wel of geen fopspeen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sa1980, Jul 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

Apr 24, 2009
    430
    0
    0
    Mijn zoontje is ruim 3 weken en ik twijfel of ik hem een speentje moet geven.

Hij heeft heel veel moeite om in slaap te komen en gaat hierdoor eerst steeds harder huilen troosten helpt maar zo gauw we weg gaan zonder hem uit bed te halen wordt hij weer wakker of is hij nog niet gaan slapen en huilt hij weer.

Ik herken dit niet van mijn dochtertje en heb bij haar nooit een speentje (hoeven) te gebruiken.

Ik snap en begrijp dat hij graag bij ons wil zijn en dan is hij inderdaad ook wel stil en slaapt maar als we hem daarna (en dan maakt het niet uit of dat 10 minuten is of 2 uur later) in bed leggen wordt hij direct wakker vandaar dat ik me afvraag of een speentje hem ook troost kan geven?

Persoonlijk ben ik niet zo van een speen maar misschien moet ik dit toch in overweging nemen?

Of vinden jullie dit de verkeerde reden?

2. Maia

Maia Niet meer actief

ik zou het gewoon proberen. Sommige kindjes geeft een speentje rust en geborgenheid. En als je denkt dat er geen lichamelijke zaken aan de hand lijken te zijn kan je het gewoon proberen.

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik zou het zeker proberen!

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik begrijp je twijfel, ik heb ook niets met spenen en heb het mijn beide kids niet aangeboden. Dat ging en gaat goed. Wel herken ik je probleem. Mijn zoon had dat ook, bij hem heeft inbakeren veel rust gegeven en sliep hij sindsdien heel goed.
    Is dat niets voor jullie, dan is er niets mis met de speen bij juiste gebruik, volgens mij. Wie weet biedt het uitkomst. Wel proberen rond 1 jaar weer af te leren.

Share This Page