Zand erover deel 2! Gezinsuitbreiding 2009/ 2010

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Lt20, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Goedemorgen meiden,

Sow weer veilig op mijn werk aangekomen, dus ik ben er weer ;)

Wat lief dat jullie ook aan een cadeautje voor mij denken :D *Kus*

Hebben jullie een leuke avond gehad? Wij hebben gewoon lekker op de bank gelegen, en om de 15 minuten kreeg hubby de kriebels dat hij alles vergeten zou zijn en moest ik hem weer overhoren :p Nou als het goed is heeft hij van 09.00-12.00 examen, dus daarna zullen we de uitslag wel horen.(Of nog eerder als het heel goed gaat)

Pff het is 7.55uur en mijn eerste bloedprikker komt al binnenlopen *Gaap!* Moet mijn ogen nog open krijgen.

Hebben jullie leuke plannen voor vandaag of voor dit weekend?

Ik ga mijn patient eens helpen, zo terug!!

-xxx-

2. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ha meisie

lekker op tijd!

bij ons kun je al bloedprikken vanaf half 8 en dan is het al bom en bom vol.. echt vervelend!

moet zo werken dus ik dacht nog even kijken. moet 9 uur beginnen en kan tegenwoordig niet meer uitslapen (ben wel ontzettend moe!) dus dan ben ik lekker op tijd.. is ook wel fijn. normaal kan ik me bed niet uit..

gister de film Hostage gekeken. vriendlief wou 'm zien.. best een 'mooie' film!
    verder was ik al heel moe maar wou hem persee afkijken.

strakjes half 1 bij de VK. ben benieuwd, ik ga ook even melden dat ik toch nog wel eerder een echo wil gewoon om nog even te kijken omdat ik best onzeker ben.. zeker met de vorige x enzo snappie?? het is het proberen waard ;) anders wordt 't misschien nog wel in de week voor de 9MB want dan maken we gewoon een afpraak in SON voor een echo en het geslacht meteen.. met 15 wk kan dat ook al duss...

nou ik ga me ff omkleden en klaarmaken om te werken! (is hier paar deuren verder dus hoef niet een kwartier van te voren aan te rijden ;) )

xxx

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Gelukkig werken wij op afspraak met bloedprikken (omdat er altijd maar 1 iemand prikt), zo kunnen wij de avond ervoor alle buisjes al stickeren enzo, en weten we hoeveel we kunnen verwachten. Voordeel voor de patient: minder lang wachten. Iedereen gelukkig :p

Mijn collega belde net, om 4 uur vanacht is hier het alarm afgegaan, ze kregen de arts er niet aan, dus is zij naar de praktijk moeten komen. Loos alarm, arm kind is nu dus dood moe, dus die draait zich nog een keer om in bed :p

Wonder, spannend de VK! Hoop voor je dat je ter geruststelling nog een echo eerder krijgt.

-xxx-

4. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Goedemorgen meiden;

Won; heel veel plezier/ succes bij de VK. Jij hebt de termijnecho toch nog niet gehad of wel? Daar heb je zowiezo recht op, dan krijg je ook gelijk een bloedonderzoek..
    Ik had de kaartjes al eind november besteld en toen was die actie er nog niet, helaas pindakaas.. Wel goede actie trouwens!

Nik; ik duim voor R.
    Ik was de hele dag al duizelig dus toen ik thuis kwam, stond het eten klaar en daarna heb ik een heerlijke massage gehad..
    Daarna lekker in bed gaan liggen en ben weer een stuk opgeknapt..
    Drukke dag voor de boeg?

Honey; je wilt niet weten hoe het hier in de doos zit, alles zit gepropt maar als kamertje binnen is dan wil ik beginnen met alles te wassen..
    Dus jij hebt ook de Bert&Ernie tas hihi, groot gelijk heb je! Dat spul vergaat waarschijnlijk toch niet..

Hier wordt het echt super druk vandaag, had de agenda al bomvol gezet en nu ben ik met 1 collega minder dus word nog harder werken en dat nog wel op een vrijdag :(..

Morgen gaan we overdag lunchen met heel zijn familie en s'avonds naar de verjaardag van mn mams.. Zondag is het afscheid van T. zijn broer want die moet voor 4,5 maand naar Afghanistan :x..
    Druk weekend dus.. Jullie nog plannen?

5. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    LT: Heerlijk zo'n massage! Die van mij houd dat hooguit 5min vol, hij vind die olie altijd vies:p Hoop dat je duizeligheid weg is nu.
    Lief dat je voor R. duimt! Ik hoop zo dat hij slaagt, dan is hij verzekerd van vaste baan, loonopslag & heeft hij volgende week met z'n hele klas diplomauitreiking. Wat rot dat de broer van T. naar afghanistan moet, mijn neef moet er ook weer heen :( Hij zal rond maart vertrekken maar de datum staat nog niet precies vast!

Ik zal inderdaad ook een drukke ochtend krijgen aangezien mijn collega later begint. Na mijn werk gaan we bij R. zijn ouders eten en vanavond naar vrienden. Zij hebben in september hun kleine gekregen, dus ik kan vanavond weer even oefenen :p hihi!

Zaterdag heb ik nog geen plannen, hubby moet werken van 07.00-16.00 & zondag ga ik met mijn fam zwemmen, dan moet hubby werken van 10.00-19.00 :(

-xxx-

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hee meiden, werd ff niet lekker, ineens heel warm en misselijk dus zit ff achter. Nikske r. Slaagt wel hoor, als ie de vorige x in de stress met te laat komen enzo al slaagd is ie slim zat ;) natuurlijk blijft zoiets spannend!! Oh wat zou ik zenuwachtig zijn zeg! Ik duim ook voor hem mee! Lt haha alles erin gepropt, als het kamertje er is kun je lekker alles op z'n plekkie leggen. Moet zeggen dat bij mij alles netjes opgevouwen is maar alles moet precies weer zo in de doos als hoe het er uit kwam want anders past het niet haha. Gister aan schoonmoeder kamertje laten zien wat hubbie en ik mooi vinden, enigste wat ze zegt is ja maar daar komt nog de aankleding enzo bij. Ja duh (sorry voor 't vreselijke woord!) da is toch altijd?! Nouja moet zo weer aan 't werk Xxx

7. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Wonder voel je je weer wat beter??

*TIP*Als je misselijk/duizelig bent helpt het wel eens om op een stoel te gaan zitten en dan hoofd tussen knieeen. Dan stroomt er wat meer zuurstof richting hersenen!

Wat heb je tegen je schoonmoeder gezegd? Aankleding is juist het leukste?:p Lekker enthousiaste reactie van haar zeg!

8. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Nou dat is geen leuke reactie.. Kinderkamertjes zijn niet goedkoop en ik geef liever iets meer uit zodat we er blij mee zijn dan iets wat ik niet mooi vind.. Vind de aankleding ook zoo leuk! Heb gister wat gerekend en dat gaat hier ook nog zeker zo'n 400 euro kosten, zucht zucht..

Won; je moet doen wat jullie mooi vinden! Er zullen misschien ook mensen zijn die de babynaam niet mooi vinden maar daar moet je je niks van aantrekken, het is jullie ukkie :D..

9. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik verheug me er al op dat ik die aankleding kan gaan maken en kopen. Heb al zoveel ideetjes van wat ik zelf ga maken!

Alle babyspulletjes zijn duurder dan vroeger, maar dat weet je toch voor je eraan begint. Gewoon lekker uitzoeken wat wij leuk vinden en (schoon)ouders lekker laten kletsen;)!

Hoe willen jullie het kamertje gaan aankleden LT??

10. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Jeeeej vriendlief is geslaagd :D :D :D Diploma & Vast aanstelling in the pocket :D :D Nou dit weekend mijn eisprong, hopelijk schiet hij van blijdschap raak :p hahaha

11. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Gefeliciteerd!!! :d

12. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Dankje lieverd *SMAK*

13. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey meiden,

zijn jullie zo druk?? Nog 3 uurtjes werken tot het weekend is :D

14. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    jeej gefeliciteerd! ik wist 't wel!! hopen dat ie idd van blijdschap raak schiet haha

vk ging alles goed. moet nu maandag laten weten of we een nekplooimeting willen laten doen en anders krijgen we zowiezo nog een echo dus das wel fijn!

