zandbak schelp

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door zuuske, 16 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Hoi!

Heeft iemand hier de welbekende zandbak schelp (of gehad) en hoe beviel die? Ik lees namelijk in reviews dat deze vaak scheurt en niet goed sluit dus ik dacht....even navragen bij de ervaringsdeskundigen :)
    Andere zandbak tips zijn ook welkom.
    Bedankt alvast.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier inderdaad kapot gescheurd na enkele maanden.

3. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb mn schelp nu 7 jaar bijna en geen enkel scheurtje. Voor lichte regen is de deksel ook waterdicht genoeg, maar voor een aantal flinke buien niet. Daarom doen wij er voor de zekerheid een extra zeiltje overheen, gewoon een simpel ding van de bouwmarkt.

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Ervaring met de schelp heb ik niet. Mijn schoonouders hebben zo'n schildpad, met deksel. Die doet het al heel erg lang prima, er hebben al heel wat kleinkinderen in gespeeld.
    Wij hebben zelf een ingegraven zandbak, van bielzen. Daar moet alleen nog een deksel op. Maar dan moet je wel een beetje handig zijn, om dat zelf te maken. Nadeel is dat je hem dan niet kunt verschuiven.

5. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Thanks voor de snelle reacties. Ook wisselvallig dus, wel gescheurd, niet gescheurd. Moet je misschien beetje geluk mee hebben?
    Gaaf, zelf een maken, maar echt maar een piepklein tuintje, dus wat dat betreft niet handig.
    Schildpad lijkt ook leuk, maar dacht handig die deksel om een keer water in te doen. Of denk ik dat ook verkeerd?

6. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Hier wel een kleine scheur, maar dat was helemaal mijn fout. Proberen te verplaatsen met water er in. Niet vol, maar genoeg voor het zwembad om te protesteren..

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Verplaatsen gaat niet, meteen kapot. Bij regen toch water erin.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    er zijn ook 2 soorten... een hele dunne en een wat stevigere in omloop...

Wij hadden de schildpad - maar vanwege de wind lag er vaak een steen op de deksel (anders waaide die er af) maar die steen heeft er uiteindelijk ook voor gezorgd dat er een scheurtje in kwam.. tja.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Hier doet hij het ook al een jaar of drie heel behoorlijk. Met harde regen wel een steen op de deksel nodig, maar dan gaat het eigenlijk altijd goed. Ik doe er wel ieder jaar nieuw zand in, vind ik wel zo fris. Hier ook regelmatig water in de deksel als zwembadje, gaat ook prima.

10. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Wij hebben nu ruim 4 jaar de gele bloem in gebruik. Hij is goed waterdicht en met een sjorbandje door het gaatje in de onder en bovenkant kan hij heel wat wind hebben.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb nu ongeveer 2 jaar lang de wat stevigere blauwe schelp (gekocht bij de bouwmarkt, dus niet die van de Action). Er komt af en toe wel wat regen in inderdaad; als het hard regent. Maar mijn kereltje is toch zo'n rauwdouwer dat het zand er binnen no time uit en je het moet verversen, dus ik kan er niet zo mee zitten.

Het ziet er naar uit dat hij er zeker nog wel 2 jaar mee door kan.

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Dit inderdaad, scheuren heb ik nooit gehad, en bij lichte/normale regen geen problemen. Bij zware regenval wordt het zand wel wat vochtig. Ieder jaar gewoon even fris nieuw zand erin.

Wel de stevige variant overigens, die van de Action is minder.

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier zo een schelp en die doet nu al 2 jaar zijn dienst. Staat bij weer en wind buiten. Zelfs bij harde regenval komt er geen water binnen. Mijn zoontje klimt en springt er op als het deksel dicht is en nog is er niets aan. Ik ben er erg tevreden over.

14. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    435
    63
    Hier de krab variant, en sluit prima met een steen erop. Maarten veel regen wordt zand wel nat. Wel erg tevreden met anderhalf jaar gebruik, geen scheurtjes te zien.

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Wij hebben vorig jaar ook gekeken naar de schelp maar wij vonden hem dun en heel klein. We hebben gekozen voor de schildpad hij heeft voldoende ruimte wanneer er nog iemand mee wil spelen. Waait er tot nu toe niet af en het zand is niet nat na een flinke regenbui. Ook ziet hij er leuk uit.

16. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Thanks allemaal.
    Merk dat er meerdere blauwe schelpen te verkrijgen zijn vast allen van verschillende kwaliteit (ook afwijkende prijzen). Welk merk is dan toch die stevige??

Die schildpad is ook erg leuk. Ik ben alweer aan het twijfelen, haha.

17. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hier al 4 jaar de schelp. Gebruiken we voor zand en water, als het hsrd regent is je zand wel nat. Maar even open zetten bij zon en is weer droog. Ideaal voor kleine tuin zoals hier. En voor de prijs mocht die stuk gaan kun je nog een nieuwe kopen. Wij hebben het van de action

18. Michelle88

Michelle88 Actief lid

26 okt 2013
    122
    0
    16
    Nieuwegein
  19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Wij hebben betere ervaringen met een bloem dan een schelp. Schelp konden we elk jaar nieuw kopen. De kinderen sleepten ermee, dus schuurde elke keer kapot. Nu al een paar jaar een bloem. Wordt ook mee gesleept maar tot nu toe nog steeds 'heel'.

20. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hier de welbekende blauwe schelp..wat een rampending! Altijd is het zand nat en dl kan er dus nooit in spelen :( dus als je hem niet onder een afdakje oid kwijt kan..koop hem dan maar niet en investeer in een betere zandbak

Deel Deze Pagina