Kun je ook parttime stewardess worden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hele gekke vraag misschien, maar het beroep stewardess spreekt me wel aan Is zoiets wel te combineren met een gezin, doordat je parttime werkt?

Weet iemand dit? Als ik op de website van KLM kijk, hebben ze het over 40 uur werkweek!!

2. Dana

Dana Niet meer actief

grondstewardess kan wel parttime maar ook dan wordt gevraagd dat je in de buurt woont. ik wou dat ook altijd maar was niet haalbaar voor me helaas en dit is de info die ik me nog kan herinneren.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Bij wie heb jij het nagevraagd Dana? En wat is een grondstewardess?

4. Dana

Dana Niet meer actief

grondstewardess is als je achter de balie werkt en de tickets en koffers inneemt.
    ik heb toen geinformeerd naar de opleiding en toen kreeg ik eerst vragen, of ik wel in de buurt woonde (niet meer dan 1 uur rijden van het vliegveld) etc.

5. Heel76

Heel76 Actief lid

15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als ik het me goed herinner moet je eerst een x aantal jaar fulltime werken en mag je daarna voor 67% of 50% gaan werken.
    Weet alleen niet meer na hoeveel jaar het is.

Ik weet wel dat er veel waren die "lucratieve" diensten aanvroegen.
    3 dagen LA en dan 7 vrij ofzo. Dus dan is het misschien alsnog te combineren.

6. Maia

Maia Niet meer actief

als grondstewardess vlieg je niet maar doe je de check in van reizigers en zorg je dat het vliegtuig aan kan komen en ook weer weggaat in het heel kort.

Ik heb een aantal jaar als grondstewardess gewerkt (niet voor klm) maar inderdaad, binnen een bepaalde tijd op schiphol kunnen zijn (ook 's nachts) is een eis.
    Ik heb het wel parttime gedaan.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Je kan ook parttime als "gewone" stewardess werken hoor. Eén van de meiden van ons april 2010 mama's topic is stewardess (of eigenlijk purser) en die doet het ook parttime.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Volgens mij klopt dit wel.

Mijn schoonzus is namelijk stewardess bij de KLM op internationale vluchten (vliegt dus alleen buiten Europa) en werkt 60%.

Anders zou je even bij de KLM kunnen informeren of parttime werken als stewardess mogelijk is?

Deel Deze Pagina