Wij zijn ons aan het orienteren wat we met de trap moeten in ons nieuwe huis. Wij lopen binnenshuis op blote voeten of (normale, niet antislip) sokken. In ons huidige huis hebben we op de trap en bovenverdieping vloerbedekking, maar in het nieuwe huis gaan we in het hele huis een gietvloer doen, dus we willen geen vloerbedekking op de nieuwe trap (het hele trappenhuis wordt vervangen). Gezien de sokken mag het echt niet glad zijn en gezien de blote voeten moet het ook niet vervelend aanvoelen. Wie heeft een goede oplossing en zo ja, heb je daar ook foto’s (of een linkje) van?
Wij zitten met hetzelfde “dilemma”, 2 open trappen in ons nieuwbouwhuis. Nu ligt er nog een soort kurken bescherming op vanuit de oplevering. Er schijnt speciale anti-slip traplak te bestaan, maar of dat werkt? ik volg dus even.
Wij hebben anti slip traplak. Ik wilde eerst nog van die strips doen, maar dat is totaal niet nodig. Het is helemaal niet glad.
En jullie lopen ook op normale sokken op de trap? @tuc hebben jullie dezelfde lak gebruikt als @Linda86 ? Even kijken of het merk nog uitmaakt.
Wij hebben van die halve maantjes van Micostep (even googelen), zijn helemaal kunststof. Lopen er met sokken en blote voeten op, geen glijpartijen! Voordeel van deze dingen, de verf op de trap beschadigd minder snel.
Wij hebben ‘gewone’ mat zwarte lak op waterbasis en het is echt helemaal niet glad. We hebben wel extra brede trap treden.
Deze hebben wij ook. Wij vinden de trap niet glad (hebben 4 jonge kinderen, dus wilde absoluut geen gladde treden).
Wij hebben ook antislip traplak, volgens mij van histor, het is echt stroef, dus we lopen ook met sokken, sloffen, blote voeten, de trap op en af zonder probleem.
Ik heb ook de speciale traplak van sigma. Totaal niet glad, voelt juist stroef aan. Wij lopen ook altijd op normale sokken.
Ik denk dat we ook voor antisliplak zullen gaan. Is er ook iemand met transparante lak? Ik weet nog niet wat voor trap het gaat worden, maar misschien is het wel mooi om het hout gewoon te zien.
Bij m’n vaders nieuwe huis hebben ze in elke traptrede een kleine sleuf gezaagd en daar ligt een antislip strip in. Erg netjes. Wij hebben zelf extra matte trapverf van Sikkens. Erg duur, maar geen uitglijders.
Mijn moeder heeft dat ook die ingefreesde strips, maar ik vind dat denk ik op sokken en/of blote voeten raar voelen, dus heeft niet onze voorkeur.
Wij hebben traplak op de treden (nooit bewust gezien dat dit een antislip variant zou zijn, volgens mij niet). Maar de trap is niet glad. We lopen op schoenen, sokken, blote voeten, etc. en dat gaat gewoon prima.
Je hebt van die trapneuzen met ingewerkte anti slip. https://m.vloermat24.nl/trapneuzen-glory-l-vorm-36-x-17-mm-4-kleuren-3-lengtes.html?pid=10738&gclid=Cj0KCQjwit_8BRCoARIsAIx3Rj5896K6-31-KGFlME7n4G9sq65aX-skHqeRyI0Qq7N5p2VYZAaWSasaAv_ZEALw_wcB Alleen niet hier bestellen, slechte recensies.