Hallo dames, Wat hebben jullie met de (baby) spullen gedaan die je niet meer gebruikt? Ik weet niet wat het is de laatste tijd. Ophalen ging vrijwel altijd goed, op een enkeling na die niet op kwam dagen. Met verzenden weet je wel dat het niet serieus is. Nu de 1 na de ander komt niet opdagen of haakt af "omdat er geen haakjes bij de box zitten". Die haakjes koop ik op mijn werk voor €2! Nu wachten wij al 1.5 uur op iemand die de box voor bijna gratis komt ophalen. Ik zit erover na te denken om het aan een goed doel te geven. Maar welke? Die mensen zijn tenminste blij en willen het graag. Maar wat doen jullie met die babyspullen?
Misschien kun je via een Facebook groep bij jullie in de buurt een oproepje doen voor een goed moeder&kind doel? Vaak zijn die er wel.
Ah, die zullen vast wel lid zijn van de groep. Maak ik er iemand nog blij mee. Box opgehaald, bijna 1.5 uur gewacht. Had net dit berichtje geplaatst toen ze kwamen. Hoop gezeur aan de deur
ik heb zelf alles moeten kopen dus de grotere items verkoop ik weer op mp en de rest gaat naar st babyspullen http://www.stichtingbabyspullen.nl/ ik heb nog niemand gehoord met ervaring daar maar ze bestaan nu 5jr en de spullen gaan naar gezinnen die ook bij de voedselbank zitten. ze maken dan pakketjes met kleding slabbers hydrofieldoeken.. alles wat je nodig hebt met een baby. ik neem dus maar aan dat t goed terecht komt.
Ik had echt al mooi niet meer open gedaan, kan daar echt slecht tegen haha. Ik ben nogal van de tijd, kijk als ze een berichtje sturen dat ze later zijn is het een ander verhaal. Maar als ze niets laten horen was ik er al klaar mee!
Wij hebben vrijwel alles weggegeven aan mensen in onze omgeving, textieldingen ingeleverd bij een verloskundigepraktijk voor een project (voor tienermoeders, minima, asielzoekers, enz.), babyspeelgoed naar de speelgoedbank gebracht en een klein aantal dingetjes verkocht.
Ik had luxaflex open, ze zagen mij dus zitten. Anders inderdaad niet open gedaan. Dank je de koekoek, vind het ronduit onbeschoft dat je niks van je laat horen als je iets afspreekt en dan ff veel later komt aankakken. Als ze later zijn maakt het mij niet uit, zolang ze maar een berichtje sturen.
Oeh ja, ik begrijp het! Ben het helemaal met je eens, ik laat altijd juist zelfs weten als ik van huis ga en als ik er bijna ben. Altijd handig voor diegene, ze zullen maar net even op het toilet zitten ofzo. Gelijk heb je dat je liever de overige spullen aan aan goed doel schenkt. Daar zullen ze denk wel blij mee zijn, zijn teminste dankbaar!
Ik heb ook veel naar http://stichtingbabyspullen.nl/ gebracht. Ze voeren het ANBI logo, dus ben ik er maar van uitgegaan dat het een goed doel is. Verder spullen weggegeven aan familie en collega's. Onder andere de wieg met alle toebehoren. De grote dingen gaan straks naar de kringloop, dan mogen zij iemand zoeken die er blij mee is.
Ik geef alles weg. Ik heb zelf ook veel mogen ontvangen toen ik een periode krap zat, en ben daar nog steeds dankbaar voor. Meestal is er via via wel een alleenstaande moeder die het kan gebruiken, en vorige week heb ik 4 zakken kinderkleding afgegeven bij een buurvrouw die vrijwilligerswerk doet met vluchtelingen. De dankbaarheid van iemand die het echt nodig heeft is voor mij waardevoller dan geld.
De box, speelgoed en wipstoelen e.d. via de weggeefhoek. De kinderwagen kon ik voor 250 euro verkopen dus dat geef ik niet zomaar weg. Kinderkleding geef ik aan een vriendin of gaat naar leger des heils.
De dure spullen (bedje, kinderwagen, buggy, wipstoel, etc) heb ik doorverkocht. Goedkoper spul zoals kleding gooi ik in een kleding container of geef ik aan de opvang. Iets duurdere kinderkleding verkoop ik via een kledingveiling fb pagina of ik geef het weg aan vrienden met kleinere kindjes. Gezeur aan m'n deur en berichtjes met zielig gezemel heb ik echt geen zin in.
Vind het her ook lastig, krijg nu een jongen en heb nog zoveel mooie meiden kleding liggen. Maar merk dat die kleine maatjes ook niet echt goed verlopen.
Wij kijken altijd eerst of we er iemand in onze omgeving blij mee kunnen maken. Zo niet, gaat het op Mp en als we het na eenronde niet verkocht hebben, gaat het naar de kringloop/ goed doel.
Ivm mijn eigen financiële status probeer ik het eerst te verkopen, als dit niet lukt kijk ik of ik er iemand in mijn omgeving blij mee kan maken. Als dat niet zo is gaat het naar mn favoriete kringloop. Ik koop dat zelf ook regelmatig en ben blij dat daar mooie spullen zijn die ik anders niet kan kopen. Zo probeer ik een beetje terug te geven.
Nou...Ik had nog heel veel bewaard, omdat wij nog een kleintje wilden. Dit kleintje mocht niet komen (zie onderschrift) en eigenlijk wilde ik sommige dingen nog bewaren, maar nog niet aan uitzoeken toegekomen, gelukkig. Want gisteravond belde mijn schoonzusje nogal in paniek op. Ze is bijna uitgerekend, maar de laatste weken gaat het niet zo goed. Ze zou uitzet krijgen van vriendin, maar dat was allemaal nogal viezig spul en totaal niet compleet. En doordat ze zelf nu niks kan, kan ze ook geen uitzet halen en ze heeft zo goed als niks. Wel de grote dingen, maar niet de hydrofielen, rompers, kruiken etc etc. Dus ik ben gaan rausen. En binnen 24 uur alle spullen gewassen, gestreken en in schone zakken gedaan. er staan hier nu 4 volle dozen in de kamer Een zeer goed doel dus En nooit gedacht dat ik het nog voor één keer mocht doen, babyspullen klaarmaken, al vind ik het sneu voor mijn schoonzusje dat ze dat noodgedwongen uit handen moet geven.
Er was eens een oproepje hier op het forum van een forumlid voor haar vriendin. Vriendin was hoogzwanger, maar had het helaas erg krap. Zij vroeg of wij als forummers mss wat spulletjes konden missen om haar een beetje te helpen. Ik heb haar toen een hele berg spullen gegeven, van kleertjes tot kruiken tot de box. Ze kwam het zelf halen met een vriend samen en was zoooo superblij En dat maakte mij ook weer heel blij. Er zaten spullen bij die ik zelf ook van iemand had overgenomen. Leverde op mp misschien een paar euro op, dat blije gezicht vond ik op dat moment veel waardevoller Ze wilde er nog wel wat voor geven, maar wilde ik niet. Enige wat ik leuk zou vinden was een geboortekaartje en die heb ik ook gehad
Ik heb de box en de kinderwagen verkocht en de rest allemaal weg gegeven. Hopelijk bouw ik er een beetje goeie karma mee op. Ik vind het veel fijner om mensen blij te maken met spullen. Ik hoef echt niet met alles het onderste uit de kan te hebben. En dat met marktplaats vind ik allemaal maar gedoe. Mensen die afspraken niet nakomen, vage types aan de deur. Dan geef ik het dus liever weg.