zand watertafel

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

als je die kindjes verder ook nooit ziet, dan is het ook moeilijk om dat in te schatten. Zo'n schelp is dan wel leuk, daar kun je een klein laagje indoen en dan is het al leuk. Of een zandtafel (waar dit topic mee begonnen is;))

2. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Nee liever niet. Ze kan thuis in de zandbak die is tenminste schoon

3. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    #103 SyrianBeauty, 24 apr 2011
    Laatst bewerkt: 24 apr 2011
    Waarom omdat mijn dochter op school niet in de vieze, onafgedekte
    Zandbak mag spelen (vanwege kattenpoep/plas maar weer voor de duidelijkheid) zou ze gelijk niet met bessen en takken enzo. Spelen. Ze mag van mij vies worden, ze is weer schoon namelijk, maar er is wel een heel verschil tussen takjes/bessen en stront vind ik. Gatver wat een vergelijking. Je speelt toch ook niet met je eigen stront ;) :cool: erg zielig voor de buitenstaandertjes ja dat ze niet de kans krijgen om de ervaring te proberen om met poep te spelen. Wij hebben een schone zandbak thuis waar ze mag kliederen

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hihi ja ;) Beiden lijkt me wel leuk eigenlijk. Vandaar dat ik lekker aan het meelezen was hier.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

en waar staan die bosjes? in de gemeentetuin en wat ligt daar STRONT!

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

SyrianBeauty dus jij denkt dat de leidsters idd rondlopen met lijstjes wat het ene kind wel mag en het andere niet? Dream on..

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik krijg soms echt de slappe lach op het forum over hoe naíef sommige ouders zijn hoor.

zoals gezegd ik ben er ook niet happig op ( en ik denk geen een moeder) maar het is mijn derde kind en ik heb inmiddels heel wat geleerd over wat riéel is en wat niet. en wat syrian beauty wil is niet erg riéel. ze hebben op de creche/kleuterschool echt geen lijst van pak um beet 200 kinderen met achter al die namen een kruisje bij de kinderen waarvan de ouders moeilijk doen. zoals tulip al zegt (die zelf met kinderen werkt) dan hebben de ouders vette pech!

8. tulip

tulip Niet meer actief

tuurlijk doen wij dat;)

*pom tie pom tie dom*

9. LovelyDK

Hahahahahahaha ;)

10. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ja inderdaad niet elke ouder let goed op hun peuter, dat is waar.

Bij ons op de psz word wel overal rekening mee gehouden. Dus niet iedereen is zoals jullie.

11. tulip

tulip Niet meer actief

het is nu net alsof wij niet goed op de kinderen letten, maar dat is echt niet het geval hoor. Ik kan alleen echt niet bijgaan houden van 16 kids per dag (35 in totaal) wie er niet in de zandbak of op de glijbaan mag ofzo. Sowieso zou ik er heel veel moeite mee hebben om dat tegen een kindje te moeten zeggen. Als al haar vriendjes erin zitten en dan moet ik zeggen: jij mag niet.

Wat zeiden ze dan toen je aangaf dat je dat niet wilde hebben??

12. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ja daar heb je wel weer een beetje gelijk in.

Ze hebben gezegd dat ze zullen opletten dat ze niet in de open zandbak gaat. Ze zetten met dit weer meestal de zand/watertafel ook buiten dus daar mag ze wel mee spelen :)

13. LovelyDK

Ach kom op! Als jou dochter daar een stampij staat maken omdat ze, logisch, ook mee in de zandbak wil dan zeggen ze echt niet dat ze dat niet mag! En doe ff normaal joh, wil je dat ook doorvoeren op de kleuterschool?! Of als ze alleen dadelijk gaan buiten spelen?

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

#114 Sensea, 24 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 apr 2011
    lovelydk@ ik ga die hele discussie met buitenspelen niet eens aan met zo iemand. totaal onrealistisch en zo sneu voor het kindje wat niet mee mag doen met vriendjes. ik bedoel, moet ik gaan uitleggen dat elk kind op een bepaald moment wil buiten spelen met ander kinderen in de speeltuin of glijbaan hoekje van de wijk. ( die ook nooit afgedicht worden s'nachts wie zou dat moeten doen) dat ze niet mag voetballen met de andere kindjes want er kan weleens poep liggen.niet mee kan doen met verstoppertje want waar moet je je verstoppen waar geen hond of kat komt. niet kan rolschaatsen of fietsen , want stel dat je valt en je knieén open haald waar net een hond heeft gepalst.dat ze niet mogen stoepkrijten want er lopen honden katten over die weleens poepen aan de rand van de stoep kunnen en plassen tegen de muurtjes. dat ze niks uit bosjes en van de grond gaan pakken. hutten willen bouwen in de plantsoenen, in het bos willen spelen, waar ook honden hun behoeftes doen, enz enz enz.... onbegonnen werk dus.

15. 078mama

078mama Niet meer actief

Ondanks het feit dat ik een zandbak dus vies vind spring mijn dochter er altijd met beide voeten in om er na een uur of 3 weer zwart uit te komen. Daar is natuurlijk geen zak aan te doen op een kdv op psz! Gewoon accepteren en douchen ´s avonds. Als ik mag kiezen heb ik liever niet dat ze in openbare zandbakken speelt waar ´s avonds ook hangjongeren staan maar ja, ook dat heb je niet altijd in de hand.

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

en dat is dus precies wat ik bedoel en hoe ik er ook insta. ik sta ook niet te juichen, maar je ontkomt er niet aan, een kind heeft recht om te spelen, samen met andere kinderen...en niet alleen die 2 keer per ajar dat de schone zand en watertafel buiten opgesteld, wordt heel simpel.

en dan kunnen mensen zeggen thuis heb ik een schone bak. maar hoevaak zijn ze door de bank genomen thuis als ze naar kdv of kleuterschool gaan. heel veel van die tijd zal zo'n kindje dus moeten toekijken, want het mag niet meedoen.

17. tulip

tulip Niet meer actief

idd, ik bedoel ik snap ook wel dat de zandbak op het kdv niet erg schoon is aangezien er alleen een net overgaat. Maar ja, je doet er niks aan. Maar dat is gewoon met meer dingen.

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    tja denk dat veel dingen niet te voorkomen zijn als je kinderen ouder worden... ze zullen vast eens onder de kattenstront thuiskomen end aarna wel voorizhtiger zijn voordat ze vol enthousiamse gaan graven in een openbare zandbak :p net zoals ze weleens in de gore hondenstront stappen op een grasveld....

19. 078mama

078mama Niet meer actief

Hebben jullie enig idee hoe vies een winkelwagentje in de super is waar alle kindjes vrolijk inzitten zodat mama normaal boodschappen kan doen? Dat is voor mij een beetje hetzelfde idee...ik vind het wel vies maar kan mijn gekte niet op mijn kind overbrengen.

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja en wat dacht je van geld dan.... die heb je zelf dagelijks vast... welk mens wast daarna zn handen dan? :p zo kan ik er wel meer verzinnen maarja ik ben gelukkig niet zo panisch....

Deel Deze Pagina