Wij hebben deze vandaag gekocht. Wel prijzig 80 euro, maar hij was er de hele middag niet bij weg te slaan Zand & Watertafel Transport Centrum -
pff wordt je toch ook gek van jezelf Ja jammer hoor want de kids worden natuurlijk een kopietje van haar
Herkenbaar, zo is mn exman ook opgegroeid, mocht niet vies worden, mocht niet buiten spelen etc etc. Gelukkig is hij nu zelf wel van mening dat het zo toch echt niet hoeft en laat hij onze dochter wel gewoon lekker vies worden. Maar als oma het voor het zeggen had, zat dochterlief in een glazen kooitje hoor. Gelukkig heeft ze het niet voor het zeggen haha.
Ik heb gisteren voor het eerst water in de zand en watertafel gedaan. Ze vindt het gewedig Ik vindt een zandbak of tafel echt totaal niet vies. Douche en klaar is kees. Ik zit volop te genieten als onze kleine meid zichzelf helemaal vol smeert met zand en water en dan zie ik dat snoetje. Ik kan mijn eigen niet voorstellen dat een vader en moeder er niet van kunnen genieten.
Echt geeneen school dekt de zandbak af. Tenminste, ik heb het nog nooit gezien. Ik vind het zeker zielig als alle kinderen in de zandbak gaan en 1 of 2 mogen er van de ouders niet in. Je kan ook overdrijven met wat vies is. Kinderen moeten ook weerstand op kunnen bouwen. We zijn tegenwoordig veel te steriel. Ze eten het toch niet op. En daarna wassen ze hun handen voordat ze gaan eten. (tenminste dat neem ik aan dat iedereen dat zijn kinderen laat doen) Maar goed de ts heeft haar zand/watertafel en daar ging het eigenlijk om
DIt ging even specifiek over kinderen die niet in de schoolzandbak mogen spelen. Dan is het wel even relevant
Hier op het kdv hebben ze een giga zandbak en die sluiten ze niet af, ze leggen er alleen een net over!
Op scholen zijn de zandbakken (bij ons op school) erg groot wel 4 x 5 m. Die worden echt niet afgedekt.
Nou mijn kind hoeft in ieder geval geen weerstand op te bouwen met vieze kattenpoep of plas hoor dan maar niet in de zandbak. Kan ze thuis dan wel doen die is tenminste schoon bij onze peuterspeelzaal word hij namelijk ook niet afgedekt
gaan de scholen daarin mee? wat een werk zeg. een hele lijst in de handen, die mag wel die mag niet. ik geloof er niks van eigenlijk, ik denk dat supervisie op het schoolplein houden toch echt iets anders inhoudt. hoe moet het als ze straks op straat gaan spelen en takjes en besjes uit de bosjes gaan halen om "winkeltje" in de speeltuin te spelen dan. kijk ik ben er ook niet happig op om in "vieze"poep en plasplekken te laten spelen. maar je moet ook een beetje rieeél blijven. scholen gaan daar zeker op de kleuterschool en basisschool echt niet in mee volgens mij.dat is toch geen doen en zo onwijs zielig voor de buitenstaandertjes. ik woon 50 meter van een school en creche af. en geen van de 3 zandbakken wordt afgedekt s'avonds en in het weekend.ik vind dat ook niet echt leuk, maar ik wil mijn kind niet buitensluiten van zijn klasgenootjes dus hij mag gewoon meedoen. ik woon schuin tegenover een kdv en ik ga straks voor de gein eens even kijken of die wel afgedekt wordt. het is immers zondag vandaag. nooit op gelet nog eigenlijk.ik zie ook nooit een juf op de rand staan wie er wel of wie er niet in mag. niet op het kdv en niet op de creche of de school.
Om eerlijk te zijn. Ik was er ook niet happig op om mijn meisje in een zandbak te laten spelen, maar dat had meer te maken met het feit dat ik haar (bijv. als we op de kinderboerderij met speeltuin waren) niet alleen durfde te laten spelen. Veel te beschermend ben ik. (ook wel vanwege het vies worden hoor) Maar toen we afgelopen donderdag op een kinderfeestje waren en al die kindjes van haar leeftijd lekker zag spelen toen ging er een knop om. Ik realiseerde me dat ze toch echt al bijna 21 maanden is en heus wel zelfstandig kan spelen zonder dat er iets gebeurt. En als er iets gebeurt, naja, dat is dan zo. Ze heeft bijna de hele middag in de zandbak gespeeld. Dat heeft ze nog nooit gedaan, omdat ik haar eigenlijk altijd nooit toestond dat te doen. Ze heeft de dag van haar leven gehad. Stond ze er eerst nog naast, haar handjes schoon te maken, halverwege durfde ze in de zandbak te klimmen en kennis te maken met een schepje, harkje, emmertje. Alles was even leuk en spannend. Het zand zat op het einde van de dag tot in haar luier, maar ze heeft genoten en toen we thuis waren zijn we in bad gegaan en hebben we de dag doorgenomen en ik kon echt zien dat ze een fijne dag had gehad. Ik ben gewoon te bang voor alles en wil haar het liefst de hele dag bij me in de buurt. Maar ze moet zich vrij kunnen bewegen en alles kunnen ontdekken. En als ik zie hoeveel schik ze had, wie ben ik dan om haar dat te ontzeggen. Wijkt wellicht wat af van de openingspost, maar wilde het graag kwijt. Het was echt een eye opener voor mij.
ik zou er als kdv leidster niet in meegaan. Een kind dat niet in de zandbak mag??? Dan hebben de ouders dikke vette pech. Ze kunnen er zich of overheen zetten of het kind lekker thuis houden.
Yup, we denken er zelfs aan om zoiets ook aan te schaffen voor hier thuis hihi. Was goed voor me hoor. Ik ontmoet eigenlijk nooit mensen met kinderen van dezelfde leeftijd, dus was goed om te zien hoe zij met hun dreumesjes omgaan.