Tja misschien heb ik het mis hoor, maar ik denk dat er voor kinderen niks leukers is als viezerikken met water en zand.... Tenminste ik vond dat vroeger helemaal geweldig. en zie dat ook bij mijn neefjes en nichtjes. Mijn zoontje heeft natuurlijk de leeftijd er nog niet voor, maar ik zal hem zeker niet tegen te houden om zicht uit te leven in de zandbak!!
Ik had eerlijk gezegd ook gehoopt dat ze met een zand/watertafel minder vies zouden worden dan met de zandbak (iemand nog een wickey houten zandbak met deksel kopen? Staat hier nog in planken in de tuin, wegens moeder met smetvrees ) Maar ik moet er toch aan geloven, want ik wil wel dat mijn zoon lekker kan kliederen in de tuin. Ik zie nu al dat hij echt een buitenkind is, dus dan maar wat extra stofzuigen en badderen. Ik vind zelf deze heel leuk:
Jawel dat staat er wel, daarom wil ze geen zandbak kopen.... maar geeft verder niet is de discussie niet waard! Iedereen doet het op zijn eigen manier. en dit is nu eenmaal niet mijn manier, en ik vind dat ik dat best kan zeggen....
Zandbakken zijn vies! Ik snap de keuze helemaal voor zo'n tafel. In de zandbak zit zand ook veel langer waar dus veel meer viezigheid in kan komen. Mijn dochter speelt er heel veel in op het kdv maar voor thuis heb ik ook liever zo'n tafel.
het zand zit er zolang in als je het zelf laat zitten hé. je kan heel eenvoudig zand weggooien, nieuwe kopen voor 2 euro per zak bij de gamma en klaar is mama.
Duhhh maar je gaat toch niet je zandbak elke dag leegscheppen?? Dat zou ik wel doen bij zo'n tafel maar niet met een hele bak.
Hahahaha zo grappig, de mama's van wie ik had verwacht dat ze een zandbak 'vies' vinden, reageren allemaal. Dames, jullie zijn voorspelbaar .... ( oh dat is grappig bedoelt, voordat er weer iemand lange tenen heeft ).
Hahahaha jaja Achja ik vind zandbakken ook vies, maar ik vind heel veel vies wat mijn zoon geweldig vindt haha! En ik ververs de zandwater tafel echt niet elke dag hoor! Ja het water wel maar het zand? No way... Er gebeurd niks mee!
deze topics zijn echt verschrikkelijk, nu heb ik weer een idee voor in de tuin... Ik zie hier echt heel leuke soorten zand watertafels voorbijkomen zeg, maar wát een geld kosten sommige modellen!
Ik denk ook niet dat het elke dag moet maar ik zou het wel doen als ik er een vies idee bij heb. Bij een zandbak zie ik gelijk zo'n vieze kat voor me die erin zit te plassen!! bah bah
de meeste zandbakken kun je gewoon netjes afsluiten hoor ik vind er niets vies aan. ik ververs de zandbak nooit ik vul hem alleen af en toe bij want het verdwijnt behoorlijk hard, ze sjouwen het de hele tuin door.
haha, even een ludieke aanvulling aan een berichtje hierboven. Had onlangs een verhaal gehoord van een aantal kindjes die in een speeltuinzandbak aan het spelen waren. Nu had meneertje poes daar een strontje gedaan. Meneertje poes zat met wormen met als gevolg dat de kindjes ook wormen hadden.
Ik wilde hem gisteravond bestellen toen ik zag dat hij pas vanaf begin mei besteld kan worden....jammer! Maar we wachten er wel even op, want ik vind 'm echt heel leuk (en niet te duur).
Ehm,ik heb niet gezegt dat ik niet wil dat mijn dochter vies word.ik sta er niet om te springen maar dat betekend niet dat ik het niet goed vind.en ja,een zandbak vind ik vies dus daarom bied ik mijn kind een alternatief. Trouwens dat vies zijn van vies zijn heeft zij toch echt zelf ontwikkeld. Toen ze nog kroop kwam ze in de tuin niet van haar kleed omdat ze anders vies werd, met haar handen eten heeft ze nooit gedaan omdat ze het vies vond. Dus probeer nu vooral niet om mij als ontaarde moeder af te schepen met je voorbarige conclusies Maar dames de tafel staat, het is een step2 model geworden
Leuke foto's!! Ik ben ook niet zo voor zand, maar als ik me mijn kindertijd herinnerde vonden wij dat heerlijk om daarin te spelen. En al helemaal als we dikke zand maakten (zand + water ). Dus hier waarschijnlijk ook een zandbak als hij groot genoeg is. Wist trouwens niet dat er ook zandtafels bestonden. En zo'n watertafel van Little tikes vind ik helemaal te gek!! Die komt er dus sowieso, maar nu is hij er nog wat klein voor Ben al aan't kiezen, maar er is zoveel keuze
Oh, had mijn zoontje daar maar wat van Zat van de week op z'n speelmat buiten. Wat verder op het terras lag nog vogelpoep, is dat nu niet interessant?? Gisteren nog een hondenbrok uit z'n mondje moeten vissen... Tja, een kindje ontwikkelt zijn eigen karaktertje en willetje
leuk sidmick, ik vond die ook erg leuk. Even over het zand, ik ververs het wel om het jaar. Ik laat dat zand er geen jaren inzitten hoor. Verder: I love vies worden. Ja sorry, ben net een klein kind wat dat betreft, terwijl dochter dat dus helemaal niet zo leuk vind. Dus het wil niet zeggen dat ze het van je overnemen. Zij is ook overal vies van, nou dat heeft ze dus duidelijk niet van mij. Ik heb op mijn werk (kdv) dus ook mijn roeping gevonden Ik ben de eerste die naast de kinderen in de zandbak of zwembadje duikt. Geweldig!!!!