Wij hebben gisteren ook zo'n blauwe schelp gekocht voor de eerste verjaardag van onze tweeling (begin juli). Ook heb ik vorige week een ballentent gekocht(250ballen) bij de aldi en ga de ballen in eerste instantie gebruiken in de schelp.Schijnen ze ook erg leuk te vinden! Of ik ook een deel ga vullen met water of zand weet ik nog niet. Even zien hoe het gaat en wat ze er van vinden!! agnes
Mijn zoon zat vanaf een maad of 10 in de zandbak, vond het geweldig! ik zat er wel bij ivm dingen in zijn mond stoppen dat hiledt ik dus goed in de gaten. Nu vind hij het nog prachtig en heeft nu ook een zand/watertafel en mag er graag in griemen zandbakken in speeltuinen vind ik ook niet zo'n fijn idee ivm de katten e.d.
Hier een zandbak maar nog zonder zand. Hij vindt zand namelijk (nog) helemaal niet leuk! Hoop dat het een kwestie van wennen is.
Super zo veel reacties! Ik denk inderdaad dat we nog een zomertje wachten en ik vrees dat we toch de schelp moeten overwegen. Al vond ik die houten zandbak op de foto ook wel mooi (weet even niet meer van wie). Het argument dat je de plastic zandbak ook kunt verplaatsen en dat je meteen een badje hebt.... wel weer überpraktisch natuurlijk Misschien ga ik eerst maar eens kijken of ik hem bij iemand anders in de zandbak kan zetten of idd een "hygiënisch" speeltuintje zoeken, om te proberen of hij het leuk vindt en niet de hele inhoud naar binnen werkt... En idd de aanbiedingen in de gaten houden, scheelt altijd toch weer! @ Jo79: wat een moppie zeg, heerlijk ventje! Liefs!
Mijn vriend heeft een zandbak voor z'n verjaardag gehad(wist niet wat ie hebben wilde), voor onze dochter. Ze vindt het erg leuk. Ze heeft het weleens in de mond gestopt, al wordt dat al wel minder nu. Nou ja, ze zal er vast niets aan over houden.
wij hebben ook al een zandbak (houten met opklaber deksel wat dan 2 bankjes vormt). Onze dochter zit er sinds een maand denk ik leuk in te spelen.... bij opa en oma heeft ze ook een zandbakje (eentje op pootjes, zeg maar tafelhoogte) ze vindt het overigens helemaal geweldig!
een lelijke plastic bloem hebben we de deksel voor water agh paar jaartjes ziet je tuin eruit als speeltuin
wij hebben sinds vorige week een zandbak, een houten bij de gamma vandaan. met 2 bankjes en als je die dichtklappen heeft zandbak een deksel. sophie is nu ruim 2,5 en speelde op kdv heel veel in zandbak, we kregen redelijk wat geld van mn werk voor geboorte van thijs en wisten niet wat we moesten kopen. een zandbak dus. zon blauwe schelp vind ik ook geen gezicht
Agnes, denk erom dat de schelp dan wel kan kiepen ( als er weinig gewicht in zit) als je kindjes aan de rand leunen. Ik heb ook een blauwe schelp gekocht, fijn dat ie zo mooi afsluit, tegen katten en regen. Ben er heel blij mee. Vind hem wel leuk staan hierzo
Zand is hier niet lekker genoeg denk ik , maar gras, blaadjes, takjes en zelfs hondenharen en veertjes zijn hier meer in trek (blagh), dat heeft ze nog niet afgeleerd.
Wij hebben hier net de tuin over de kop gehad en van de week ga ik de zandbak neerzetten en vullen. We hebben zo'n schelpje: niet zo mooi, wel praktisch: de zandbak kan gemakkelijk dicht, (geen poepende en plassende katten erin) en met warm weer kan er lekker water in en heeft ze ook een zwembadje.
Wij hebben een mooie groene schelp gekregen van de buren. . Hun zoontjes speelden er niet echt meer in dus overgeheveld naar onze tuin. Word inderdaad af en toe wel gek van het zand overal in huis maar met mooi weer kleed ik haar vaak buiten alvast uit, klop haar kleding wat uit, schud haar wat heen en weer en loop dan rechtstreeks naar boven om haar onder de douche te zetten (of vul de deksel van de schelp met wat water buiten en spoel daar de zand van haar lichaam). Werkt niet altijd natuurlijk, maar gelukkig hebben we geen vloerbedekking dus flink de bezem er over en je komt al een heel eind. x
Wij hebben een houten zandbak, wel eentje waar deksel op kan. Wij hebben bewust voor een lekker grote houten gekozen, en zonder bodem; je hoeft zand echt niet te vernieuwen ivm hygiene hoor, al snap ik dat je als je kleintje nog erg klein is, je het liefst alles wil afsoppen..... Maar goed, bij zo'n houten bak zonder bodem speol je het zand zo nu en dan eens goed schoon door erg de tuinslang op te zetten. Het geklieder met water in en om de zandbak is sowieso een feest en fijn met warm weer. in zo'n schelp met water blijft het juist langer een modderbpoel dan misschien de bedoeling was......... en spoelt vuil niet uit. We hebben een afgedankt speelkeukentje er bij staan; outdoorcooking is toch helemaal in?! Zand en water......... is gewoon superspeelgoed!
We hebben deze week een zandbak neergezet. Op het kdv vindt ze het geweldig en thuis niet echt haha. Ik had wel gras gewild toen Evy jonger was. Dat hebben we nu ook net aangelegd. Dat speelt een stuk lekkerder dan steen.
Wij hebben ook zo'n lelijke blauwe schelp, vorig jaar gekregen van een collega die hem nog had staan. Tja het ziet er niet uit, maar ik vind hem wel erg practisch. Straks als het weer echt mooi weer wordt kunnen we de andere helft lekker gebruiken als badje. Ik schud Robyn buiten altijd al helemaal uit, dat scheelt wel een hoop. En het zand wat er dan ligt omdat ze tussendoor naar binnen is geweest zuig ik snel op met een kruimeldief. Het is wel eens irritant ja, maar ach als Robyn maar plezier heeft. Moet ook zeggen dat ik hem soms ook wel gewoon lekker dicht laat hoor omdat ik geen zin heb in rotzooi.
mijn zoontje heeft vorig jaar een zandbak gekregen en vanaf 10 maanden zat hij er al in. Lekker zand in zijn handjes, en lekker opeten. En nu vind ie het nog steeds geweldig, vooral om er in te rollen. Wij hebben zo'n blauwe schelp op balkon. enneh dat je overal zand tegenkomt is wel een nadeel, maar ja buiten voor de deur de schoenen uit doen, en kind even op zn kop boven de zandbak uitschudden. Dan valt al het zand uit zn broek en kleren en mn zoontje heeft de grootste lol. Enneh mn man heeft ook een zanderig beroep, en ik heb altijd aan het strand gewoond, dus zand in huis ben ik en mn stofzuiger gewend.
tja mijn vriend wel maar ik niet hoor. stoor me der niet zo aan. we hebben de oudste al geleert dat de als ze binnenkomt in de keuken ze der schoenen uit moet doen en flink moet schudden/spingen voor ze verder naar binnen mag. toch kun je het niet voorkomen en ja dat is een keer extra zuigen en dweilen . zoontje schud ik een keer op zijn kop heen en weer vind ie geweldig. zand zit vaak tot in zijn luier