ja trek me daar ook niks van aan hoor.. typisch haar.. zij wil alles bepalen. heeft ook al vanalles gekocht wat niet mijn smaak is. heb dat ook tegen vriendlief gezegt, heel subtiel dat ik gewoon dingen wil kopen voor ons kindje en dat zij dat niet moet doen..

nou weer gaan werken!

xxx

15. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    oh trouwens bedankt voor de tip! ga 'm wel proberen haha

xxx

16. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Gelukkig ging het goed bij de vk! En weten jullie al of jullie een nekplooimeting laten doen? Hopelijk hebben jullie snel weer een echo zodat jullie weer kunnen genieten van jullie wondertje ;)

Mijn schoonouders hadden het er al over dat ze de meubels voor de babykamer willen kopen, maar ik ken hun als zij het dan niet eens zijn met de kwaliteit ofzo dan willen ze het niet kopen. Ik heb zoiets van graag of niet! Ik zoek uit en niemand anders (ja vriendlief mag ook zijn mening geven:p).

xxx

17. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Wij hebben ervoor gekozen om geen nekplooimeting te doen, we zijn jong en beide gezond.. Wat gaan jullie doen?

Nik; het is inderdaad van jullie en prima dat iemand zijn/ haar mening geeft maar daar is alles mee gezegd en gedaan..

Hier weer even klagen.. Ben weer zo duizelig als iets pff.. Heb op internet gelezen dat je tussen de 12 en 20 weken hier last van kan hebben dus kan voorlopig mn lol wel op denk ik..

Verder nog meer te klagen, ik pas mn broeken niet meer, heb me vanmorgen in een worker gepropt maar voelt echt niet fijn meer..
    In het weekend maar flink wat jurkjes wassen en volgend weekend maar een spijkerbroek en rokje aanschaffen..

Nou zucht, ik ga maar even van mn suikerwafeltje genieten misschien dat ik me dan weer beter ga voelen..

Ben vanaf nu tot half 6 op het forum te vinden, dus wordt hopelijk een gezelliger gezelschap dan vanochtend..

18. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Wij hebben ook al wat beslissingen genomen. Wij laten wel een nekplooimeting doen, dit omdat er 2 mensen in mijn familie zitten die geestelijk gehandicapt zijn (1 tante & 1 nicht). Een kindje met syndroom van dowm zouden we niet laten weghalen, maar dan kun je je er wel (eventueel) al op voorbereiden. Aangezien kinderen met het Down syndroom een prima leven hebben!

De 20 weken echo zal vooral voor ons spannend worden omdat ik dubbel zoveel kans heb op een kindje met een open ruggetje. Hierover hebben we besloten: als duidelijk is dat het kindje een open ruggetje heeft, waardoor hij/zij heel zwaar lichamelijk&geestelijk gehandicapt is, dan zullen we het hoe erg ook geboren laten worden. Het kindje zou anders geen leven hebben in onze ogen.

Hebben jullie er al over nagedacht: " wat als blijkt op de 20 weken echo dat.... "

19. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik begrijp allebei je keuzes Nik!

Wat betreft de 20 weken echo hebben wij dezelfde beslissing als jullie..

Onlangs nog bij een kennis een kindje geboren met 20 weken, had een waterhoofdje, klompvoetjes en er was nog een afwijking gevonden, lijkt me zo erg :(

20. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik zou er inderdaad niet aan moeten denken dat je zo'n keuze moet maken met 20 weken! BAH! Maar op zo'n moment denk ik dat je wel inziet dat als je kindje eigenlijk geen waardig leven kan lijden, dat er dan maar 1 keus is.

Opzich hebben wij best veel erfelijke afwijkingen in de fam.

En in beide fams komen meerdere tweelingen voor! Nu is een tweeling geen afwijking natuurlijk :p Het lijkt me geweldig.
    * Mijn oom en tante konden ook moeilijk kids krijgen, hebben nu een prachtige tweeling (jongen&meisje) van 4 jaar oud.
    * Mijn oma, van moeders kant, heeft ook een tweeling op de wereld gezet.
    * Hubby is van een tweeling (helaas heeft het andere kindje het niet gehaald, mk rond 14 weken)
    * Schoonmams heeft voor R. ook al een tweeling verloren.

Deel Deze Pagina