lampe berger vraagjes

Discussion in 'De lounge' started by mamabri, Apr 24, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

#1 mamabri, Apr 24, 2018
    Last edited by a moderator: Apr 24, 2018
    Ik zag dat er al een topic over is geweest, maar een familielid had hem en het lijkt mij dus wel wat, zo'n lampe berger.

Alleen: ik vroeg me een paar dingen af.

kun je hem aan laten staan als je weg bent? (bijv de kinderen van school halen) Of moet ie dan ook uit? Omdat hij niet brand toch? is de bovenkant ook niet warm? Moet je het lont eens in de zoveel tijd vervangen?

Oh en natuurlijk, niet onbelangrijk:

Welke geur is jouw favoriet? ik begreep dat hij te koop is bij de intratuin en ik zag dat er ook een is van scent chips? welke is fijner in gebruik?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja ik doe dat wel eens hoor. De steen is trouwens wel heet, ik heb er een beschermkapje over.
    Ze hebben nu een nieuwe geur, Parisienne die vind ik heerlijk. En verder Amber élégance.
    De geurstokjes zijn ook heel erg goed trouwens, parfum Berger.

3. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,271
    25,740
    113
    Ik heb hem inmiddels ook, maar gebruik hem nu wel minder omdat ik vaak de tuindeuren open heb staan en dan vind ik het een beetje zonde.
    Ik laat hem niet aan staan als ik weg ben. Misschien dat het wel kan. Sowieso vervliegt de alcohol dan en als hij op is, stopt hij ook met branden. Maar zolang hij gloeit is hij ook loeiheet.

Ik heb hem gekocht bij de intratuin en daar kan je ook de nodige geuren ‘uittesten’. Dat zou ik zeker doen. Ik heb laatst een voorjaarssetje gekocht en dat was echt zonde want die vond ik echt vreselijk ruiken (alle drie de geuren) :oops:
    Mijn favoriet tot nu toe is de sinaasappel-kaneel. Maar dat is wel een herfst/winter geurtje. Als deze op is ga ik weer even naar de intratuin om een nieuw luchtje te scoren.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

en ik zag ineens dat er ook heel veel verschillende branders zijn, zelfs van honderden euro"s :eek:

Welke hebben jullie?

5. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,271
    25,740
    113
    Ik heb er één van €39. Hij past bij andere vaasjes en kleuren die ik in de kast heb staan. Ik vond het zo duur genoeg. Maar er zitten wel echt prachtige branders bij.

Attached Files:

6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik had een hele mooie met steentjes erop geplakt maar doordat je hier niet doorheen kon kijken zag ik nooit hoe vol of leeg de brander was. Dus nu heb ik een simpele van glas dat is 100x makkelijker met vullen.

7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ook mijn favoriet!
    Als zomer geurtje had ik een paar jaar geleden een guurtje met witte musk maar die is uit de collectie gehaald helaas en sindsdien nog geen zomergeurtje met wauw factor gevonden.

Adje likes this.
  8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Die parisienne is echt heerlijk. Ook als kaars en huis spray.

Ik vind kaneel geurtjes echt verschrikkelijk :roflmao: en hou erg van zwaardere, oriëntale geuren.
    Ik heb een gewone vierkante glazen, die vind ik nog steeds het mooist.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

oh ja, dat is inderdaad een goede tip!!!

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik vind alles met kaneel ook vreselijk, qua geur, maar ook kaneelthee bijv, yuk!! hier ook van de zwaardere oriëntale geuren, of bloemen, hou ik ook van.

Welke vind jij erg lekker? Denk dat wij een beetje dezelfde smaak hebben zo te lezen,

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Deze @mamabri.
    En ik heb nu deze geurstokjes er ook bij staan.

mamabri likes this.
  12. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,187
    1,749
    113
    Ik heb de variant van scentscips, mede omdat die gewoon prijsvriendelijker zijn. Met beschermkapje inderdaad, en hier zijn Musk & Patchouli en Musk & Wood veruit favoriet. Maar... zoals je ziet ben ik een grote musk fan haha.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

De olie van Lampe Berger is net zo duur als die van Sentchips. Die olie haal ik ook wel eens, iets met kitchen. Ook erg lekker!

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

en kun je die olieën van beide merken gebruiken?

De Lampe berger zuivert blijkbaar de lucht ook echt, het maskeert niet, doet die van Scentchips dat ook dan?

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja hoor je kan beide gebruiken. Maakt niks uit.
    Geen idee of het reinigt, het ruikt lekker :p

Bailey07 and mamabri like this.
  16. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,883
    395
    83
    Lampe berger laat je in principe maar minuut of 20 a 30 gloeien daarna sluit je hem weer af. Dus als je in die periode je kinderen kunt halen prima.

Tipje vul hem altijd maar half. Als je hem dan vergeet dan kost het niet teveel vloeistof

Als je nog meer vragen heb zeg t maar. Heb training van lampe berger zelf erin gehad omdat we het in de winkel verkopen.

mamabri likes this.
  17. mamabri

mamabri Niet meer actief

welke geur is jouw favoriet? En hoe werkt dat met die lontjes? Gaan die op? En dan?

18. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,883
    395
    83
    T is heel persoonlijk. Ik hou bijvoorbeeld heel erg van lavendel. Bij verkoop punten hebben ze altijd papiertjes en rollertjes om te testen. Test niet op huid want dat geeft een heel ander soort geur

Lont doe je heeeeeeel lang mee. Wil je over stappen op een nieuwr geur kun je 2 dingen doen. Met neutral branden eem keer of de lont 2 dagen laten drogen op een krant. Hierna nieuwe geur erin en uhm klaar haha.

Lont kun je altijd los kopen ( tip onthoudt of je een roze of blauwe doosje hebt haha) dat is de lengte van de lont.

Nieuwe lont kost meen 14.95 maar is zelde nodig

mamabri likes this.
  19. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,883
    395
    83
    Je hebt 4 types geuren. Bloemen. Frisse geuren. Houtachtige en dacht warme geuren

Dus daardoor als je zegt ik wil een bloemen geur dan is al 75 procent afgeschreven voor jezelf scheeld een hoop haha. Zooooooooveeeeel lekkere geuren.

Hoor trouwens super veel goede reacties op de maandgeur nu

20. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,883
    395
    83
    O en mocht je eej geur te sterk vinden. Beetje neutral erbij en hij wordt minder sterk

mamabri likes this.

Share This Page