oefenen met open beker drinken ( kan ze wel al maar het niet omgooien e.d)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamajojo79, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    , iHi onze dochter van 20 maand kan al uit grote open beker drinken maar dron uit gemak vaak uit rietjes beker.

Nu wil ik toch die open beker meer gaan introduceren, alleen...

ze is een slechte drinker, dus vaste drink momenten werkt niet bij haar, ze moet echt kunnen drinken wanneer zij wil.

vanmorgen zette ik dus een half volle beker neer en ja die lag binne korte tijd op de grond, niet bewust, maar gewoon ongeluktje....wel netjes samen opgeruimd trouwens.

miss idee om een lege beker neer te zetten zodat ze met haar beker naar me toe komt als ze dorst heeft en hem dan pas vullen.....zo ging dat met de rietjes beker ook als die leeg was, kwam ze naar me toe ermee DIE DIE DIE.

hoe deden jullie dat?

Liefs

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier wisselen we ook nog af. Als ze in de kinderstoel zit dan gaat het nog het beste. En uit onze glazen drinken vindt ze helemaal geweldig. Dus dan oefent ze. Dan gaat het erg goed. We zetten vaak wel wat klaar op een placemat op tafel.
    Vaak ook water en als dat valt plakt het niet. Het hoeft van ons niet alleen open beker te zijn zolang ze wel oefent en het blijft doen. In bad oefent ze dagelijks uit alles waar je maar uit kan drinken :)

3. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    nou idd hier ook in bad en onze glazen, drinken zelf gaa prima, alleen het neerzetten en da of uit baldadigheid of per ongeluk omgooien.

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

koop een servies voor haar, een plastic kinder servies

en dan mee in bad (zonder badschuim) zo kunnen ze heel goed oefenen zonder dat ze er een bende van maken.

:)

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Mijn zoon drinkt nu al regelmatig uit een open bekertje.. dat vind hij erg leuk, dus drinkt dan een stuk beter dan uit een tuitbeker. Natuurlijk moet ik hem er wel bij helpen want anders plenst hij het hele bekertje in zijn gezicht.. haha

6. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    haha ja idd, dan is het ineens snel achterover ;). heb haar vanmiddag en vanmorgen bij boterham even laten drinken uit open beker en daarna meteen weg gezet ging goed gelukkig. neem straks als ik de stad in moet wel de drink beker mee =)

7. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Hier kan ze het al heel goed ( net twee jaar), maar voor het makkelijke drinkt ze nog vaak uit een tuitbeker, ik kan nu eenmaal niet altijd in de buurt zijn om het op te vegen, mocht er wat gemorst worden.
    Wat wij een half jaar geleden hebben geintroduceerd: voor het slapen gaan mag ze beneden nog wat drinken en dat gaat standaard uit haar speciale beker. Plastic beker met schaapje en varkentje erop, vindt ze super! Daarna brengt ze ook netjes de beker naar de keuken en zet em op het aanrecht en dan roept ze heel hard:" Goed gedaan!" :)
    Zo oefent ze toch genoeg en weet ze ook dat ze daarna naar bed gaat .

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Gewoon even doorzetten... Nina drinkt sinds een paar maanden uit een normale beker.
    De eerste dag ging ze er 2 keer mee lopen (en over de grond natuurlijk :D) duidelijk gezegd dat ze alleen aan tafel mag drinken.
    2de dag nog 1 keer mee gelopen en toen was het over.

En als we weg gaan neem ik gewoon een schoolbeker mee die ik vul met siroop werkt erg fijn.

9. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    wat leuk! je heb idd zulke leuke kindder bekers

Deel Deze Pagina