Hey hallo!!! Ik Mag helemaal niet klagen over m'n zwangerschap heb eigenlijk helemaal geen klacten...alleen... ik heb last van maagzuur. Het maakt niet echt uit wat ik eet of drink, lust geen melk dus dat is geen optie(schijnt te helpen) en de gele vla helpt niet super. Heb rennie's is huis maar gebruik die alleen uit pure nood(nog maar 1x voor gevallen) iemand tips? Groetjes renate!
Ik heb van mijn vk begrepen dat vloeibaar spul tegen maagzuur (Gaviscon bijv.) beter werkt dan de tabeltjes, dus dat zou je ook nog kunnen proberen.
Ik hoor inderdaad ook goede verhalen over Gaviscon, maar tot nu toe heb ik het gelukkig nog prima afgekund met vanillevla en af en toe een Rennie. Verder beetje opletten met o.a. cafeine.... Merk nu overigens wel dat het meer/erger wordt bij bepaalde houdingen; liggen, bukken etc..... wanneer beeb enigszins "in de verdrukking" meent te komen...
Wat kan helpen is een paar eetlepels droge havermout eten. Dat bindt het maagzuur. Ik heb sinds vorige maand van de gynaecoloog Antagel gekregen. Dat is echt een wondermiddel. Werkt beter als Rennies.
Ik heb er ook zo'n last van... heb al melk (warm en koud),rennie's en gaviscon geprobeerd. Dat zwakt het even af, maar als ik 's avonds ga liggen is het een drama. Gisteren aan mijn gyn gevraagd hoe of wat en die zei dat er niets aan te doen viel. En bedankt voor de medewerking! Vanille vla heb ik nog niet geprobeerd. Goeie tip!! En verder ga ik niet klagen!!
bij mij helpt ook weinig, volgens de dokter komt het omdat ik klein ben en de buik erg naar voren draag waardoor mijn maag in de verdrukking zit, (bij mijn eerste had ik er ook wel last van maar pas later in de zw. en die droeg ik veel lager) het enige wat mij helpt is kleine beetjes eten zodat je maag niet teveel uitzet en zo min mogelijk bukken. gaviscon daar krijg ik echt braakneigingen van en rennies moet ik van overgeven (net of je maag opzwelt van rennies) antagel helpt nog het best. sterkte ermee maar als je baby er is is het ook weer over en vergeet je het snel weer,maar nu is het even lastig..
Gaviscon werkt bij mij goed. Tabletjes 2-4stuks per dag Verder is het hoofdeinde van mijn bed iets omhoog gezet. Ook dat scheelt!!
Gaviscon werkt bij mij goed. Tabletjes 2-4stuks per dag. Mijn GYN heeft ook aangeraden om gaviscon te nemen of rennies. Ik zou zeker wel wat gebruiken als het je helpt. Het is voor je slokdarm ook niet goed als het zuur omhoogkomt. Het hoofdeinde van mijn bed is iets omhoog gezet. Ook dat scheelt!!
Ik heb er ook vreselijk last van gehad in mijn zwangerschap en het enige wat uiteindelijk hielp was bevallen. Maar dat is nog geen aanrader voor jou Verder was het enige wat nog een beetje hielp Rennies.
Ja, als je die nog maar 1x in nood hebt gebruikt kan je er nog niet veel van zeggen denk ik. Gewoon gebruiken die rennies en als dat uiteindelijk niet helpt overgaan op gaviscon of antagel en anders uitzitten.
Ik wilde nog even toevoegen dat ik snap hoe vervelend kan zijn als je last hebt van maagzuur. Ik had het tot spugen toe. Dus ik spuugde niet van misselijkheid, maar van het maagzuur. Naja, dat dus. Succes, tis geen pretje
Op het einde at ik rennie's alsof het snoepjes waren... Maar dat werkte voor mij wel het beste, zeker toen 1 van de heren besloot te gaan voetballen met mn maag (en de laatste 3 weken beide PFFFFF)
Dat had ik dus ook tot spugen toe bah een ramp was het elke dag opnieuw!!! tot dat ik bleef aandringen bij de ha en toen kreeg ik tabletjes die ik wel mocht tijdens mijn zwangerschap en die verzachte het eindelijk een beetje !! poe wat was ik opgelucht
je mag rennies 20 per dag hebben dus gewooon innemen hoor ik heb vorige week gaviscon gekocht nou nooit meer dus he. ik nam die in bah wat een chemische smaak en heb de hele nacht overgegeven, als ik het doosje nu zie liggen kokhals ik weer.. dus heb de volgende dag gewoon weer rennies gekocht
Ik heb baat bij acupunctuur. Niet echt een korte termijn oplossing maar ik ben van 5 rennies op een avond naar 1 gegaan. Is dus een stuk beter dan dat het was.
Ik heb ook heel veel last. Ik slik al malox en omerprazol en dat hielp niks meer. Van de dietiste heb ik het advies gekregen om gemberwortel 10min te koken in water en dat water dan in kleine hoeveelheiden toe te voegen aan iets van drinken of over je avond eten. Ik moet zeggen dat het redelijk goed werkt Ik ga ook overgeven dus ik wil echt alles uit de kast halen om te stoppen met overgeven.........en nu al 2dgn niet overgegeven
inderdaad gewoon rennies nemen. Van al dat zuur raakt je slokdarm geirriteerd en voelt het steeds akeliger. Rennies mogen best vaak op een dag. Antagel en gaviscon kunnen inderdaad goed helpen. Gewoon even uitproberen wat bij jou het best helpt. En loopt het de spuigaten uit. ranitidine mag al een tijd en omeprazol sinds kort ook.
Antagel werkt bij mij goed, is een wit drankje welke je bij de apotheek kunt krijgen. Voor mij een 'wondermiddel''! Moet je uur na elke maaltijd innemen. En anders pepermuntje.