoveel doen....maar ik geef er wel aan toe. Ik slaap nu ook (als ik geen nare dromen heb) dieper, heb ik het idee.
Ik ken het gevoel hoor! Wordt er af en toe echt een beetje MOEdeloos van Ik bedoel je hebt moe en je hebt moe he......soms overvalt het me in een klap zo erg dat ik in janken uitbarst en dan moet ik ook onmiddelijk m'n bed in. Op de goede dagen voel ik me moe maar op de slechte dagen is uitgeput idd een beter woord. Ik werk nu halve dagen en hoop dat het beter zal gaan.........en pep mezelf op met de gedachte aan mijn kleintje!
Da's altijd zo moeilijk te zeggen, wat normaal is tijdens een zwangerschap, want het kan voor iedereen anders zijn. Als je echt heel erg moe blijft zou ik het zeker nog een keer bij de vk aankaarten. 'Normaal' gesproken krijg je in het tweede trimester weer iets meer energie maar dan zijn er nog periodes waarin je heel moe kunt zijn (tijdens groeispurten van de kleine bijvoorbeeld). Hoe is je ijzergehalte?
Ik herken dit helemaal. Ben nu bijna 19 weken zwanger en ben echt uitgeput. Werk nu minder (heb me voor 2 uur per dag ziekgemeld) en doe verder echt helemaal niets. Als ik thuiskom eerst slapen, dan eten en ff tv of pc en dan weer slapen. Nu heb ik vanmiddag wat te lang geslapen, vandaar dat ik nu nog op ben. Maar eten koken, de vaatwasser leeghalen ofzo lijkt net zo onmogelijk als de Mount Everest beklimmen. Ik vind er zo helemaal niets aan, ben blij als ik van die doffe ellende af ben.
hoi, het kan heel erg verschillen. Ik had hetzelfde als jij op mijn eerste zwangerschap, werkte toen ook fulltime en lag gelijk op de bank bij thuiskomst (eten maken zat er echt niet in ook omdat ik daar misselijk van werd) en om 8.30 of zo naar bed, dat is bijna de hele zwangerschap zo gebleven, het werd op het laatst wel iets beter. Ze zeggen wel eens dat het aan een ijzer tekort kan liggen, dus veel appelstroop en groene groente eten en eventueel ijzer pillen nemen (maar alleen met overleg van VK). Nu met mijn tweede zwangerschap is het heel anders, wel moe maar niet zo extreem terwijl er nu al eentje rondloopt gek he. Nou heel veel succes er mee. Oh en je hoeft je niet ziek te melden zwangere vrouwen hebben recht op 1/8 van hun werk tijd extra pauze (in overleg met de baas natuurlijk), als je dat nodig hebt.
In mijn geval is ziekmelden wel degelijk nodig. Ik werk 2 en half uur minder per dag, 5 dagen per week. Dat is echt wel meer dan 1/8. Maar ziekmelden is geen probleem hoor. Heb overlegd met mijn leidinggevende en arbo en samen zijn we er prima uitgekomen zo.
Ik ken het probleem en het wordt bij mij langzaam minder. Elke week heb ik meer goeie dagen. Ik moet wel dagelijks rond half 11 naar bed, want anders krijg ik een terugslag, maar langzaam heb ik meer energie.