zindelijk worden, dochter wil niet op potje of wc

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door frummeltje31, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Onze dochter wordt in mei 3 jaar en we zijn al een tijdje heel rustig bezig om haar op het potje te krijgen. Ze heeft een periode steeds er op gezeten, maar geen plas of poepje gedaan. Op de opvang oefent ze ook mee. Helaas wil ze nu absoluut niet op het potje zitten. Heb al vanalles geprobeerd, stickers plakken, cadeautje, boekje lezen. Ze zegt dan "dat wil ik niet hoor". En ze vraagt dan ook gewoon om een schone luier. Ook probeer ik te vragen waarom ze dan niet wil op het potje of de wc, maar ik krijg het er maar niet uit. Ik push haar niet, want dan is ze straks helemaal gefrustreerd.

Zijn er meerdere mama's die dit herkennen? Ik hoop straks met mooi weer gewoon in tuin zonder luier te laten lopen en dan een potje erbij. Ik maak me ook niet echt zorgen, ben alleen een beetje onzeker, haha. Onze dochter loop ver voor met veel dingen. Alleen met bijvoorbeeld lopen en staan was ze heel langzaam. En nu duurt het waarschijnlijk ook wat langer met zindelijk worden. Maakt niet uit, alles op zijn tijd, alleen wel het liefst voor ze naar school gaat, :D

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Waarschijnlijk is je uk er nog niet helemaal klaar voor. Zet het potje weg en haal het over een week of 6 weer eens tevoorschijn en zie dan of ze wel zelf aan gaat geven dat ze op het potje wil. Zo niet dan weer weg en later nog eens proberen.

3. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Dank je wel voor de tip, dit ga ik ook proberen. Ik weet dat als ik haar loop te pushen het helemaal niet werkt. Het komt vast vanzelf wel...

4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    hoe herkenbaar je verhaal :) Mijn oudste was precies zo, ze wilde helemaal niets weten van wc of pot. Ze is zes weken voordat ze naar school ging en 4 werd pas zindelijk geworden!!! K kneep hem behoorlijk hoor!
    Ik zou het lekker laten, het gebeurt echt vanzelf!!

5. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Dank voor je berichtje! Ik ga er ook rustig mee om hoor....het komt vast vanzelf wel haha.....kan me voorstellen dat je hem kneep!!

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook hetzelfde, eerst vond dochter het potje nog wel interessant maar op het moment wil ze er helemaal niets van weten en ook niet van de wc. Op het moment besteed ik er helemaal geen aandacht aan, werkt alleen maar frustrerend voor haar én mij ;). Van de zomer gaan we het wel weer proberen.

7. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Hier ook hele drama's gehad. Met veel geduld maar ook wel eens met wat dwang. En niets hielp. Onze dochter heeft zelfs een paar dagen achter elkaar haar plas van 08.00 tot 16.30 uur ogehouden!!! Wisten we wel gelijk dat ze dat heel goed kan ;)
    We zijn ermee opgehouden, ze was doodongelukkig zonder luier.
    Op een zaterdagochtend, toen ik weg was, en ze weer onder de tafel kroop voor haar dagelijkse poepsessie, heeft mijn man haar duidelijk gezegd dat hij het absoluut niet leuk zou vinden als ze in haar luier zou poepen. Ze is met hem meegegaan en heeft gepoept en geplast. Na een dag hoefden we al niet meer mee en gaf ze zelf aan wanneer ze moest. Geen ongelukjes meer gehad.
    Komt dus echt vanzelf. En hier heeft mijn man soms net wat een andere uitwerking op onze dochter. Mijn dochter was 3,5 toen ze zindelijk was.

Deel Deze Pagina